שינויים והתחדשות בקבוצות של גוגל Google Groups

הקבוצות של גוגל הן כלי עבודה שימושי מאוד. כמעט בכל השתלמות, הדרכה או יעוץ לעבודה עם אינטרנט לשינוי חברתי אמליץ להכיר ולעבוד עם הכלי הזה.

האפשרויות הרבות להגדרות הקבוצה מאפשרות גיוון גדול – מעבודה בקבוצה קטנה וסגורה כשרק חברי הקבוצה רואים את התכנים ומשוחחים ביניהם ועד ניוזלטר – לא מעוצב גרפית אבל אפקטיבי וקל לתפעול.

לפעמים שואלים אותי: אם ממילא נרשמים לזה עם כתובת אימייל, מה ההבדל בין שימוש ברשימת תפוצה של מיילים ובין קבוצה בגוגל?

שני ההבדלים המשמעותיים לדעתי הם:

  • לקבוצה יש זכרון. ההתכתבויות והשיחות נשמרות בארכיון הקבוצה. חברים חדשים יכולים לראות מה היו השיחות בעבר ואף להצטרף אליהן.
  • לקבוצה יש מנוע חיפוש. ניתן לחפש מילים בהתכתבויות ושיחות קודמות ולמצוא אותן בקלות יחסית. גם אם הקבוצה סגורה רק לחברים הרשומים בה, ניתן להפעיל מנוע חיפוש.

לפרטים נוספים ותיאור האפשרויות השונות תוכלו לבקר בדף ה"אודות" כאן.

בימים אלה, גוגל עורכת שינויים באפשרויות הקבוצות. גם במראה וגם בפונקציונאליות (אפשרויות הפעולה). אם אתם חברים בקבוצה בגוגל או מנהלים קבוצה, ודאי ראיתם את ההודעות האוטומטיות על שינויים החל מ-1/1/2011 והזמנה לצפות בקבוצות במראה החדש שלהן.

בפוסט בנושא בבלוג בנושא, גוגל מודיעה שתפסיק לתמוך באפשרויות לשיתוף קבצים ויצירת דפים בקבוצה. הם מנמקים זאת בכך שקיימים שירותים אחרים של גוגל: Google Docs לשיתוף קבצים ו-Sites להקמת אתרים כדי לאפשר את מה שאפשר היה בקבוצות – ויותר מזה. אפשרויות השיתוף ועריכת המסמכים של Google Docs מתקדמים בהרבה ממה שאפשר היה בקבוצות, וכמובן שבעזרת Google Sites אפשר לבנות דפים מרשימים ועשירים יותר ממה שאפשר היה בקבוצה. בהודעה יש גם הנחיות איך להיערך לשינוי.

אני מצאתי את דף הפתיחה של הקבוצה שימושי להגדרת מטרות הקבוצה, נהלי עבודה, אפשרויות והרשאות. זה גם מקום מתאים לפרסם את פרטי מנהלת הקבוצה בצירוף כתובת מייל ולהזמין לפנות אליה בשאלות או בעיות.

יכול להיות שחלק מהפרטים האלה אפשר לשלוח במייל האוטומטי להצטרפות לקבוצה. אולי אפשר ליצור הודעה אחת שהיא הפתיחה ולקבע אותה בראש ההודעות של הקבוצה (כפי שנהוג לפעמים בפורומים אחרים באינטרנט). אשמח לשמוע הצעות ורעיונות נוספים להתמודד עם מותו של דף הפתיחה.

על האפשרויות והמראה החדש של הקבוצות תוכלו ללמוד (וגם להתנסות) עוד כאן. ממבט ראשון, מעבר למראה המעודכן והמחודש נראה שיש אפשרויות חדשות לפרסום (למשל: לפרסם תמונות בהודעות, מה שלא היה אפשרי עד עכשיו).

אני מקווה שאנשי גוגל, כולם חכמים ומנוסים, יודעים מה הם עושים ושבסך הכל השינוי בקבוצות יהיה לטובה.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

15 תגובות בנושא “שינויים והתחדשות בקבוצות של גוגל Google Groups”

  1. תודה, ישי. מה לגבי שילוב של בלוג באתר? יש אפשרות להציג פוסטים / חדשות מבלוג קיים באתר google sites?

    1. שלום אילה, כשאת בתוך הקבוצה אליה נרשמת, יש תפריט עם כמה כפתורים ואחד מהם הוא my settings (בעברית משהו כמו "ההגדרות שלי"). שם את יכולה להגדיר מה השם איתו תוצגי בקבוצה, וכן יש אפשרות להגדיר התראות במייל מהקבוצה.
      אם את רוצה להירשם עם כתובת דוא"ל אחרת, עליך הלירשם באמצעותה לקבוצה. בהצלחה!

    1. שלום יהודה, המידע הרלוונטי להבנתי נמצא בפרק "Group invitations and size" בדף אליו הפניתי בתגובה הקודמת.
      בהצלחה

    1. אם את מתכוונת לשמות חברים בקבוצת גוגל: כל חבר/ה מגדירים עבור עצמם איזה שם יוצג. כשאת נכנסת לקבוצה, יש בשורה עליונה בעמוד כפתור להגדרת חברות ותצוגה. אפשר להגדיר שם גם באיזו תכיפות את רוצה לקבת מיילים מהקבוצה.
      בהצלחה

  2. שלום רב!
    זכור לי שיש אפשרות לחברי הקבוצה לשלוח הודעת אימייל לקבוצה [המגיעה אוטומטית לכל חברי הקבוצה] ישירות מתוך תיבת המייל האישית.
    אבל שכחתי מהי כתובת המייל הנדרשת [למעט שם הקבוצה].

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא