סיכומי שנת 2014 בבלוגים ואתרים עצמאיים

2014

בדומה לתקשורת הממוסדת, גם אתרי חדשות עצמאיים ובלוגרים מפרסמים בימים אלה סיכומי שנה. בהמשך לפוסט שפרסמתי בשנה שעברה, גם השנה הרכבתי לעצמי רשימה של סיכומי שנה שנראים לי מעניינים, ואני שמחה לשתף אותם כאן. חזרתי לאותם אתרים (לא כולם פרסמו סיכומי שנה גם הפעם) והוספתי כמה חדשים. מבחינתנו כקוראים, זאת הזדמנות לא רק לסיכומים, אלא גם להכיר בלוגים ואתרים חדשים, לרענן את מקורות המידע ורשימות הקריאה שלנו, ולתמוך בכתיבה עצמאית ברשת – בקריאה, תגובות, שיתוף או תמיכה כספית.

מעבר לטעימות שכאן, למעקב במשך השנה אני ממליצה להשתמש במנוי בקורא RSS (אני משתמשת ב-feedly ודי מרוצה ממנו), טוויטר או דוא"ל. בפייסבוק דברים מתפספסים!!! זה נחמד להוסיף תוכן חדש לפיד שלנו ולהביע תמיכה, אבל אל תסמכו על זה.

יש לכם המלצות לסיכומים נוספים? אנא שתפו בתגובה עם קישור. אפשר גם סיכומי שנה באנגלית בנושאי טכנולוגיה, שינוי חברתי והמגזר השלישי.

קריאה נעימה ושנה אזרחית טובה!

חדשות וחברה:

טכנולוגיה וחברה:

מוסף התרבות:

השנה גם באנגלית:

מדיה חברתית:

Buffer  ו- Hootsuite הן שתי חברות מסחריות בתחום המדיה חברתית שגם מפרסמות בלוגים מעניינים ומעשירים בנושא. הפוסטים שימושיים ומעניינים גם למי שלא משתמש בשירותי ניהול התוכן של החברות, ואלו סיכומי השנה שלהן:

עוד לא סוגרות שנה:

נשים עושות שלום היא תנועה של נשים (כן, גם גברים יכולים להצטרף, אבל את התנועה מובילות נשים) שקוראות להסדר מדיני ישראלי-פלסטיני למען הווה ועתיד טובים יותר לכולנו. התנועה התחילה להתגבש ולפעול אחרי מבצע "צוק איתן", וכיום חברות ופעילות בה אלפי נשים. במסגרת הפעילות שלי בתנועה, השתתפתי בהקמת אתר האינטרנט והבלוג של נשים עושות שלום, יחד עם פעילות נוספות. מעבר לעמדות חברתיות ומידע על פעילות התנועה, כלי התקשורת המקוונת מזמינים נשים לשתף בסיפורים אישיים, דעות, ותחושות שלהן. דרך הפעילות המקוונת שלי, אני מכירה המון נשים ונחשפת לסיפורים ולראיית העולם שלהן, וסקרנית לראות איך התנועה תתפתח השנה. מוזמנות ומוזמנים להצטרף ל"נשים עושות שלום" בטופס ההצטרפות לתנועה.

בתמונת הכותרת: 2014, נוצר באמצעות Spell with Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

5 תגובות בנושא “סיכומי שנת 2014 בבלוגים ואתרים עצמאיים”

    1. הי יונית, תודה על הקישור. הכח של בלוגים ככלי מעצים ומניע תמיד מעורר השראה. לפעמים נראהלי שבלוגים הם ה"חדר משלך" של המאה ה-21 :-)

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא