חוויית משתמש – על כנס UXI Live 2013 והזדמנות להרשמה בהנחה מיוחדת

תחשבו רגע על אתר אינטרנט או אפליקציית מובייל שממש אהבתם. מה גרם לכם לאהוב אותם? יכול להיות שהעיצוב שלהם היה יפה, שהיתה בהם חדשנות. סביר להניח שהיה בהם משהו שימושי עבורכם. עוד יותר סביר שהיה פשוט וקל ללמוד להשתמש באתר או באפליקציה, ושלא היה צורך בהרבה הסברים. אוסף התחושות והרשמים האלה ואחרים מצטברים יחד לחוויית משתמש, במקרה הזה חוויית משתמש חיובית.

חוויית משתמש (מאנגלית: UX, קיצור של User Experience ) היא חוויה אנושית, המשפיעה על האופן בו אדם חושב, מרגיש או פועל כאשר הוא משתמש במערכת (אתר, תוכנה), מוצר או שירות. את המונח "חוויית המשתמש" טבע לראשונה דונלד נורמן (Donald Norman) באמצע שנות ה-90. בעבר התייחסו בעיקר לממשק משתמש, הממשק בין הטכנולוגיה לאדם לצורך השגת מטרה כלשהי. היום כבר ברור כי ממשק המשתמש מהווה רק אספקט מסוים מתוך עולם "חוויית המשתמש" המתייחס גם לעיצוב, ארכיטקטורת המידע, אסטרטגיה, שיווק וטכנולוגיה וגם להיבטים רגשיים, אנושיים ותחושתיים.

כשאנחנו פועלים לקידום שינוי חברתי, אנחנו רוצים להניע אנשים לפעולה, ומה שמניע אנשים לפעולה הם רגשות ותחושות. ללא חוויית משתמש טובה, לא נצליח לשכנע אנשים להצטרף אלינו, להירשם לפעילות, לתרום כסף, זמן או משאבים אחרים. עוד היבט משמעותי של חוויית משתמש באתרים ושירותים לשינוי חברתי הוא הנגישות – כערך חברתי, וכדי לממש את הפוטנציאל של הפעילות שלנו מול אוכלוסיות שונות.

הכנס השנתי של ארגון חוויית משתמש ישראל  UXI Live 2013 יתקיים ב-16-17/6/2013 בקריית שדה התעופה. הכנס מביא את המידע העדכני ביותר בעולם ה-UX, כלים מעשיים והשראה.

היום הראשון של הכנס יתמקד באפליקציות עסקיות ובממשקים מורכבים למשתמשים מקצועיים. היום השני יעסוק בחוויית משתמש במובייל, מכל הסוגים ובכל הגדלים. בין ההרצאות: אפיון חוויית משתמש כהזדמנות אסטרטגית, חוויית משתמש עסקית וארגונית: אסטרטגיה של שינוי, הממשק הוא המותג הוא החוויה, פרויקט רספונסיבי: לשרוד כדי לספר על זה, טקסט נייד – על קופי בממשקי מובייל, ויש עוד.

הכנס מתקיים זאת השנה הרביעית, אפשר להתרשם מהרצאות הכנס בשנה שעברה כאן. מומלץ גם לבקר באתר של ארגון חוויית משתמש ישראל ולעקוב אחרי פרסומים ופעילויות במשך כל השנה.

רוצים להשתתף בכנס? יש כרטיסים בהנחה לאנשי המגזר השלישי!

גם מארגני הכנס רואים חשיבות בפעילות חברתית ובשיפור חוויית המשתמש באתרי אינטרנט ושירותים במגזר השלישי. עשרה מבין קוראי הבלוג יוכלו להירשם לכנס (יום אחד או יומיים) בהנחה מיוחדת (ומשמעותית) למגזר השלישי. אם אתם מעוניינים ליהנות מההנחה, פרסמו תגובה לפוסט וספרו: מדוע את/ה מעוניינ/ת להשתתף בכנס? המחברים של 10 התשובות הכי מעניינות יקבלו קוד הנחה לרישום לכנס.

התחרות פתוחה לאנשי ונשות המגזר השלישי: עובדים בעמותות / מלכ"רים / חל"צים / התארגנויות חברתיות או מתנדבים מקצועיים (שמתנדבים בפיתוח, ניהול אתר, הרצת קמפיינים וכיו"ב) במסגרות כאלה.

אנא ציינו בתגובה כתובת מייל אמיתית ואת מסגרת הפעילות שלכם. הכתובת לא תוצג בתגובה עצמה, אך תשמש ליצירת קשר במקרה של זכייה.

התשובות הזוכות ייבחרו מבין התגובות שיישלחו עד יום ה', 16/5/2013, בשעה 14:00.

אתם מוזמנים גם להצטרף לדף הפייסבוק של הבלוג (אבל זה לא תנאי להשתתפות בתחרות).

לקריאה נוספתבנושא חוויית משתמש:

עדכון, 19/5/2013: תודה לכל המשתתפים והמשתפים. קוד לרישום בהנחה לכנס נשלח למשתתפים שהגיבו עד יום חמישי. נשארו כמה כרטיסים נוספים, אפשר לפנות אלי לפרטים נוספים לבירור האפשרות להרשמה בהנחה (עבור אנשי המגזר השלישי).

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

6 תגובות בנושא “חוויית משתמש – על כנס UXI Live 2013 והזדמנות להרשמה בהנחה מיוחדת”

  1. בעיצומו של מיזם טכנולוגי-חברתי-קהילתי, אני בטוח שהכנס הזה יוכל לתרום לי, ולתת לי הרבה תובנות מבחינת עיצוב וממשק משתמש ידידותי ונגיש.

  2. ממשק המשתמש הוא אחד האתגרים של שינוי חברתי: לדעת להתמקד במה שהציבור מעוניין ואיך להגיש לו את ההצעה לשינוי, ולא רק במה שאת/ה רוצה לומר ולצעוק אליו.
    הדרך לשינוי היא בחיבור בינינו – בממשק – ולא משנה עד כמה המסר שלי יהיה 'נכון' או 'צודק'. הוא צריך לעבור נכון.
    אהוד

    1. נדרשות דרכים פשוטות, יצירתיות ואווריריות, כדי להנגיש מידע ציבורי לכלל הציבור.
      אם המימשל היה מדגיש עצמו באופן ובקצב הנדרש, יתכן שארגונים של חברה אזרחית לא היו נכנסים לוואקום הזה. אולי בכינוס ישנם ניצוצות של פתרונות אחרים, חדשניים יותר, מקוריים, יצירתיים, מהם ניתן לקבל השראה שתסייע להנגשת מימשל זמין ומידע ציבורי באופן ידידותי וחברתי יותר.

  3. הטכנולוגיה בעולמנו הולכת מתפתחת בקצב מסחרר, אך הפער בין מה שקורה בכיתה ומחוצה לה רק הולך וגדל. אנו רואים ניצנים של שינוי בגישה ובניסיון לצמצם את פער זה בעולם ובארץ. כחלק מצוות- MindCET, המרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך, אני מאמין כי לחווית הלמידה ולאפיון מוצרי הלמידה תפקיד מפתח בתהליכי שינוי אלו. אני חושב שההשתתפות בכנס תתרום לי רבות!

  4. חווית משתמש היא אחד האתגרים החשובים שיש עלינו ללמוד היום בכל הקשור לגישור על הפערים בין אדם לטכנולוגיה וכדי לאפשר מעבר אפקטיבי של מידע לידע זה החזון שלי באופן אישי. אתגר גדול אחד שנוגע בכ"כ הרבה אנשים ואוכלוסיות. אני מאוד רוצה ללכת לכנס בכובע של מתנדבת בסדנא לידע ציבורי על מנת להבין כיצד נוכל לגעת בכולם ולקבל לרעיונות חדשים והשראה וגם בכובע האקדמי מחקרי שאותו אני מביאה מהבית :) נשמע שיהיה מרתק ביותר.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא