ויזואליזציה של מידע – למה זה טוב ואיך מתחילים

כמויות המידע והנתונים הדיגיטליים שאנחנו מייצרים ונחשפים אליהן הולכות וגדלות בקצב מהמם. כמות הנתונים שהמין האנושי מייצר כיום במשך יומיים שווה לכמות הנתונים שייצרנו מבריאת העולם ועד שנת 2003, כך מצוטט מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, במאמר משנת 2011 ויכול להיות שהקצב גדל מאז.

ויזואליזציה של נתונים יכולה לאפשר הפקת ידע עשיר יותר, קבלת החלטות מושכלות, והנעה לפעולה של עובדים בארגון, שותפים בקהילה ותורמים.

גרפיקה יכולה להמחיש יחס בין תכנים שונים, ואחת הדוגמאות נפוצות לכך היא ענן תגיות. לדוגמה, באתר של סלון מזל, מרכז מידע לשינוי חברתי שפועל בתל אביב, בעמודה מצד שמאל תוכלו למצוא אזור של נושאים. מילות הנושא מוצגות לפי סדר אלפביתי כאשר כל מילה מופיעה בגודל יחסי לשכיחות שלה באתר. ממבט אחד בענן הנושאים אפשר להבין לא רע במה הארגון הזה עוסק ומה עמדותיו בנושאים שונים.

גם בבלוג שקרים יפים, שמתמקד בהצגה מוטית ומטעה של מידע גרפי בתקשורת יש ענן תגיות. לא מפתיע שהתגית הכי פופולרית בבלוג היא אינפוגרפיקה.

לא פעם קל יותר להבין רשתות ויחסים בין גורמים במערכות באמצעות תצוגה גרפית. למשל מפת הקשרים והבעלויות של משפחת מוזס, שמצורפת לכתבה הזאת (המפה מופיעה בתחתית הכתבה).

ויזואליזציה של נתונים יכולה ליצור עניין ולגרום לאנשים להעמיק בנתונים. כמה אנשים היו טורחים לקרוא ולהשוות נתונים השוואתיים על רמת החיים במדינות ה-OECD? אבל כשהמידע מוגש בצורת פרחים שעלי הכותרת שלהם בגדלים משתנים על פי ערכי המדדים במדינות שונות, הממשק מזמין לשחק עם הפרמטרים ולהעמיק בנתונים.

כשנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז על תמיכה בנשואים חד מיניים בארה"ב, פרסם עיתון הגרדיאן נתונים על זכויות הקהילה הגאה במדינות השונות בארצות הברית באופן שמאפשר השוואה בין מדינות שונות וזכויות שונות.

במהלך חודש יוני ארגון NTEN מגיש סדרת הרצאות רשת בנושא ויזואליזציה של מידע.

בסדרה שלושה מפגשים, הראשון ב-7/6, יום ה' הקרוב, וההשתתפות פתוחה לכל ומומלצת בחום. נושאי המפגשים:

אפשר להירשם לכל הסדרה, או רק לחלק מהמפגשים. ההרצאות יתחילו ב-11 בבוקר בשעון החוף המערבי של אמריקה, אבל אם תירשמו להשתתף בהרצאה, תקבלו גישה להקלטה ולמצגות ותוכלו להאזין ולקרוא את החומר בזמנכם החופשי. אני כבר נרשמתי, ושמח לדעת אם יש עוד משתתפים מהצד הזה של האוקיינוס בהרצאות.

מידע ונתונים נמצאים בכל יחידה בארגון, והם ממש לא נחלתם של אנשי הטכנולוגיה או המחשבים. השתתפות של כמה חברי צוות מהארגון בהרצאות יכולה להיות התחלה טובה לשיחה ארגונית בנושא, ולהטמעת ויזואליזציה של מידע בעבודה השוטפת.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

5 תגובות בנושא “ויזואליזציה של מידע – למה זה טוב ואיך מתחילים”

  1. מעיין ! כרגיל מעניין ומרתק. בהקשר ל-OECD ובכלל לבית ספר של המחשה בתחום אני ממליץ לבקר ב-http://www.oecdbetterlifeindex.org/
    ובאותה הזדמנות גם להפנות לגישת המצגות של PREZI שמבחינתי שינתה את העולם של ההצגה…
    ביקו

    1. הי ביקו, ברוך הבא לבלוג שלי! זה אכן האתר של ה-OECD שאליו התכוונתי. פרוייקט מרשים ביותר! לגבי פרזי – זה כלי מאוד מגניב, אבל התמיכה שלהם בעברית לא טובה ומקשה על הכנת מצגות – צריך להמיר כל טקסט בעברית לתמונה לפני שמכניסים למצגת. אתה משתמש בזה באופן שוטף או רק נהנה ממצגות מוצלחות שמזדמנות בדרך?

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא