קישורים לחודש מאי: ארבעה אירועים, שלושה אתרים חדשים ושני קמפיינים

Birds Of May, Designed by Clarity Creative Group , Smashing Magazine's Desktop Wallpaper Calendars: May 2014

הצטברו על שולחני (בתיבת הדואר, בפייסבוק, בקישורים "לקרוא אחר כך") כמה דברים מעניינים שרציתי לשתף, והחלטתי לרכז אותם בפוסט אחד. אז הנה ארבעה אירועים בנושאי אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי חברתי, שלושה אתרים חדשים ושני קמפיינים מעניינים:

אירועים

פתיחת ההאב הפתוח The Open Hub: ההאב החדש הוא מרחב פעילות ומפגש בתחומי מידע פתוח, קוד פתוח וממשל פתוח. ההאב פועל בספריה הלאומית בירושלים במסגרת פעילויות הסדנא לידע ציבורי, בלב קמפוס גבעת רם ובמרחק הליכה ממוסדות ממשל בעיר.
ממש השבוע ההאב נכנס לפעילות שוטפת. בין השאר מתוכננים: מפגשי פיתוח של הקהילה הירושלמית של הסדנא לידע ציבורי, מסלול הכשרה למפתחי קוד פתוח, חממה ליזמים חברתיים-טכנולוגיים בתחומי קוד, מידע וממשל פתוח, ועוד. גם אנחנו, הבלוג ואני, נתארח בהאב למפגש שבועי של כתיבה ושיחה בנושאי טכנולוגיה ושינוי חברתי, בימי רביעי בשעה 17:30-19:30. בלוגרים בנושאי חברה וטכנולוגיה מוזמנים להצטרף למפגש השבועי. אירוע ההשקה של ההאב הפתוח יתקיים ב-25/5 בשעה 19:30. בואו להכיר ולהתרשם, ולהצטרף לפעילויות המגוונות. פרטים נוספים ולוח פעילויות ההאב הפתוח. 

כנס מידות לאפקטיביות, 13/5/2014. ארגון "מידות" עוסק במדידת אפקטיביות של ארגוני מגזר שלישי בישראל, והכנס עוסק באפקטיביות ונושאים קשורים, והשנה הצלחה: איך מודדים אותה, איך אפשר לשכפל הצלחות, ומה אפשר ללמוד מאנשים מצליחים בתחומם. לאחר הכנס, תתקיים סדנה מקצועית של גוגל ישראל בנושאי השירותים של גוגל למגזר השלישי ולהתארגנויות חברתיות. רשמים מהכנס הקודם שיתפתי כאן.
הכנס מתקיים בגבעתיים, ההשתתפות בתשלום. ההרשמה לכנס נסגרה, בשאלות או פניות לגבי הכנס ולגבי הרשמה מאוחרת, אפשר לפנות ללואיז או נועה מ"מידות" בדוא"ל: louise@midot.org.il  או noa@midot.org.il

מרתון תקשורת אקטיביסטית "אנו", 22/5/2014. המרתון יכלול הרצאות, פאנל ושלוש סדנאות מעשיות בנושא תקשורת אזרחית, והקשר בין תקשורת עצמאית והחברה האזרחית. המרתון הוא חלק מאירועי יום ההשקה של הארגון החדש, "אנו", שנולד מהתמזגותם של אג'נדה, השדרה ועורו.  הזמנה לאירוע וסדר יום מפורט אפשר למצוא כאן.
בין השאלות שיעלו במרתון: מהי תקשורת אזרחית, מהן נקודות ההשקה בין ארגונים לשינוי חברתי ליוזמות תקשורת אזרחית, מהם שיתופי הפעולה האפשריים בין ארגוני החברה האזרחית ליוזמות השונות, כיצד עובדים עם תקשורת אזרחית ועוד. לאחר המרתון יתקיימו מפגש אקטיביסטים וקוקטייל השקה.
המרתון יתקיים בתל-אביב, ההשתתפות בתשלום ובהרשמה מראש. גם למפגש האקטיביסטים ולאירוע ההשקה יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל. לפרטים נוספים והרשמה אפשר לפנות לתהל פרוש ב"אנו" בכתובת tahel@anu.org.il.

וורדקמפ ישראל 2014, 27/5/2014. וורדקמפ ישראל הוא הכנס השנתי והרשמי של קהילת וורדפרס בישראל. וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן לאתרי אינטרנט ובלוגים מבוססת קוד פתוח, גמישה, ידידותית למשתמשים, ומהפופולאריות בעולם.  כנסי וורדקמפ נערכים בכל רחבי העולם והם מאורגנים על ידי משתמשי וורדפרס. בין אם אתם משתמשי וורדפרס (בלוגרים, כותבי תוכן, מנהלי אתרים, מפתחי אתרים), או אם מעניין אתכם ללמוד עוד על וורדפרס ולפגוש אנשי מקצוע וחברים בקהילה- שווה לכם לבוא. הכנס יערך בשני מסלולי הרצאות והרבה חברה טובה. ההרשמה לכנס בעיצומה, עד סוף השבוע הזה אפשר להגיש הצעות להרצאות בכנס. הכנס ייערך בתל-אביב, ההשתתפות ללא עלות אך בהרשמה מראש.

אתרים חדשים

שיחה מקומית, mekomit.co.il – אתר חדשות עצמאי חדש, מגזין מקוון של חדשות מהשטח, פרשנות ותרבות, המופעל על ידי קולקטיב של כותבות וכותבים, צלמות וצלמים. האתר מעיד על עצמו ש"שיחה מקומית הוא בית של עיתונות אקטיביסטית הנובעת ממחויבות לדמוקרטיה, התנגדות לכיבוש וחתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שקיפות וחופש המידע – אבל לא משרתת שום מפלגה, תנועה פוליטית או מצע."
הניהול השוטף של האתר נמצא בידי הקולקטיב המורכב מכל חברות וחברי צוות האתר. לכל חבר בקולקטיב ערוץ עצמאי משלו, כל הזכויות לתוכן הערוץ שייכות לבעליו, והוא האחראי הבלעדי לתוכן.
לצד התוכן המגוון והאיכותי באתר, כדאי לשים לב לרשימת הקישורים בעמודת הצד "בחיוג מהיר", ובה קישורים לאתרי חדשות עצמאיים מעניינים. "שיחה מקומית" מזמין שליחת פרסומים, אפשר לראות את מדיניות הפרסום כאן.

מאוגדים, meugadim.org – האתר עורך ומציג דירוג של חברות שונות לפי היחס אותו הן נותנות לעובדים שלהן. "מטרת הדירוג היא לעודד את קהל הלקוחות להעדיף לעשות עסקים עם חברות שמתייחסות כראוי לעובדים, ולהימנע מרכישות בקרב חברות שאינן דואגות לזכויות העובדים אותם הן מעסיקות." שיטת הדירוג פשוטה מאוד וגלויה, ובנוסף למידע על החברות, יש באתר מידע על אפשרויות וכלים להתאגדות עובדים.
את האתר הקים ומפעיל חיים הר-זהב, עיתונאי, לשעבר יו"ר ועד העובדים בחדשות המקומיות וממקימי ארגון העיתונאים בישראל.

weshare.org.il– גוף תקשורת שמטרתו לקדם כלכלה שיתופית: שינוי תפיסה של צרכנים בכל העולם מבעלות פרטית לגישה משותפת אל משאבים ושירותים. ביחד, קהילות שלמות משתמשות בחיבור של רשת האינטרנט ורשתות חברתיות כדי לעשות יותר עם פחות משאבים ע"י השכרה, השאלה, החלפה, סחר חליפין, מטבעות מקומיים ושיתוף של מוצרים ושירותים. WeShare הוא מגזין של הקהילה הזאת ועבורה. האתר מזמין לשיחה ולפעולה, ואפשר למצוא בו מאמרים על קהילות שיתופיות וכלכלה שיתופית בארץ ובעולם.

קמפיינים

כשמקרים פרטיים מתועדים ונאספים, הם מצטברים לתמונת מצב חברתית. תמונת המצב הזאת יכולה להעצים, לתת הרגשה של שותפות וקהילה, וכן להניע לפעולה: חברתית, קהילתית, או שינוי מדיניות. הנה שני פרויקטים כאלה:

מכתבים לבריאות הוא "פרויקט שמטרתו לתת ביטוי לכל הסיפורים המציירים קווים לדמותה של מערכת בעלת חשיבות עליונה לחיי כולנו אשר נתונה במשבר עמוק, ולהביא אותם לתשומת לבם של הגורמים האחראים בממשלה על מנת לקרוא לפעולה מיידית לפתרון הבעיה."
במסגרת הפרויקט נשלח מדי יום מכתב לשרת הבריאות, שר האוצר וראש הממשלה, הכולל את סיפורם האישי של אזרחים ואזרחיות מן השורה, מטופלים ומטפלים, ששלחו את סיפורם לפרויקט. הסיפורים, העוסקים בתחלואי מערכת הבריאות הישראלית על שלל סוגיהם, נשלחים לגורמים האחראיים בצירוף נתונים כלליים לגבי מצב מערכת הבריאות והבעיות הפוקדות אותה. הסיפורים מתפרסמים במקביל באתר ובדף הפרויקט בפייסבוק.
מאחורי הפרויקט עומדים הילה בניוביץ'-הופמן, כותבת הבלוג ואן דר גראף אחותך, אהוד מימון ומתנדבים נוספים.
תוכלו לקרוא כאן עוד אודות הפרויקט, לקרוא תשובות לשאלות נפוצות, ולשלוח את הסיפור שלכם בטופס שבאתר.

אחת מתוך אחת בקמפיין מימון המונים: אחת מתוך אחת הוא מיזם שחי בפייסבוק ומעודד נערות ונשים לשתף ולספר על ההטרדות המיניות והתקיפות המיניות שהן חוו במהלך חייהן כדי להראות לכולנו שאנחנו לא לבד ושהטרדות מיניות ותקיפות מיניות קרו וקורות לכולנו, כל הזמן. הסיפורים האישיים מצטברים לתמונת מצב קשה ומייאשת, אבל הדף גם נותן מרחב לתגובות תומכות, הקשבה ועזרה הדדית.
בימים אלה יוצאות מפעילות הפרויקט בקמפיין מימון המונים לגיוס תמיכה כספית להמשך הפעילות: "כדי שנוכל להגיע לכמה שיותר א/נשים כדי שאף אחת לא תרגיש שהיא אשמה, שהיא לבד. אנא שתפו ועזרו לנו. זו גם הזדמנות בשבילנו להגיד לכן תודה. תודה שאתן כאן. תודה שאתן איתנו. תודה שאתם עוזרות לנו לשנות את המציאות." לתמיכה והשתתפות בקמפיין באתר headstart.

 

תמונת כותרת:  Birds Of May, Designed by Clarity Creative Group , Smashing Magazine's Desktop Wallpaper Calendars: May 2014

 

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

3 תגובות בנושא “קישורים לחודש מאי: ארבעה אירועים, שלושה אתרים חדשים ושני קמפיינים”

    1. בכייף :) אני לא מבטיחה שתהיה רשימה כזאת כל חודש, פשוט הצטברו כמה וכמה דברים מעניינים

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא