ציוץ הניצחון של אובמה – 2008, 2012

הייתה תקופה ב-2008, ואין לי תמונת מסך של זה לצערי, שכשחיפשתי בגוגל את המונח "twitter", התוצאה הראשונה היתה החשבון של ברק אובמה. כלומר, החשבון שלו בטוויטר היה יותר פופולרי מטוויטר עצמו. באופן מסוים, השימוש של אובמה בטוויטר נתן גושפנקא מקצועית ותקשורתית לכלי הזה.

כשהוא זכה בבחירות, הוא פרסם ציוץ תודה לתומכים שלו. הציוץ מצא חן בעיני, ושמרתי צילום מסך שלו כדי להשתמש בו כדוגמה בהדרכות, הרצאות ומפגשי יעוץ. אתמול בבוקר, כשראיתי את הציוצים של אובמה עם זכייתו בבחירות לקדנציה שנייה, נזכרתי בציוץ הזה.

ציוץ הניצחון של ברק אובמה, 7 בנובמבר 2012. צילום מסך מאתר טוויטר
ציוץ הניצחון של ברק אובמה, 5 בנובמבר 2008. צילום מסך מאתר טוויטר

הפעילות של אובמה צמחה בטוויטר במשך כהונתו כנשיא: יש לו הרבה יותר עוקבים (כמעט 23 מיליון נכון לרגע זה), הוא ממשיך לפרסם באופן שוטף ולא רק במערכות בחירות. אובמה משתמש בטוויטר כדי לעדכן על פעילויות ותכניות, באופן משתף ומגייס לפעולה וכחלק מפעילות תקשורתית אסטרטגית.

הוא ממצה את היכולות הטכניות של הכלי ואת החידושים שטוויטר מציעה: שיתוף תמונות, קידום תוכן ממומן לעידוד הצבעה ביום הבחירות ולאות תודה אחרי שפורסמו תוצאות הבחירות.

אם בבחירות הקודמות "נפלנו" מהתפעלות מהשימוש של אובמה במדיה חברתית, במערכת הבחירות הזאת השימוש במדיה חברתית הפך יותר נפוץ. לכן, מה שגרם לתמונה שבציוץ להיות כל כך פופולרית (צוות טוויטר פרסמו שזה הציוץ שזכה להכי הרבה רטוויטים בתולדות טוויטר) זה לא מיומנות טכנולוגית אלא הבנה בתקשורת ובאנשים.

התמונה אינטימית וגם אוניברסאלית, משדרת חום ואהבה וגם יציבות. רואים פנים רק של דמות אחת, אבל קל לנחש מה התחושות גם של הדמות השנייה. מזג האוויר מעונן, אבל יש בה כל כך הרבה חום. תמונה ששווה הרבה יותר מאשר אלף מילים.

זאת לא תמונה חדשה מערב סיום הבחירות וסביר להניח שנבחרה והוכנה מראש לפרסום עם היוודע תוצאות הבחירות. בשבועות  האחרונים, היה אפשר לראות בפעילות של אובמה בטוויטר דגש על פנייה לנשים – כיוון שאחוזי ההצבעה שלהן גבוהים יותר מאשר של גברים, ולאור עליית סוגיית זכויות נשים על גופן במערכת הבחירות – וייתכן שהבחירה בתמונה הזאת היא חלק מהקו הזה. צריך גם לציין שאובמה לא מנהל לבד את החשבון שלו בטוויטר או את הנוכחות שלו במדיה חברתית ויש לו צוות פעיל ומיומן.

כחלק מההבנה בתקשורת ואנשים – התמונה שותפה גם בדף של אובמה בפייסבוק, וגם שם שברה שיא: התמונה שזכתה להכי הרבה שיתופים בפייסבוק עד כה (ע"פ פרסום של פייסבוק בדף שלהם לעיתונאים): 4,037,788 לייקים, 196,333 תגובות ו- 559,713 שיתופים (נכון לרגע זה).

אין ספק שהתמונה הזאת כבשה את הפינה שלה בהיסטוריה. אני מאחלת לברק אובמה לשבור עוד הרבה שיאים חיוביים בקדנציה הקרובה שלו כנשיא, ולא רק (בעיקר לא!) במדיה חברתית.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

4 תגובות בנושא “ציוץ הניצחון של אובמה – 2008, 2012”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא