כתיבה חברתית עצמאית ברשת – חמישה מקומות טובים לחיפוש ומציאת בלוגים מעניינים

יכול להיות שבזמן האחרון שאלת את עצמך איך ואיפה אפשר למצוא בלוגים מעניינים בעברית. אולי זה בגלל שקראת את מוספי החג והרגשת שהם לא משקפים את מה שקורה פה בחודשים האחרונים. אולי כי את קוראת כמה בלוגים שאת אוהבת ורוצה למצוא נוספים. אולי שפת האם שלך אינה עברית והיית רוצה לקרוא יותר כתיבה עצמאית מעניינת בעברית.

עדכון, מרץ 2019: רשימה מעודכנת וקישורים מעודכנים בנושא אפשר למצוא בפוסט הזה בבלוג. 

 

בחודש שעבר השתתפתי במפגש של קורס הבלוגרים של שתיל. זאת השנה השנייה שהתכנית רצה, ובמסגרתה עוברת קבוצה של פעילי רשת דוברי רוסית מפגשים והכשרות בנושא פעילות ברשת, מפגשים עם אנשי רשת ישראליים ועוד. הוזמנתי להציג מקורות מידע מעניינים ושימושיים על שינוי חברתי והתארגנויות חברתיות באינטרנט בעברית. פולי, רכזת הקורס הדגישה: הם מכירים את הרשת, הם יודעים מה זה בלוג ורשת חברתית. תביאי מקורות מעניינים ומרכזיים בעברית!

זה היה לא פשוט, והכנתי רשימה של 35 קישורים. התנצלתי בפני המשתתפים: לא היתה לי אפשרות לכלול את כל הקישורים המעניינים ואת כל האתרים והבלוגים שאני רוצה להמליץ עליהם. עם זאת, ניסיתי לחשוב איפה אפשר למצוא ריכוז של קישורים או טעימות מבלוגים וכתיבה עצמאית ברשת, שמהם כמובן אפשר להמשיך דרך קישורים נוספים לבלוגים נוספים.

אז הנה חמישה מקומות טובים למצוא בלוגים וכותבים מעניינים בעברית ברשת. יש לפנינו עוד שלושה סבבים של מוספי חג, למה שלא תנסו?

הרשימה הזאת יכולה גם להציע אפשרויות לבדיקה איפה לפתוח בלוג ולפרסם תכנים עצמאיים שלכם.

ביום חמישי יתפרסם פוסט המשך: רשימת אתרי חדשות עצמאיים בעברית.

וורדפרס.קום –  http://wordpress.com

עם יותר מ-20 מיליון בלוגים ב-120 שפות, וורדפרס.קום הוא אחד מאתרי הבלוגים הגדולים כיום. אתרים מרכזיים נוספים הם בלוגר מבית גוגל וטאמבלר. אבל בוורדפרס.קום יש דפי נחיתה טובים לאיתור בלוגים מעניינים: פוסטים פופולריים, בלוגים פופולריים, ובלוגים שגדלים ומתפתחים. הקריטריונים לדירוגים האלה חסויים, אבל ככל הנראה פופולריות של פוסט נמדדת לפי מספר הצפיות בו והתגובות, והפופולריות או הגדילה של בלוג נמדדות לפי אורך הרוח של הכותב/ת והיכולת לפרסם באופן קבוע לאורך זמן.

הרשימות מתעדכנות כל יום, ולפעמים אפילו כמה פעמים ביום. בין השאר, תוכלו למצוא שם את קרוא וכתוב, לולאת האל, ארץ האמורי, לא למות טיפש, גומרים הולכים, האחות הגדולה, הצטטת, ועוד רבים וטובים.

אתר חדשות המחאה החברתית   http://j14.org.il

J14 מבקש להיות כיכר מקוונת להתעדכנות ודיון.  האתר מביא באופן שוטף חדשות, פרשנות ומידע מהשטח, על מה קורה במציאות הישראלית – בשלטון, ברחוב ובמוקדי המחאה ברחבי הארץ – ומעודד יוזמות ופעילויות קהילתיות המתעדכנות באתר בזמן אמת. באתר כותבים פעילי מחאה, מובילי דעת קהל וכותבים שונים.  רבים מהם כותבים בבמות נוספות. אתר המחאה הוא מקום טוב להיכרות איתם.

סאלונה – http://saloona.co.il

סאלונה הוא אתר תוכן ודעות לנשים, המבקש לתת מענה איכותי לנשים ברשת. סאלונה כתוב מנקודת מבטן של נשים ורוחש כבוד לסדר היום שלהן – הציבורי והאישי.

בדף הבית מופיעים חמישה פוסטים שנבחרים מדי יום (או כמה פעמים ביום) על ידי העורכות. בדף ככר הבלוגים מופיע תוכן שמוקדם על פי הפופולאריות בקרב קוראות האתר. מדי פעם מערכת האתר יוזמת פרויקטים מיוחדים, כמו למשל פרויקט ממשלת הנשים הראשונה שמעלה לסדר היום את חוסר הייצוג של נשים בפוליטיקה ומציע חלופות ראויות לנשים בראש משרדי הממשלה המובילים.

"רשימות" http://www.notes.co.il

רשימות הוא אוסף אתרים אישיים של כותבים מעניינים ומגוונים. קוראים יכולים למצוא ברשימות תוכן איכותי מכותבים מנוסים ומומחים בתחומם.  לכותבים מאפשר האתר לפרסם באינטרנט בקלות רבה ולהגיע לקהלים חדשים. פרסום ב"רשימות" מותנה באישור וקבלה ע"י מערכת האתר.

רשימות התחיל כאתר עצמאי של בלוגים מעניינים בעברית. לפני כמה שנים האתר נסגר, והבלוגים שלו פזורים ברחבי הרשת. דף הבית שמציג תכנים של חברי הפרויקט עדיין קיים ומפנה לאתרים שלהם.

דף הפייסבוק "פוסטים חדשים בבלוגים חברתיים" https://www.facebook.comPostimHadashim

הדף הוקם כחלק מיוזמה ליצור אלטרנטיבות למדיה המסורתית-מסחרית. הדף מיועד לבלוגרים ולבלוגריות העוסקים בענייני השעה והמהפכה, בלוגים פמיניסטים, מזרחים, שחורים, אנרכיסטים, מהפכניים, ביקורתיים, אנטי-קפיטליסטים, אנטי-גלובליזציה, זכויות בעלי חיים, רדיקלים.

הדף קם מתוך הכרה בכך שפייסבוק מניע את רוב התנועה באינטרנט כיום, ומתוך רצון לקדם כותבים חברתיים, על המגוון הרב והרחב שלהם. מנהלי הדף מזמינים בלוגרים חברתיים לפרסם בדף קישורים לפוסטים חדשים. אפשר לפנות למנהלי הדף ולבקש הרשאת ניהול.

שתהיה קריאה מעניינת ותגליות מרגשות!

ואם אתם מוצאים בלוגים מעניינים ומוצלחים – אתם מוזמנים לשתף קישורם כאן בתגובות.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

9 תגובות בנושא “כתיבה חברתית עצמאית ברשת – חמישה מקומות טובים לחיפוש ומציאת בלוגים מעניינים”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא