מראה חדש לבלוג, פברואר 2014

אחרי כשנתיים עם אותו עיצוב ומבנה, הרגשתי לאחרונה רצון וצורך לחדש קצת את מראה הבלוג. בשבועיים האחרונים ערכתי כמה שינויים, התייעצתי עם כמה עמיתות ועמיתים, לקחתי זמן להתרגל בעצמי, והנה התוצאה לפניכם. בפוסט הזה אני קצת מפרטת על התהליך והכלים שהשתמשתי בהם – אולי תמצאו אותם שימושיים ומועילים.

הגדרת צרכים

לאחרונה, תבנית העיצוב הקודמת של הבלוג, Splendio, נראתה לי קצת רועשת מדי לבלוג הזה. רציתי עיצוב עם פחות אלמנטים, שיסיט פחות תשומת לב. כמו כן, רציתי להשתמש בערכת עיצוב רספונסיבית – כזו שמגיבה לגודל המסך, ותראה טוב במסכים בגדלים שונים ובפרט במכשירי מובייל.

בחרתי להמשיך ולהתארח בוורדפרס.קום, ולכן היה לי ברור שעלי לבחור מבין תבניות העיצוב של האתר. יאמר לזכות וורדפרס.קום שהם כל הזמן מוסיפים ערכות עיצוב חדשות, שעונות על צרכים שונים ועל טעמים שונים, ומאפשרות התאמה אישית וגיוון.

הפרמטרים שהיו חשובים לי: מראה נקי יותר, תמיכה טובה בעברית, רספונסיביות, עדיפות לערכה חינמית ללא תשלום נוסף.

בחירת ערכת עיצוב

עם התנאים האלה דפדפתי בתבניות העיצוב, והתלבטתי בין 2-3 אפשרויות. ערכתי חיפוש לפי פרמטרים, נעזרתי ברשימות התבניות החדשות ביותר, הפופולאריות ביותר והטרנדיות, וכן בתצוגה מקדימה לעיצוב בבלוג שלי (יש ערכות שנראות מצוין באנגלית, ובעברית – פחות טוב). בסופו של דבר ההחלטה נפלה על התבנית Twenty Fourteen, ממשיכת הדרך של Twenty Ten, Twenty Eleven ו-Twenty Twelve שהן מהפופולאריות והנוחות לשימוש בוורדפרס.

התאמת ערכת העיצוב, בחירת פלטת צבעים

לא אהבתי מספיק את אפשרויות המערכת לערכות צבעים, ובחרתי להשקיע סכום קטן ולערוך התאמות בתשלום בבלוג. בחירת פלטת צבעים היא משימה מתישה – יש כמעט אינסוף אפשרויות! לבחירת פלטת צבעים לבלוג נעזרתי באתר Design Seeds ובלוח שילובי צבעים שאני אוהבת ואוצרת בפינטרסט. הסתמכתי על השילוב הזה. אני לא לגמרי שלמה איתו, ויכול להיות שיהיו שינויים בעתיד, במיוחד לקראת פורים.

במסגרת השירות בתשלום, יש לי גם אפשרות לערוך את קובץ ה-CSS של הבלוג. רציתי מאוד לשנות את הפונט לאלף, גופן רשת פתוח ומוצלח. לצערי, לא ניתן לייבא קבצי פונט למערכת, והאפשרויות לגיוון בפונטים לא עובדות בבלוגים בעברית.

עוד התאמות ובחירות

בחרתי להשתמש באפשרות של הצגת פוסטים נבחרים בדף הבית – תוכלו למצוא אותם כאן. אשתדל להחליף אותם מדי פעם. ערכתי הצגת ווידג'טים בשני תפריטי צד, החלפתי את התמונה האישית שלי וגם הוספתי קישורים לפעילות במדיה חברתית. בחרתי שלא להציג תמונת כותרת לבלוג, לפחות בינתיים.

קצת עבודות תשתית

חוץ מהמראה החיצוני, השקעתי זמן גם בניהול המידע של הבלוג. עברתי על כל הפוסטים, וארגנתי מחדש קטגוריות (עדיין יש קצת יותר מדי לטעמי) ותגיות. תוכלו לראות את רשימת הקטגוריות בתפריט הראשי בראש הבלוג, וכן בעמודה מצד ימין. בנוסף, תיקנתי כמה לינקים שבורים, בעיקר לתמונות, אך לא את כולם עדיין.

בחנתי אפשרות לחבר את הבלוג לפרופיל שלי בגוגל פלוס: קראתי קצת על הנושא, בדקתי את היתרונות והאפשרויות, ובחרתי בינתיים שלא לעשות זאת. אבל הנה מידע נוסף למקרה שתרצו ללמוד על זה עוד.

תפריט מדיה חברתית – בחירת אייקונים

בתבנית העיצוב הקודמת של הבלוג, היה רכיב מובנה לקישור לפייסבוק, טוויטר ופיד RSS. מצד אחד זה היה לי נוח, אבל מצד שני נראה לי שזה היה במקום לא כל כך בולט ונגיש. לרגל המעבר לעיצוב החדש, הוספתי תפריט של קישורים לנוכחות ופעילות שלי במדיה חברתית. תוכלו לראות אותו בעמודה מצד ימין.

גם כאן, היה לי חשוב לבחור אייקונים שיהיו לא רק יפים בעיני אלא כאלה שיהיו ברורים ובצבעים שונים לפי השירותים השונים. לנוחותכם, הוספתי גם תיאור מילולי שמופיע כשעומדים עם העכבר מעל האייקון המתאים.

אחרי חיפושים והתלבטויות, בחרתי בסט הזה של Martz90. אני מאוד מחבבת את אוספי האייקונים של Designbolts, וכן את הסט הזה שנכתב בקוד פתוח, אבל היה קצת מורכב מדי בשביל יכולות העיצוב והתכנות שלי.

לבניית הווידג'ט של קישורי מדיה חברתית השתמשתי ברעיון הזה: ליצור פוסט או דף חדש בבלוג, להעלות אליו את קבצי התמונה, לערוך את הקישורים – ולהעתיק את התוכן ב-HTML לווידג'ט טקסט.

בדיקות והשקה

אחרי העברת עיקר השינויים, שלחתי מייל לכשמונה חברים ומכרים, והזמנתי אותן ואותם לבקר בבלוג ולהתרשם. העליתי כמה שאלות בנושאים שהתלבטתי לגביהם, וביקשתי מהם משוב. בחרתי מגוון רחב של אנשים מבחינת מין, גיל, רקע מקצועי והרגלי שימוש במחשב וקיבלתי מגוון רחב של תגובות. אחרי עוד כמה שינויים בעקבות התגובות, אני מזמינה גם אתכם לשוטט בבלוג, להתבונן, לקרוא ולהתרשם.

חוות דעת, הצעות לשיפור או שאלות נוספות לגבי התאמה של תבניות עיצוב – יתקבלו בברכה כתמיד. תיהנו ולהתראות בפוסטים הבאים.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

4 תגובות בנושא “מראה חדש לבלוג, פברואר 2014”

  1. היי מעיין, מה קורה עם התגובות והלייקים של האתר הישן? האם הם עוברים לחדש?

    1. הי לימור, כל התגובות והלייקים של האתר נשמרו ועברו כפי שהם. זה למעשה לא אתר חדש אלא אותו האתר בעיצוב חדש, וכך נשמרו כל פריטי המידע: פוסטים, דפים, תגובות, לייקים, מידע על שיתופים במידע חברתית, קטגוריות ותגים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא