איך משיגים כרטיס רב-קו אנונימי בירושלים

כרטיס רב-קו משמש את נוסעי התחבורה הציבורית לקניית כרטיסים (כרטיסייה של 10 נסיעות, חופשי חודשי ואחרים) לנסיעה בירושלים (אוטובוסים של אגד והרכבת הקלה של סיטיפס) ובערים אחרות.

מה-1/11/2011 לא ניתן יותר לקנות כרטיסיות מנייר לנסיעה בתחבורה ציבורית בירושלים, ומה-1/1/2012 לא ניתן יותר להשתמש בכרטיסיות קיימות.

ניתן להנפיק כרטיס רב-קו, אותו אפשר להטעין בתשלום מראש עבור נסיעות, בעמדות שירות של אגד ושל סיטיפס. כשתבקשו להנפיק כרטיס, תתבקשו למלא טופס ובו לציין פרטים אישיים, מספר תעודת זהות, ולחתום עם הצהרת ויתור סודיות על מידע מסוים או הסכמה לכך שהמידע ייכנס למאגר, וכן לחתום על כך שברשותכם רק כרטיס רב-קו אחד. תצולמו בעמדה, ותמונתכם ומספר תעודת הזהות יצורפו לכרטיס האישי שלכם.

חשוב לדעת שיש גם אפשרות אחרת! ניתן להנפיק כרטיס רב-קו אנונימי ללא מסירת מספר תעודת זהות וללא תמונה.

כרטיס רב-קו אנונימי אפשר להנפיק בירושלים רק בעמדות השירות של אגד, כלומר בקופות הכרטיסים של אגד בתחנה המרכזית בירושלים (קומה 3, כשעולים במדרגות הנעות זה ממש מימינכם).

צריך לבקש מהקופאי כרטיס רב-קו אנונימי (יכול להיות שהוא יעשה לכם פרצוף חמוץ, יצא מהקיטון בו הוא יושב להביא כרטיס כזה, והעומדים בתור אחריכם יתרעמו "לאן הוא הולך עכשיו?!". לא להיבהל.)

מחיר כרטיס רב-קו אנונימי הוא 5 ש"ח. אבל זה כל מה שיבקשו מכם, 5 שקלים חדשים. לא מילוי טופס, לא מספר תעודת זהות, לא חתימה על איסוף מידע שלכם במאגר מידע עלום.

תוכלו להטעין את הכרטיס בנסיעות עירוניות בירושלים, לנסיעה באוטובוסים וברכבת הקלה.

בערים אחרות, אפשר לקנות כרטיסי רב אנונימיים גם באוטובוסים עצמם.

שאלות פתוחות:

האם גם מי שזכאים להנחות כגון סטודנטים ופנסיונרים יכולים להשתמש בכרטיס רב-קו אנונימי ולקבל את ההנחה  לעומת הצגת תעודה מזהה?

לפי המידע באתר אגד – לא ניתן לקבל הנחות בשימוש ברב-קו אנונימי. נראה לי ראוי שיהיה, כשצריך להציג תעודה מזהה עם הרב-קו, כפי שהיה עם כרטיסיות חופשי חודשי, למשל.

אם יש לי כרטיס רב-קו אישי, וחתמתי שברשותי רק כרטיס אחד – האם אני יכולה להשתמש ברב-קו אנונימי?

אני לא יודעת על מה בדיוק חתמתם בטופס הנפקת כרטיס הרב-קו שלכם, ואולי גם אתם לא זוכרים. נראה לי שכדאי לבדוק עם אגד, במיוחד לאור זה שהם לא פרסמו את החלופה של כרטיס רב-קו אנונימי באופן ברור וגלוי.

למה אגד לא מפרסמים את השירות הזה ואת האפשרות לכרטיס רב-קו אנונימי באופן ברור וגלוי?

המידע מופיע באתר אגד. כשמחפשים "רב-קו" בגוגל, זאת התוצאה החמישית. עם זאת, אין קישור קבוע למידע בנושא מדף הבית של אגד.

האם יש חוק או תקנה שמחייבים אותם לפרסם?

היה הגון וראוי שיפרסמו את האפשרות הזאת גם אם אינם חייבים, מתוך הוגנות ושירותיות ללקוחות שלהם.

*פוסט זה מתפרסם כשירות לציבור ובהמשך לפוסט הזה בנושא איסוף המידע שמאחורי הרב-קו. תודה למתעניינים ולמשתפים מנסיונם, בתגובות בבלוג זה, בפייסבוק ובשיחות בעל פה.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

16 תגובות בנושא “איך משיגים כרטיס רב-קו אנונימי בירושלים”

  1. במרכז יש דווקא פוסטרים באוטובוסים אני חושבת ששל דן שמשווים בין שתי האפשרויות. הם כמובן מפארים יותר את האפשרות המזוהה אנסה לצלם לך. אני חושבת שזה קורה בגלל מונופול אגד בירושלים.

  2. תודה רבה.
    אגב, כששאלתי על כרטיס אנונימי בעמדת החתמה במדרחוב לפני שבועיים, לא גילו לי את המידע הזה… אמרו לי שאפשר רק ב'סופר-בוס' החרדיים.

    1. בשמחה : – )
      מה זה ה"סופר-בוס" החרדיים?
      מסתבר שאפשר להנפיק רב-קו אנונימי בירושלים רק בקופות בתחנה המרכזית. וגם זה לא בשמחה. הקופאי ממש עשה לי פרצוף של "בכל פעם שמישהו מבקש ממני רב-קו אנונימי, משהו בתוכי מת"

    1. באתר אגד כתוב בפירוש שבירושלים אפשר לקנות רב-קו אנונימי רק בקופות אגד. אבל אני מוכנה לבדוק את זה בהזדמנות.

  3. נקודה חשובה היא שלרבקו האנונימי אין אחריות. לשום דבר. אפילו לא לזה שהוא עובד. למעשה, כרטיס הרבקו האנונימי שלי שבק חיים כחודש לאחר שקניתי אותו, ללא שום בעייה פיזית, והתשובה היחידה שקיבלתי היא"לרבקו אנונימי אין אחריות". אני עכשיו בתהליכים של כתיבת תלונה למשרד התחבורה, וכנראה שזמן הקרוב לפחות אאכב הרבה יותר על אפניים…

    1. תודה על העדכון והשיתוף. זה נשמע מאוד מתסכל וגם לא הוגן.
      האם שלחת את התלונה למשרד התחבורה? קיבלת תשובה?

  4. ברכבת הקלה טענו המבקרים שאסור להשתמש ברב קו אנונימי ברכבת. לא בדקתי אותם (השתמשתי ברב קו האישי שלי), וכנראה זה לא חוקי מה שהם אמרו – אבל יש סיכון לדו"ח. קחו בחשבון התעסקות עם זה.

    1. אמנם סיטיפס לא מספקת רב-קו אנונימי אלא רק אגד, אבל לא אמרו בשום מקום שזה מוגבל לשימוש רק באוטובוסים.
      "התעוררות" מארגנים תביעה ייצוגית נגד סיטיפס על קנסות שהפקחים נותנים על אף בעיות שימוש במכונות הכרטיסים. אולי אפשר להוסיף גם מקרים של קנסות על שימוש ברב קו אנונימי.
      http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4188433,00.html

  5. חוצמזה.
    המזגן חלש מאד ברכבת בירושלים.
    אין וילונות או תריס מסוג כלשהו לחלונות, כהגנה מפני השמש החזקה.
    במה הם בדיוק הרהרו כאשר תכננו את הרכבת הזו.
    אולי הם חשבו שזו רכבת תחתית, או שאנחנו באלסקה.
    חכו, עוד לא הגענו לחורף.

    1. אני מניחה שהחלונות הגדולים זה כדי שאפשר יהיה להינות מהנוף… הם בוודאי לא הרהרו בנוסעים כשתכננו את הרכבת

  6. בתחנות הרכבת הגדולות, למשל ברכבת מרכז בתל אביב, יש דוכנים של רב קו. אצלם אפשר לבקש כרטיס אנונימי, לאחר שיזכירו לכם שהוא לא מקנה ביטוח אובדן, אז תקבלו אותו בחינם! אני לוקח אחד בכל פעם שאני שם, ומחלק לחברים, ואפילו יצא לי שעל אוטובוס מישהו רצה לקנות הלוך ושוב או כרטיסייה ולא היה לו רב קו, אז נתתי לו וחסכתי לו 5 שח.

    1. תודה על העדכון! לא בטוחה שזה עובד גם בירושלים, אבל שווה לבדוק.

      1. כל רב קו עובד בכל החברות, לא משנה אצל מי הוא הונפק. ברב קו אנונימי גם אין אפשרות להטעין הנחות, כרטיסיות, או לשחזר את הסכום הטעון, כך שכלל אין שום קשר לחברה שהנפיקה מרגע שלקחת את הכרטיס.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא