בלוגולדת שמח: איך הבלוג קם וקם מחדש, דברים שלמדתי בשנתיים של ניהול הבלוג, תודות ותכניות

הבלוג הזה קיים כבר ארבע שנים וחצי, ומעולם לא ציינתי את יום ההולדת שלו (בלוגולדת, יום הולדת של בלוגים).
למעשה, יש ל"אינטרנט להשפעה ושינוי חברתי" שני ימי הולדת. הראשון הוא התאריך בו הקמתי את הבלוג. זה היה לשם השתלמות אינטרנט בשתיל. מטרת הבלוג היתה לשתף סיכום של תכנים מהמפגשים, וכן לשמש ארגז חול לניסויים והדגמות של ניהול בלוגים בוורדפרס. את שמו הבלוג קיבל מתמי רובל, עמיתתי להדרכת ההשתלמות, ולא השתנה מאז. הבלוג שימש אותנו יפה להשתלמות ולאחר מכן נזנח. שאפתי להמשיך ולפרסם בו לאורך הזמן, אבל זה לא קרה.

יום הולדתו השני של הבלוג היה לפני שנתיים, בסוף אוקטובר 2011. זה היה קצת אחרי מחאת הקיץ ההוא, שהביאה הרבה מפגשים, שיחות ומחשבות על שינוי חברתי כפעילות אישית לעומת התפקיד שלי בעבודה בארגון שמקדם שינוי חברתי. החלטתי שאני רוצה לשתף מחשבות ורעיונות ולשוחח על דברים שמעניינים אותי בתחום שבו אנשים, ארגונים, וקבוצות אחרות משתמשים בכלי אינטרנט וטכנולוגיות שונות לשם התארגנות, פעולה משותפת, ושינוי חברתי. לכן, פתחתי את הבלוג מחדש, הפעם כבלוג אישי, והתחלתי לפרסם.

זה היה יום שני, אחרי החגים, והפוסט הראשון היה בנושא החלטות חדשות לשנה החדשה. אחריו הגיעו פוסטים נוספים, וככה עברו להן שנתיים.

קאפקייקס שרק מתבוננים בהן אינן משמינות. Image: zigazou76, Flickr.

דברים שלמדתי מניהול הבלוג

בשנתיים האלה פרסמתי 57 פוסטים (שזה בממוצע קצת יותר מ-2 בחודש). למדתי כל מיני דברים חדשים דרך ניהול הבלוג וכתיבתו לאורך זמן. למשל:

  • כאשר אני מפרסמת בקביעות מנועי חיפוש מתייחסים אלי יותר ברצינות ומפנים יותר גולשים.
  • פוסטים טובים יכולים להיות אקטואליים ושימושיים גם אחרי כמה חודשים או שנה ויותר.
  • ככל שאני כותבת יותר, פחות בא לי להתעסק עם ולשנות את עיצוב הבלוג.
  • על מנת שקוראים יגיעו לבלוג שלי, אני צריכה להגיע אליהם: בפנייה אישית בדוא"ל, בפייסבוק ובטוויטר, ובתגובות לדברים שהם כותבים.
  • למדתי שפוסטים בהם אני משתפת מניסיוני, וכוללים מדריכים או קישורים שימושיים פופולאריים יותר מאשר פוסטים עם דעות ומחשבות שלי.
  • למדתי שככל שיש בבלוג יותר פוסטים, "הזנב הארוך" יותר ארוך, גם בצפייה בדפים בבלוג וגם בתוצאות במילות חיפוש (למרות שזה עכשיו משתנה בגלל שגוגל מציגים פחות מידע על מילות חיפוש).
  • עוד דבר חשוב שלמדתי הוא להמשיך הלאה: אפשר להמשיך מאיפה שהפסקתי, לא להתנצל אם לא פרסמתי כמה זמן, אלא לפרסם משהו חדש ולשוחח עליו עניינית.

הכתיבה כאן זימנה לי מפגשים מעניינים, כמו המפגש עם נוני הארכיונאית, עם ורד שביט והאבק הדיגיטלי, או ההשתתפות בועידת הנשיא. לפעמים אנשים שאני מכירה מ"העולם האמיתי" באים ומגיבים כאן, לפעמים קוראות וקוראים מכאן פונים אלי במייל או שאנחנו נפגשים בעולם האמיתי. זה תמיד מעניין ולרוב גם מאוד משמח.

אני מודה לכל מי שקורא/ת, עוקב/ת ומגיב/ה אחרי הפרסום בבלוג. אני מקווה להמשיך ולשוחח אתכם כאן גם בעתיד, הקרוב והרחוק.

אתם מוזמנות ומוזמנים תמיד לפנות אלי באמצעות טופס יצירת הקשר של הבלוג (זה מגיע אלי למייל ואני עונה לכל פנייה), לעקוב אחרי הדף של הבלוג בפייסבוק, ולהירשם לקבלת עדכון למייל בכל פעם שמתפרסם פוסט חדש בתיבה "הרשמה לעדכונים בדואר אלקטרוני" בעמודה מצד שמאל.

החלטתי השנה לציין את התאריך ולחגוג את קיום הבלוג, עם עצמי ואתכם, בסדרה של שלושה פוסטים, זה שאת/ה קורא/ת עכשיו ושניים נוספים: רשימת חמשת הפוסטים הכי נצפים בבלוג, ורשימת חמישה פוסטים נוספים שאני אוהבת ושמחה לחזור אליהם. אפרסם אותם בהמשך השבוע.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

10 תגובות בנושא “בלוגולדת שמח: איך הבלוג קם וקם מחדש, דברים שלמדתי בשנתיים של ניהול הבלוג, תודות ותכניות”

  1. בלוגולדת שמח והמשך מוצלח ומהנה! :)
    אני סקרנית לדעת את דעתך על ההבדל בין ניהול בלוג בוורדפרס לעומת ניהולו בגוגל (בלוגספוט/בלוגר), אם ניסית. מה עדיף, מה היתרונות והחסרונות, כאלה דברים, אם נתקלת בזה.

    1. תודה, עדה :)
      למען האמת, לא ניהלתי בלוג בגוגל. שמעתי פעם ממשתתפת בהשתלמות שהעברתי בשתיל, שבלוגספוט הרבה יותר נוח ואינטואיטיבי מוורדפרס. זה היה לפני כמה שנים, ומאז וורדפרס.קום שיפרו את חוויית המשתמש של תהליך פתיחת בלוג.
      בלוגספוט/בלוגר היא שירות של גוגל. מצד אחד בטח יש לזה יתרונות של התחברות לשירותים אחרים של גוגל, ושימוש בפרופיל המשתמש שם. מצד שני, זאת מערכת סגורה של גוגל. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח. אפשר די בקלות להעתיק את תוכן הבלוג ולעבור לבלוג עצמאי כשרוצים, לפתח אותו ולהוסיף רכיבים. יש גם הרבה יותר אפשרויות עיצוב, ואפשרות "לגדל" את הבלוג לכדי אתר.
      כשמקלידים במנוע החיפוש של גוגל "blogspot vs wordpress" עולים הרבה מאמרים וסקירות בנושא.

  2. ברכות ואיחולים לבלוגולדת! ותודה לך מעיין – כתיבת בלוג מעניין וחיוני שכזה דורש השקעה ומחשבה ואהבה שניכרים בכל פוסט. ♪ ♫ עד מאה כעשרים שנה ♫ ♫

  3. מזל טוב!
    כאחד שלא קורה הרבה בלוגים ברשת, אני חייב לציין שזה אחד הבלוגים הבודדים שאני עוקב אחריו באדיקות.
    פשוט הנאה!

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא