אירועים בספטמבר: וורדקמפ ירושלים, אסיפת דמוקרטיה מתחדשת, וכן, גם ההפגנה מחר

קצת מצחיק לנסות לפרסם "רשימת אירועים" כשיש כל כך הרבה כל הזמן. בכל זאת, אני רוצה לסמן כמה אירועים בחודש הקרוב בעלי משמעות מיוחדת בהקשר של אינטרנט ושינוי חברתי:

כנס וורדקמפ ירושלים, 12/9/2011, מרכז בגין, ירושלים

בלוג הוא כלי גמיש, רב תכליתי ושימושי לפעילות באינטרנט, לשם שינוי חברתי ובכלל. כמו שאתם צריכים ניירות ועטים, טלפון, דוא"ל ומגאפון – אל תצאו לדרך בלי בלוג.

וורדקמפ הוא כנס שעוסק בכל מה שקשור לוורדפרס. כנסי וורדקמפ הם אירועים קהילתיים בלתי פורמליים שמארגנים משתמשי וורדפרס בערים בכל העולם. כולם, ממשתמשים מזדמנים ועד למפתחים מקצועיים, משתתפים, מחליפים רעיונות ומכירים זה את זה. כנסי וורדקמפ פתוחים גם למשתמשי  WordPress.com וגם למשתמשי WordPress.org, ובעצם לכל מי שרוצה ללמוד על וורדפרס ולהכיר אנשים מהקהילה.

זאת השנה השנייה שוורדקמפ מתקיים בירושלים. השנה זה קורה ב-12 בספטמבר 2011 במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים. בין ההרצאות בכנס גם הרצאתו של חנן וייסקופ על בלוגים לשינוי חברתי. בכנס עוד הרצאות מעניינות כמו: איך מקימים ומנהלים אתר, הסכמים לבניית אתרים, מה חשוב לבדוק לפני שמעלים אתר, בלוגים ורשתות חברתיות ועוד.

לפרטים נוספים והרשמה בקרו באתר הכנס. הכנס הוא הזדמנות מצויינת להכיר את וורדפרס ככלי, ואת אנשי הקהילה: מתכנתים, מעצבים, ואנשי תוכן.

ההשתתפות בתשלום – 60 ש"ח, תרומה לעמותת המקור, עמותה ישראלית לקוד מקור פתוח ותוכנה חופשית (ע”ר).

לצערי הרב, לא אוכל להשתתף השנה. אשמח מאוד לשמוע חוויות ורשמים.

דמוקרטיה מתחדשת – אסיפת ארגונים, פעילים חברתיים ואישי ציבור, 5/9/2011, בית התנועה הקיבוצית, תל אביב

ב 25- ביולי פרצה מחאת האוהלים. במהלך המחאה הדמוקרטיה הלכה ולבשה פנים חדשות: פנים של מעורבות אזרחית, התארגנות וקבלת החלטות, של חיבור בין המבנה הכלכלי, הרב תרבותיות והדמוקרטיה בישראל. אתן ואתם מוזמנים לאספה, בה נדון בקשרים בין הכלכלה והדמוקרטיה, באתגרים ליצירת דמוקרטיה בחברה רב תרבותית, וכן במרחבים הדמוקרטים החדשים שנפתחו, וכיצד ניתן לפעול בתוכם.

אחד השולחנות העגולים בכנס יעסוק בנושא " המרחב האינטרנטי כמקדם דמוקרטיה" בהנחיית צביקה בשור, סמנכ"ל תוכן ואסטרטגיה ב"דיבור", חברה לשיווק במדיה חברתית, ופעיל חברתי ברשת. בשבועות האחרונים אנחנו רואים יותר ויותר שהאינטרנט מאפשרת הנעה לפעולה של קהלים גדולים, שיתוף במידע ורישות. קבלת החלטות היא יותר מורכבת: איך מאפשרים לכל בעלי העניין להביע את דעתם? במרחב רשתי ובעידן של מדיה חברתית בה כל אחד מאיתנו יכול להיות יצרן תוכן, איך מחליטים איפה מתקבלות ההחלטות? ועוד שאלות.

בואו להשתתף בשיחה ובפיתוח כלים ורעיונות.

תכנית הכנס והזמנה

להרשמה: מיכל גרינברג, שתיל, טלפון: 010-1921315 , דוא"ל: mihalg@shatil.nif.org.il

הפגנת המיליון, 3/9/2011, ברחבי הארץ

כן, גם זה.

זה טוב ועוזר לשתף בפייסבוק ולשלוח במייל לינקים לסרטונים ביוטיוב ולהגיב בטוקבקים בחדשות. אבל שינוי חברתי לא מתרחש באינטרנט. אי-קניית קוטג' מתרחשת במכולת, הצבעה בבחירות מתרחשת בקלפי, הפגנה של מאות אלפי אנשים קורית ברחובות.

אתמול בערב, בשיחה במאהל בירושלים אמר יוסי יונה, בין השאר, שהמאבק מראה שאנחנו צמאים לסוג מתחדש של אינטראקציה. הפגישות בכיכרות ובמאהלים מראות שהקניון הוא לא המקום היחיד שנפגשים בו.

אין תחליף למפגשי פנים אל פנים, אין ברירה אלא לצאת מהבית ולבוא להפגנה בשבת.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “אירועים בספטמבר: וורדקמפ ירושלים, אסיפת דמוקרטיה מתחדשת, וכן, גם ההפגנה מחר”

    1. תודה מרים. אני מקווה שתהיה שוב הזדמנות בשנה הבאה.
      כל הכבוד על היוזמה וההפקה!

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא