עוברים לדף בפייסבוק

שתיל נכנס לפעילות בפייסבוק בתחילת מאי 2009. בגלל שמדובר בארגון עתיר פעילויות ותחומי עניין, הגדרנו את מטרות הפעילות שלנו באופן ממוקד, בהתאם למשאבי הזמן שעמדנו לרשותנו לשם כך. עם הזמן צברנו חברים, הוזמנו והזמנו לקבוצות ואירועים, (כבשים לא זרקו עלינו), שיתפנו במידע ושוחחנו.

בחרנו לפתוח פרופיל ולא דף, כי באותם ימים רחוקים האפשרויות בדפים היו מוגבלות מאוד לעומת פרופיל. המינוח היה בעייתי: משתמשים היו "אוהדים" או "מעריצים" (fan) של דפים ולא like כמו היום. חששנו שעמיתים ושותפים שלנו יראו בזה התנשאות ולא ירצו להיות בקשר איתנו בפייסבוק. לאור הצרכים שהגדרנו, היה נראה שלא מאוד משנה אם נבחר בדף או בפרופיל והעדפתי את מה שיותר נוח לי אישית.

לפני כחודשיים עברנו רשמית לפעילות בדף בפייסבוק והפסקנו את הפעילות בפרופיל.

החלטנו לעבור מכמה סיבות. אלו העיקריות:

  • לפי תנאי השימוש של פייסבוק, שימוש בפרופיל שמור לאנשים פרטיים בלבד. ארגונים יכולים לפתוח דף או קבוצה*. פייסבוק היא חברה מסחרית פרטית והפרה של תנאי השימוש יכולה לגרור מחיקה של הפרופיל על כל התוכן שבו ללא אזהרה וללא אפשרות לשחזור המידע.
  • לדף יכולים להיות כמה מנהלים/עורכים, שיכולים לגשת אליו באמצעות חשבונות המשתמש שלהם.
  • פייסבוק מספקת כלי מעקב וסטטיסטיקה לדפים, מה שמאפשר מדידה והערכה של הפעילות הארגונית בפייסבוק.
  • הזמנות לאירועים, חתימה על עצומות, תיוג בתמונות – אלו פעילויות שמתאימות לאנשים פרטיים ופחות מתאימות לארגון. האפשרויות ליצור אירועים או לשתף בדף שלנו, לשתף קישור לעצומה – מתאימים יותר לפעילות של ארגון.
  • למשתמש בפרופיל יכולים להיות עד 5000 חברים, לדף אין מספר מוגבל של חברים.
  • האפשרות ליצור דף נחיתה – שאותו אפשר לעצב ברוח השפה הגרפית של הארגון, לפרסם בו אירוע או פעילות מיוחדת, לאפשר הרשמה לרשימת התפוצה של הארגון ועוד.

אם אתם ארגון שפועל עם פרופיל, הנה כמה טיפים איך לעבור לדף.

לפני הכל: לבצע גיבוי של המידע שלכם!

  1. באפשרות המובנית לגיבוי תכנים של פרופיל בפייסבוק (מגבה תכנים שיצרתם, אבל לא תכנים של חברים ולא רשימת חברים) ראו הסבר כאן
  2. ב"העתק הדבק" של רשימת החברים למסמך טקסט רגיל. שימו לב שהעתקת שמות החברים נעשית עם העתקת לינק לדף שלהם (זה קורה מעצמו, ישמש אתכם במקרה הצורך)
  3. בעזרת SocialSafe או תכנות דומות שמאפשרת גיבוי תכנים (כולל רשימת החברים) תמורת 3$. הסבר בעברית ,  אתר התכנה

ועכשיו: עוברים מפרופיל לדף:

  1. פותחים דף. אפשר מתוך פרופיל קיים. אפשר גם לפתוח דף ללא פרופיל – בדף הראשי של פייסבוק מתחת לטופס ההרשמה יש גם קישור ליצירת דף.
  2. מוסיפים פרטים: תמונה / לוגו, תיאור.
  3. קחו קצת זמן (כמה ימים) להתרגל לשינויים בין פרופיל לדף.  אולי יעלו תהיות, שאלות טכניות (איך עושים משהו מסויים) או ארגוניות (מה אנחנו כארגון רוצים לעשות מתוך אפשרויות קיימות). שאלות טכניות – שווה לבדוק ולהתעדכן בדף של פייסבוק בנושא. שאלות ארגוניות –  אפשר לראות מה ארגונים ופעילים שאלו ושיתפו בפורומים של techsoup, או באתרים ובלוגים שלהם.
  4. קבעו תקופת זמן להעתקת הפעילות מהפרופיל לדף. שבועיים או חודש יהיו תקופה סבירה. בזמן הזה:
  • פרסמו מדי פעם בפרופיל על המעבר לדף והזמינו חברים לעקוב אחריכם שם.
  • שלחו הודעה לחברים בפייסבוק והזמינו אותם לדף שלכם (אולי לא כולם יראו את עדכון הפרופיל שלכם)
  • שלחו מייל לעמיתים בארגון והזמינו אותם להצטרף לדף. אולי לא תהיה לזה משמעות גדולה עבורם, אבל חברים שלהם יראו את זה ויוכלו להצטרף גם. אם אתם רוצים לתת להם מוטיבציה, תגידו שכשיהיה להם פרוייקט שירצו לפרסם בפייסבוק, יהיה להם יותר קל אם יסמנו עכשיו לייק.
  • אם יש (וצריכים להיות) קישורים אל הפרופיל של הארגון בפייסבוק באתר שלכם, בחתימת דוא"ל, בבלוגים ארגוניים, ברשתות חברתיות או כלי מדיה חברתיים אחרים (למשל: טוויטר, פליקר, יוטיוב, ניוזלטר) – ערכו את הקישור כך שיוביל לדף.
  • פרסמו עדכונים מעניינים ושימושיים בדף הארגון, אבל אל תציפו. אפשר לפרסם עדכון, סרטון, תמונה או קישור בתדירות של פעמיים ביום עד פעם ביומיים.
  • אם יש ארגונים עמיתים לכם שיש להם דף ארגון, אתם יכולים להוסיף את הדף שלהם לרשימת המועדפים של הדף שלכם, ולבקש שיוסיפו את הדף שלכם לרשימת המועדפים שלהם.

השינוי הטכני יכול להיות הזדמנות לכתוב אמנה לשימוש במדיה חברתית בארגון: מה מפרסמים? מי אחראי לפרסם? מי אחרי לענות על פניות ותגובות? וכיו"ב, וכן לגייס שותפים נוספים בארגון לפעילות בפייסבוק, במטרה להרחיב את מעגלי ההשפעה וההזדמנויות.

בהצלחה!

* ארגון גם יכול לפעול כקבוצה בפייסבוק. התרשמותי היא שכלי זה יותר מתאים לתקשורת בתוך קבוצה: כלומר של מספר סופי וקטן יחסית של אנשים שמשוחחים ביניהם ולא לתקשורת פתוחה של ארגון לקהלים גדולים.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “עוברים לדף בפייסבוק”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא