11 טיפים להכנת תמונות לפרסום ברשת ולעבודה עם גרפיקאים

כולנו יודעות שהתכן הוא המלך, אבל לאחרונה התוכן הזה הופך יותר ויותר ויזואלי. אפשר לראות את זה בויראליות ובתגובות משמעותיות יותר לתמונות בפייסבוק, בעלייתן של רשתות חברתיות חדשות בדגש ויזואלי כמו טאמבלר, אינסטגרם ופינטרסט, ובהתאמות שעורכים אתרים חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר ו-וורדפרס.קום כדי להבליט ולקדם תמונות.

הפקת חומרים ויזואליים ועבודה עם אנשי מקצוע בתחום יוצאת מהחדר של אנשי אינטרנט ותקשורת, ועוברת גם למנהלות תכניות, מפיקות אירועים ומגייסי משאבים. אנחנו משתמשים בתמונות לצרכים שונים ובמדיומים שונים: באתר אינטרנט, כהזמנה לכנס, בשיתוף בפייסבוק, או בשליחה בדואר אלקטרוני.

בפוסט הזה אני רוצה לחלוק אחד עשר טיפים בנושא הכנת תמונות לפרסום ברשת, מהניסיון שלי ושל עמיתים. הפוסט הבא, שיתפרסם בהמשך השבוע, יעסוק במקורות שימושיים לתמונות חופשיות לשימוש ברשת.

הכירו מונחים בסיסיים: רזלוציה, פיקסלים, גודל קובץ

המונחים יעזרו לכם בעבודה מול אנשי מקצוע ומול דפי הנחיות של אתרים, להגדיר את הדרישות שלכם ואת הציפיות.

החלטות לשנה החדשה: לצלם יותר תמונות
החלטות לשנה החדשה: לצלם יותר תמונות. וגם להבין מה זה רזולוציה של קובץ תמונה. Photo by sneeu, Flickr

שוקלים לעבוד עם גרפיקאי/ת מקצועי/ת? בדקו שהם מנוסים בעבודה לפרסום באינטרנט

לפרסום באינטרנט יש דגשים ייחודיים לעומת פרסום בפרינט, ולא תמיד כל גרפיקאית שמכינה ברושורים נפלאים ומעולים להדפסה יודעת להכין ברכת חג שתעבוד טוב גם בפייסבוק. לפני שחותמים חוזה, בקשו לראות דוגמאות של עבודות ובדקו שהסגנון והיכולות שלהם מתאימים למה שאתם צריכים.

הכנתם קובץ תמונה שמיועד לדפוס? אל תפרסמו אותו באינטרנט או באימייל

לקבצי תמונה שמיועדים לדפוס יש בד"כ רזולוציה הרבה יותר גבוהה ממה שצריך וכדאי לאינטרנט. קובץ גדול כזה יכול להכביד על מקבלי האימייל או על טעינת דפים באתרי אינטרנט.

פרסום שמיועד להישלח במייל צריך להיות בקובץ בגודל של בערך 1 MB להזמנה מפורטת לכנס (בערך בגודל של עמוד A4). פרסום הזמנה לאירוע או ברכה לחג אמור להיות בערך 200  KB או פחות.  תמונה לפרסום בפייסבוק צריכה גם להיות באזור ה-500 KB .

איך משנים גודל של קבצי תמונה?

היכן התמונה תתפרסם? חשוב להגדיר ולהתאים את גודל התמונה

ברשתות חברתיות שונות מופיעות תמונות בגדלים שונים באזורים שונים באתר. למשל בפייסבוק: יש הבדלי מימדים בין תמונת השער, תמונת הפרופיל, ותמונה שמופיעה על הקיר. מדי פעם מתפרסמים בבלוגים של עיצוב או מדיה חברתית מדריכים לגדלים השונים. בגלל שזה משתנה ומתעדכן, אני לא מקשרת לאחד ספציפי. נסו לחפש בגוגל: facebook image sizes cheat sheet או social media image sizes ובחרו מדריך עדכני (לפי תאריך הפרסום שלו, ותמונות ההמחשה).

טקסט בתמונה: מעט וגדול

בטח יצא לכם לראות פעם הזמנה לכנס כקובץ תמונה בפייסבוק, שנראה מאוד מעניין בגדול אבל אי אפשר לקרוא את הפרטים. אל תפרסמו את כל תכנית הכנס או הנאום או טקסט ארוך כקובץ תמונה ברשתות חברתיות. השינויים בגודל הקובץ מפחיתים את בהירות הכתב ומקשים על קריאה. פרסמו בתמונה את הכותרת או עיקרי הדברים, והפנו בעזרת קישור לקריאת הטקסט המלא באתר שלכם או במקום אחר שמאפשר קריאה של הטקסט.

אל תוותרו על טקסט בפורמט טקסטואלי, שלא בתמונה

כשמפרסמים טקסט בקובץ תמונה, הטקסט אינו נגיש לבעלי מוגבלויות ולמנועי חיפוש. לכן, חשוב לפרסם את התוכן המילולי של הדברים גם בפורמט טקסטואלי – PDF או word, למשל. פרסום טקסט גם יעזור לשותפים ותומכים בכם לשתף ולהעביר הלאה. תנו להם טקסט שיוכלו להעתיק ולהדביק.

הכינו את התמונה לשיתוף והפצה

ברגע שהתמונה תעלה לאינטרנט, אנשים אחרים יוכלו להפיץ ולשכפל אותה. הוסיפו לוגו ושם בתוך התמונה, אך באופן שלא משתלט עליה. הוסיפו לינק לאתר שלכם, לדף בפייסבוק, או כתובת דוא"ל. אם התמונה מיועדת להפצה בפייסבוק, הוסיפו את הלינקים גם לתיאור התמונה. אם הלינק המלא ארוך ומסובך, השתמשו בשירות קיצור כתובות כגון bit.ly.

הכינו קבצי לוגו טובים

שמרו בתיקייה מרכזית ומשותפת לכל מי שזה נוגע לו בארגון קבצי לוגו מעודכנים: לוגו הארגון, עם ובלי שם הארגון, בצבעים מעודכנים, וברזולוציה לדפוס וגם לאינטרנט. שווה להשקיע פעם אחת בעבודה מקצועית ולחזור ולהשתמש בקבצים אחר כך.

שמרו קבצים ופרסומים שלכם

כדי שתוכלו להראות לאנשי מקצוע חיצוניים מה פרסמתם בעבר, מה אהבתם ולא אהבתם. גם אם אין לכם שפה עיצובית מיתוגית מוגדרת – זה יכול לעזור ולחסוך זמן של הסברים והצהרת כוונות.

שמרו על החוק ועל ההגינות

אל תפרו זכויות יוצרים על תמונות. אם לא כתוב במפורש שמותר להשתמש בתמונה ללא תשלום, אז אסור. (עוד קצת על זכויות יוצרים אפשר לקרוא כאן, רשימת מקורות לתמונות חופשיות לשימוש – בפוסט הבא).

אל תפרסמו צילומים מזהים של ילדים בלי אישור (בכתב) של הוריהם.

אל תפרסמו תצלומים ופרטים מזהים של מקבלי שירותים שלכם בלי הסכמתם.

אל תפרו את הזכויות של גרפיקאים ומעצבים – סכמו מראש איך ואיפה אתם הולכים להפיץ את החומרים, אם אתם רוצים לעבד את החומרים בעתיד – יש לפרט זאת בהסכם.

יש לכם טיפים נוספים? מדריכים שימושיים? מוזמנים לשתף בתגובות.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

4 תגובות בנושא “11 טיפים להכנת תמונות לפרסום ברשת ולעבודה עם גרפיקאים”

    1. בהחלט, אחד המדריכים הטובים למידות התמונות ברשתות השונות. בגלל שהעיצוב ומידות התמונות משתנים מדי פעם, כדאי לחפש ולמצוא את המדריכים העדכניים ביותר.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא