שבוע לבחירות 2013: אוסף קישורים

והפעם פוסט אקלקטי משהו, ובו קישורים לאיתור קלפי ההצבעה, מדריך להצבעה ליד הבית במקום לנסוע רחוק, כלים שעוזרים להחליט במי לבחור, מקורות חדשות מרוכזים, לינק אסקפיסטי וציטוט מעורר השראה.

הולכת להצביע בבחירות. מה איתך?
מתוך הדף של 80%, הקמפיין להגדלת אחוזי ההצבעה בבחירות. https://www.facebook.com/IL80p

איתור קלפי

את ההודעה לבוחרת שלי קיבלתי אתמול, ושמעתי שלא מעט אנשים טרם קיבלו את ההודעה בדואר. באתר ועדת הבחירות המרכזית יש טופס מקוון לאיתור קלפי (צריך להזין מספר תעודת זהות). הטופס מוטמע גם בדף בחירות 2013 באתר "כנסת פתוחה", יחד עם קישורים למידע על המפלגות המתמודדות: מועמדים, מצע, פעילות בכנסת הקודמת (למי שיש), לינקים לדף בפייסבוק וערך ויקיפדיה ועוד. הדף עלה לאוויר במסגרת עיצוב חדש ורענון משמעותי של "כנסת פתוחה" לקראת הבחירות ובכלל.

כיצד להצביע בקלפי ליד הבית במקום לנסוע לקלפי מרוחקת

עברת דירה ולא החלפת כתובת? אתם סטודנטים ומתגוררים רחוק ממקום המגורים הקבוע? יואב לרמן מפרסם הנחיות להצבעה בקלפי למוגבלי ניידות: "לכל אזרח במדינת ישראל מותר להצביע בקלפי למוגבלי ניידות (ידועה גם כקלפי לנכים) לאחר שהצהיר שהוא מוגבל ניידות והוא אינו צריך להוכיח מגבלה רפואית כזו או אחרת לשם כך. לכן, אם אתם רוצים להצביע, אבל הקלפי ששלחו לכם נמצאת במקום מרוחק, במקום להפסיד יום שלם בנסיעות או לוותר על זכות ההצבעה תלכו לקלפי למוגבלי הניידות הקרובה למקום מגוריכם." אל תחמיצו את התגובות לפוסט, נראה שהפעם תהיה יותר הקפדה על הצהרות של מוגבלות הנגישות ואם אתם רוצים להשתמש בכלי הזה, כדאי להיערך מראש.

עוד זכויות בנושא הבחירות לכנסת בפורטל בחירות לכנסת באתר "כל-זכות".

איך לבחור במי לבחור

בשבועות האחרונים התפרסמו כלים שונים לעזור לכם לבחור במי לבחור לכנסת. הנה כמה מהם:

מצפן הבחירות של המכון הישראלי לדמוקרטיה  הוצג גם במערכת הבחירות הקודמת. המכון משתמש במידע הנאסף לצורך מחקר ומפרסם נתונים בארבע (עד כה) אינפוגרפיקות, למשל זאת בנושא עמדות משתמשי המצפן לגבי נישואים אזרחיים.

בבחירומטר מבית "כנסת פתוחה" ו"מתפקדים" אתם בוחרים מה הנושאים שחשובים לכם ומה עמדתכם, ורואים אילו מפלגות יכולות להתאים לכם, לפי ההצהרות ולפי הפעילות הציבורית בעבר.

הפוליטיקלי קורקט של עורו מציג ציטוטים נבחרים של נבחרי הציבור, ומזמין אתכם לסמן עד כמה אתם מסכימים איתם (בלי לדעת מי הדובר). לפי מה שתסמנו, יוצע לכם למי להצביע.

חדשות: הפלוג, פיד פוליטיקאים

טל שניידר, עיתונאית-בלוגרית פוליטית עצמאית, מפרסמת בפלוג- הבלוג הפוליטי, וכן באתרים נוספים מידע ופרשנויות לקראת הבחירות. מעבר לכתיבה המקצועית שלה, כדאי לשים לב לשימוש המושכל באינטרנט: מיפוי חברי הכנסת לפי הישובים בהם הם גרים (מבוססת מפות גוגל), מיקור המונים (crowdsourcing) לדיווחים מכנסי בחירות ברחבי הארץ ותרגום מערבית ורוסית לעברית, שיתוף תמונות, ושילוב שיחות בפייסבוק ובטוויטר. שניידר הובילה הפעלת לחץ על מפרסמי סקרים להתייחס בנפרד לכל אחת מהמפלגות הערביות, וכן היתה שותפה בהעלאת המודעות להצבעת נשים ולקידום אג'נדה נשית בבחירות.

ברשימת הדפים הזאת בפייסבוק – Israeli Politicians, שאוסף  Issa Edward Boursheh, אפשר לעקוב אחרי פרסומי פייסבוק של 166 פוליטיקאים ישראלים, כולל בעלי תפקידים מכהנים, מועמדים ופעילים פוליטיים. אפשר להיכנס לפיד (feed) הרשימה ולראות עדכונים אחרונים, וגם להירשם כמנוי על הרשימה כך שתוכלו לחזור אליה בעתיד ולהתעדכן. אפשר לראות את רשימת כל הדפים אחריהם עוקבת הרשימה, ולסמן לייק לכאלה שאתם רוצים לעקוב אחריהם בנפרד. תודה לאהוד עוזיאל על הלינק.

ואם נמאס כבר לשמוע על הבחירות האלה

קבלו 300 פוסטים של "התמונות הכי טובות של 2012". לא מובטח שלא תיתקלו באקטואליה, אבל במינונים אחרים מאלו שהתרגלנו אליהם בשבועות האחרונים.

ציטוט לסיום

אין אנו חיים על-פי חוקה המתחרה בחוקי זולתנו, ויותר משאנו מחקים אחרים, אנו משמשים להם דוגמה. ועל שום שמשטרנו אינו נתון בידי מעטים, אלא בידי רבים, נקרא שמו דמוקרטיה. ואף-על-פי שהכל שווים אצלנו לפני החוקים בדברים שבין אדם לחברו, הרי ערכו בחיי הציבור הכל לפי הצטיינותו הוא […] יחידים אנו בעולם, שאין אנו חושבים את מי שאינו נוטל חלק בכל אלה לאיש מנוחות, אלא לאזרח שאין חפץ בו.

מתוך נאום ההספד של פריקלס בעת קבורתם של חללי המלחמה הפלופונסית. מצוטט ע"י תוקידידס, תרגום מתוך "תולדות מלחמת פילופוניס", מוסד ביאליק, 1959. הציטוט מובא מתוך "אקטיביזם ושינוי חברתי" מאת ישי מנוחין, ספרי נובמבר, 2010.

הצבעה משפיעה ומשמעותית לכולנו!

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “שבוע לבחירות 2013: אוסף קישורים”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא