תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט: רשימות קישורים והמלצות

אשה ומצלמה

את הפוסט "איפה מוצאים תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט" פרסמתי באפריל 2013 במטרה להעלות מודעות לנושא זכויות יוצרים והרשאות שימוש, ולתת מענה מהיר לשאלות חוזרות בנושא. לשמחתי, הפוסט זכה לפופולריות בצפיות ובשיתופים וכן בתגובות, שבהן אפשר למצוא קישורים והמלצות מעניינים נוספים. 

מאז הצורך בתמונות איכותיות רק הלך ועלה, ונוספו מאגרים ואוספים חדשים של תמונות חופשיות לשימוש. אחרי שעדכנתי כמה פעמים מידע בפוסט עצמו או כהוספת תגובה, הגיע הזמן לפוסט נוסף והפעם רשימות של מאגרי תמונות ואתרים שמציעים אוספי תמונות. הקישורים בפוסט המקורי ובתגובות עדיין רלוונטיים ושווה להעיף מבט גם שם. באופן אישי, אני עדיין הכי אוהבת להשתמש בפליקר ובויקישיתוף כי מאוד נוח לחפש בהם לפי נושאים. כמו כן, אפשר למצוא בהם חומרים של ארגונים ציבוריים שמשתפים אוספים גדולים של תמונות כשירות ציבורי.

עוד חשוב לזכור שתמונות חופשיות לשימוש ותמונות שמתפרסמות תחת רישיון Creative Commons הן לא רק משהו שאנחנו צורכים אלא פעילות קהילתית שאנחנו יכולים להשתתף בה. פרסום תמונות לשימוש חופשי יכול להשפיע על סטיגמות והנחות יסוד בתחומי מגדר, גזע, גיל ותרבות שאנחנו מוצאים לא פעם בתמונות בהן משתמשים באתרים מסחריים ובפרסומות.

רשימות קישורים לאתרי תמונות חופשיות לשימוש

האולטימטיבית: 53 מקורות לתמונות חופשיות לשימוש בבלוג שלכם ובמדיה חברתית. הרשימה המושקעת בבלוג של  Buffer מחולקת ל-5 תחומים: אתרים ניתנים לחיפוש, אתרים במבנה חופשי (החיפוש פחות נוח או לא קיים אבל יש דגש על גילוי והצגת מגוון), כלים לחיפוש תמונות, כלים ליצירת תמונות, וכלי(ם) להטמעת תמונות. בתחילת הפוסט Buffer מקדמים כלי חדש יחסית שלהם ליצירת קבצי תמונה לשיתוף במדיה חברתית.

רשימות בעברית: 10 אתרים מעולים להורדת תמונות בחינם למשווקים ומעצבים – רשימה מפורטת עם דוגמאות טובות (והסבר מעמיק על זכויות יוצרים בפתיחת הפוסט) באתר יזמניק של דימה קגנוביץ', והרשימה Freebies – חמישה מאגרי תמונות חינמיים לחלוטין מאת הילה חיימוביץ' ב-Geektime. הרשימות בעברית אך האתרים אליהן מפנות הם לרוב באנגלית.

לשטוף את העיניים: אם עברתם על הקישורים ברשימות שלעיל, אולי הגעתם לתחושת מיצוי ורוויה. ברשימה הבאה של 30 ועוד קצת אתרים להורדת תמונות חופשיות באתר Designskilz בחרו דוגמאות כל כך יפות מכל אתר שפשוט חבל להחמיץ.

השיווקי: HubSpot היא חברה שעוסקת בשיווק תוכן באינטרנט, ומפתחת פלטפורמות, כלי עבודה וחומרים בנושא. בין השאר, מדי פעם הם עורכים ומפיצים חבילות תמונות מוכוונות שיווק שניתן להוריד בחינם. התמונות טובות כי הן שוברות סטיגמות ומעלות רעיונות חדשים, אבל האנשים בהן נראים מאוד לא ישראליים ואני לא בטוחה עד כמה הן שימושיות. בכל אופן, שווה להכיר את הרעיון של בניית אוסף תמונות והפצתו כשירות, ויש גם את הרשימה הזאת של 10 אתרים לתמונות חופשיות ולא שבלוניות (אני לא בטוחה איך לתרגם בהקשר הזה את  cheesy).

המלצות נוספות והפניות למקורות מידע ומאגרי תמונות שימושיים יתקבלו בברכה. שיהיה חג חירות שמח.

מקור התמונה: Mia Domenico, Unsplash.com

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

5 תגובות בנושא “תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט: רשימות קישורים והמלצות”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא