משלוח (אורגני) עד הבית: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2015

organic strawberries

את דף הפייסבוק של הבלוג פתחתי בינואר 2013 במטרה להתנסות בניהול דף עצמאי בפייסבוק ולמשוך קוראים אל הבלוג. כמו מנהלי דפים אחרים, תכננתי לפרסם בדף קישורים לפרסומים בבלוג, לצד קישורים  לפרסומים ברשת שנראים לי מעניינים ושימושיים, ושאשמח לשוחח עליהם, אבל נקודתיים מדי בשביל כתיבה בבלוג.

מאז, כפי שאתם בטח יודעים – בין אם אתם מנהלים דפים בפייסבוק או משתמשים בפייסבוק ועוקבים אחרי דפים – החשיפה האורגנית של תוכן דפים הלך וירד והצטמצם במגמה ברורה: אם לא תשימי כסף, אנשים לא יראו את מה שאת מפרסמת בפייסבוק. ומאחר ואני לא מפרסמת בתשלום, יוצא שהפוסטים בדף לא מגיעים רחוק (יחסית לפרסומים בעבר). מצד שני, יש כמה עשרות מנויים לבלוג במייל וב-RSS, ודברים שאני מפרסמת בפייסבוק לא מגיעים אליהם – אליכם. 

הפוסט הזה הוא ניסיון חדש: לפרסם כאן, פעם בחודש, אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, קהילות ושינוי חברתי, שפרסמתי גם בפייסבוק. אני מקווה שבאופן הזה הם יגיעו ליותר אנשים וישמחו או יעניינו אתכם. זה ניסיון חדש, כך שאשמח לקבל משוב: האם לפרסם פוסטים כאלה? פעם בחודש זאת תדירות טובה? הקישורים מעניינים? ואם יש לכם עוד רעיונות והצעות – אל תהססו להוסיף.

משלוח (אורגני) עד הבית: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2015

אפשר לעקוב כאן אחרי הדף של הבלוג בפייסבוק והנה מדריך איך להגדיל את הסיכוי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים מדף בפייסבוק. מנוי במייל לפוסטים חדשים בבלוג אפשר לעשות בתיבה מצד ימין למעלה

בתמונה: תותי שדה אורגניים בקטיף עצמי. Image by Suzzette, Flickr .

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

8 תגובות בנושא “משלוח (אורגני) עד הבית: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2015”

  1. שלום מעיין,
    אני עוקבת נלהבת של הבלוג שלך, ומוצאת בו עניין ועזר רב.
    רציתי לשאול בעצתך/ לנסות ליזום דיון בנושא שמטריד אותי כבר המון זמן – היחס
    בין דף הפייסבוק של הארגון שלי לבין אתר הארגון. וכן, מה מקום/תפקיד אתר
    הארגון. כמה עליו להיות דינאמי, עדכני, המקום המרכזי לחדשות ועדכונים בכלל
    ובפרט לאור קיומו של דף הפייסבוק. וכיוצא באלה שאלות.
    נושא נוסף מטריד לא פחות הוא יחס העדכונים בפייסבוק לעומת שליחת ניולזטרים על
    ידי הארגון. מה מטרת הניוזלטר של היום כאשר קיים לו דף פייסבוק, מה התדירות
    האופטימלית של משלוח ניוזלטרים, האם יש להם קהל יעד אחר ומהו לעומת הפייסבוק
    וכדומה.

    בתודה מראש על כל התייחסות,
    הילה רימון-גרינשפן

    1. הי הילה, אני חושבת שאופני השימוש והקשרים בין אתר – דף פייסבוק- ניוזלטר תלויים בקהלי היעד שלך ואופי הפעילות שאת רוצה להניע.
      על הצורך באתר ועל הקשר בין אתר ודף פייסבוק כתבתי בפוסט הזה http://wp.me/ptZP4-4Q . הוא מלפני כשלוש שנים, אבל עקרונית דברים נשארו רלוונטיים. פייסבוק היא מקום טוב למשוך תשומת לב ולהעלות מודעות, אבל כדאי שמרכז הפעילות שלך באינטרנט יהיה אתר עצמאי שבו יש יותר אפשרויות ויותר עצמאות לפעולה.
      לגבי ניוזלטר: יש לו חשיבות גם כדי להגיע לאנשים שלא פעילים בפייסבוק, וגם במקרים מסויימים יכול להיות שיותר אנשים יראו אותו לעומת פוסט בפייסבוק. התדירות תלויה באופי הפעילות וכמות העדכונים, וקהל היעד – תלוי במטרות שאת מציבה.
      בהצלחה!

  2. המחקר של Social Bakers שאליו מקשר הפוסט של היידן הוא בן שנה. התזה הזו נשמעת הגיונית (העלאת חשיפה של פוסטים עם וידאו על פני תמונות), אבל מאז הם בטח עדכנו את מדיניות החשיפה שלהם (ובהתאם, את האלגוריתם) כמה פעמים.

    1. הי נעה, תודה על ההערה. פייסבוק אכן כל הזמן משנים דברים וקצת קשה לעקוב. השינוי לרעה בחשיפה האורגנית של תמונות התרחש בשבועות-חודשים האחרונים, עד כמה ששמתי לב. כמו כן, יש העדפה לסרטונים שמעלים ממש לפייסבוק לעומת שיתוף מיוטיוב.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא