לעבוד בארגונים חברתיים: מודעות דרושים, מקורות מידע שימושיים, ואפשרויות נוספות

קיר כלי העבודה של עודד ישראלי

מדי פעם פונים אלי חברות ומכרים שרוצים להתחיל לעבוד בארגונים חברתיים ובעמותות או שמפנים אלי אנשים שמתעניינים בנושא. הפוסט הזה הוא ריכוז של קישורים ומידע, ומטרתו בעיקר לתת תשובה לשאלות דומות בעתיד. כמו כן, היציאה מהשגרה, המפגשים המשפחתיים והחברתיים, והחופשה של פסח מניעים לפעמים רצון בשינוי, ואולי הפוסט הזה יהיה שימושי גם לקוראים נוספים. כמו תמיד, אתם מוזמנות ומוזמנים לשתף הלאה, ולהוסיף קישורים שימושיים והמלצות נוספות בתגובות לפוסט.

שימו לב שעם הזמן ייתכנו שינויים באתרים ובמקורות המידע. אין לראות בהפניות לאתרים אלה יעוץ מקצועי.

עדכון, 29/5/2016: הפוסט ממשיך להתעדכן, עם קישור לקבוצת דרושות לשינוי חברתי ורשימה של לוחות דרושים במגזר השלישי ברחבי העולם.

עדכון, 27/1/2015: בתחילת השבוע הודיעה אילת נבון, מייסדת "הזווית השלישית", על סגירת האתר. בשבועות הקרובים האתר יפסיק לפעול והקישורים לא יעבדו. אני משאירה אותם כי אולי זה ייתן השראה למי מקוראי הבלוג לפתח שירותים דומים. אם אתם הולכים על משהו כזה, אל תשכחו לשתף קישור.

עדכון, 17/12/2014: קצת לקראת הבחירות וקצת בכלל, הוספתי קישורים בנושא עבודה במגזר הציבורי ובזירה הפוליטית – תוכלו למצוא אותם תחת "אפשרויות נוספות" בהמשך הפוסט.

לוחות מודעות עבודה והתנדבות במגזר השלישי:

  • הלוח של שתיל: שתיל הוא מרכז המספק שירותי תמיכה וייעוץ לקידום שינוי חברתי בישראל. בלוח המודעות באתר תוכלו למצוא משרות בארגוני שינוי חברתי, ובמסגרות רווחה, חינוך ובריאות. בטופס החיפוש אפשר להתמקד במשרות לפי אזור פעילות, תפקידים עיקריים במשרה ו/או סוג המשרה. יש גם תפקידי התנדבות, ותפקידים לפעילויות תמורת מלגות. (גילוי נאות: ניהלתי את האתר בעבר במסגרת עבודתי בשתיל, כיום איני מעורבת בו.)
  • לוח הזווית השלישית: אתר חדשות וידע להשתתפות וניהול עשייה חברתית, ובו גם לוח מודעות דרושים. מטרת הזווית השלישית היא לספק מידע וחדשות עדכניים, שישמשו ככלי עבודה בידי מנהלים ואנשי מקצוע, לקבלת החלטות, לתכנון ולתגובה.
  • לוח הקריירה של מתאם: מלכ"ר שעוסק בפיתוח משאבי אנוש בארגונים חברתיים. בלוח הקריירה תוכלו למצוא מודעות למשרות שמתאם מרכזים את תהליך הגיוס שלהן, לצד שירותים שימושיים נוספים כגון ליווי הסבה מהמגזר העסקי, שדרוג קורות חיים, ויעוץ תעסוקתי.
  • גוב.ג'וב – govjob.co.il: לוח מודעות דרושים בסקטור הציבורי ובמגזר השלישי בישראל. מפעילי האתר פועלים למען שיפור ההון האנושי בשירות הציבורי והענקת הזדמנות שווה בהתמודדות על תפקידים בסקטור הציבורי.
  • דנה ונועה – תעשו לי קריירה: דף פייסבוק קהילתי, מנוע חיפוש העבודה של דנה ונועה. הן משתפות בנדיבות משרות אטרקטיביות שמגיעות אליהן, בעיקר מתחום מדעי החברה והרוח, הרבה מהן בארגונים חברתיים.
  • דרושות: מורדות ומהפכניות: קבוצת פייסבוק שמטרתה פשוטה: לפרסם מודעות דרושים שקשורות בתיקון עולם ואדם. מאחר וזאת קבוצה ולא דף, כל חברי הקבוצה יכולים לפרסם מודעות.
  • לוח הדרושים של "חיים משותפים": מודעות דרושים בארגונים ויוזמות שמקדמים חברה משותפת בישראל.
  • אידאליסט – Idealist.org: ארגון בינלאומי ואתר שמחבר אנשים, ארגונים ומשאבים לשם בניית עולם בו כל האנשים יוכלו לחיות בחירות ובכבוד. באתר מתפרסמות הצעות עבודה, התמחות והתנדבות בארגונים ומסגרות פעילות בכל רחבי העולם. האתר פועל בשפות אנגלית, ספרדית וצרפתית.
  • ברשימה הבאה באתר Nonprofit Tech for Good, אפשר למצוא עשרה לוחות דרושים נוספים לעבודה במגזר השלישי ברחבי העולם. חלק מהלוחות בינלאומיים, וחלק מיועדים למדינות ספציפיות כמו קנדה, אנגליה או אוסטרליה.
  • לינקדאין: קבוצות לינקדאין יכולות להיות מקום טוב להתעדכנות מקצועית ולפרסום ומציאת הצעות עבודה. לצערי, אני לא מכירה קבוצה ישראלית אפקטיבית למשרות במגזר השלישי. אם אתם מכירים כזאת – אנא שתפו קישור. בכמה מהקבוצות שאני עוקבת אחריהן בנושאי המגזר השלישי מתפרסמות גם הצעות עבודה (בעיקר בארה"ב), למשל: TechSoup Global, The Chronicle of Philanthropy, Social Media for Nonprofit Organizations.

מידע על עבודה במגזר השלישי והסבה מהעולם העסקי:

עדכונים וחדשות באמצעות ניוזלטרים:

  • הניוזלטר של הזווית השלישית הוא דרך מצוינת לקבל לתיבת הדוא"ל שלך חדשות מרכזיות במגזר השלישי, מידע על אירועים ומשרות חדשות. להרשמה לניוזלטר יש למלא את הטופס שבראש דפי האתר.
  • "שימושי לשלישי" הוא ניוזלטר של  ארגוני תשתית למגזר השלישי. אחד מהם הוא מתאם ובניוזלטר מופיעות משרות שבטיפול מתאם. להרשמה ל"שימושי לשלישי".
    עדכון, 11/5/2014: מתאם אינם מפרסמים יותר תכנים חדשים ב"שימושי לשלישי". אפשר להתעדכן על משרות חדש בדף בפייסבוק או באתר מתאם.
  • הניוזלטר של "המאתר": מאגר של מועמדים איכותיים עבור השירות הציבורי המאפשר לכל מי שרוצה להשתלב בשירות הציבורי. הרשמה למאתר תאפשר לקורות החיים שלך להיות זמינים לגופי השירות הציבורי, אפשר להירשם גם לניוזלטר של "המאתר" בו מתפרסמות משרות בשירות הציבורי.

אפשרויות נוספות:

  • לפני שמתחילים לעבוד, נסו להתנדב בארגון: לראות האם זה מתאים לכם מבחינת קצב עבודה, חברה אנושית, ותרבות ארגונית. התנדבות כזאת יכולה גם להיות דרך להתפתחות מקצועית ורכישת ניסיון.
  • לפעול במסגרת קבוצה קהילתית שלאו דווקא מאורגנת כארגון רשמי: זה יכול להיות מעניין מספק, ותורם חברתית אך בהיקף שעות מצומצם יותר מאשר עבודה סדירה, ובנפרד מנושא פרנסה.
  • ללכת לכנסים ואירועים, להכיר אנשים ולשוחח (ב"זווית השלישית" מתפרסמים בדרך כלל אירועים רלוונטיים), להתייעץ עם מכרים וקרובי משפחה שעובדים בארגונים חברתיים ולשמוע התרשמויות שלהם.
  • לקדם שינוי חברתי באמצעות כלים אחרים ובמסגרות אחרות: למשל, באמצעות אחריות תאגידית (מידע נוסף באתר מעלה, ובאתר של שירלי קנטור), או בפיתוח יזמות חברתית (מידע נוסף באתר אשוקה, ובפורום האקדמי ליזמות חברתית).
  • להצטרף לשירות הציבורי או לעבוד בתחום הפוליטי: אלו תפקידים שיכולים להיות "חברתיים" לא פחות, וזירה חשובה לשינוי חברתי. באתר של מעש – ארגון הפועל לחיזוק ולהתחדשות השירות הציבורי בישראל, יש רשימה של לוחות משרות בשירות הציבורי , מידע על תכניות ומסלולים להשתלבות בשירות הציבורי, ועוד מידע שימושי. הפלוגה המסייעת היא מדור דרושים ומחפשים בפוליטיקה בפלוג- הבלוג הפוליטי של טל שניידר. תוכלו למצוא שם מידע ייחודי ובלעדי על תפקידים בזירה הפוליטית.

מקור תמונת הכותרת: zeevveez, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

7 תגובות בנושא “לעבוד בארגונים חברתיים: מודעות דרושים, מקורות מידע שימושיים, ואפשרויות נוספות”

  1. מהממת. לא נפגשנו בסוף. כצפוי… אבל אני מאמינה שהחיים בכל זאת יצליבו
    בינינו. אם צריך. בגלגול הזה

    1. דנה, אכן זה היה צפוי. אבל יהיו עוד הזדמנויות. ואפשר להיפגש גם ברשת האינטרנט… להתראות וסופ"ש נעים

  2. לספיר שפנתה אלי במייל אתמול ורצתה להתייעץ בנושא מסויים:
    מסרת כתובת מייל שגויה ואין לי איך ליצור איתך קשר.
    אם את קוראת את זה – אנא שלחי לי שוב מייל עם כתובת או פרטי קשר. בהצלחה ולהשתמע

    1. שלום נאווה,
      כשמדובר במשרות בכירות לפעמים יש ועדות איתור מועמדים שפונות למועמדים פוטנציאליים באופן יזום, בין אם בנוסף לפרסום מודעות דרושים או באופן בלעדי.
      ל"מתאם" יש שירות של גיוס עובדים בכירים, אפשר לקרוא פרטים נוספים באתר מתאם: http://bit.ly/2qE8PlH

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא