משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2015

עגבניות אורגניות ובזיליקום אורגני עירוני, "עץ בעיר"

זהו פוסט נוסף במסגרת הניסוי המקוון: לפרסם כאן, פעם בחודש, אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, קהילות ושינוי חברתי, שפרסמתי גם בפייסבוק. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה לתוכן של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים.
אם יש לכם עוד רעיונות והצעות – אל תהססו להוסיף. מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

משלוח אורגני : קישורים וחדשות ברשת, מאי 2015

  • בסוף השבוע הקרוב: האקתון של הסדנא לידע ציבורי במסגרת יום ההאקינג האזרחי. באירוע שמתקיים ברחבי העולם, משתתפים אלפי מתכנתות, מעצבים, יזמיות ופעילים חברתיים. הם יעסקו במציאת פתרונות יצירתיים לסוגיות שמעסיקות אזרחים, בעזרת טכנולוגיה ומידע ממשלתי פתוח. בישראל יתקיימו שני אירועים: האקתון, כולל עבודה על מאגרים ממשלתיים שנפתחו במיוחד לכבוד האירוע, וכנס שיתקיים ב-11/6, "דמוקרטיה זה סטארט-אפ".
  • שש עצות לצעירים שרוצים לעבוד במדיה חברתית. פוסט מאת דברה אשכנזי, בבלוג המומלץ לכשעצמו CommunityOrganizer2.0. עצות שימושיות גם לארגונים שמגייסים עובדים בתחום.
  • משרות חדשות בנושאי טכנולוגיה ושינוי חברתי: לעמותת תפוח -Appleseeds academy  דרוש/ה מנהל/ת קשרי ממשל ומדיניות, לארגון פעמונים דרוש/ה מתכנת/ת במשרה מלאה בסביבת Ruby on Rails.
  • מערכת "פוליטיקלי קוראת" מחפשת עורכות אורחות. עיתון יומי חדשותי דיגיטלי שנכתב על ידי נשים, על נושאים שמעניינים נשים. באתר העיתון אפשר למצוא פרטים גם על הצטרפות ארוכת טווח לצוות המערכת.
  • מדריך: מה לעשות כשרואים פוסט התאבדות בפייסבוק? ורד שביט פרסמה בבלוג "אבק דיגיטלי" מדריך מעשי בעקבות אירוע שעלה לכותרות החודש. האירוע התפרסם בעיקר סביב העיסוק ב-shaming ברשתות חברתיות.
  • קרן אלעזרי בראיון בדה-מרקר על האקרים, פרטיות, מידע חופשי ומעקב ברשת. בין השאר, היא מתארת את פעילותם של האקרים כסוכני שינוי חברתי.
  • סקירה של כלים להפצת עדכונים במייל והפקת ניוזלטרים אצל יונית צוק הבלוגריסטית, כולל הטבה להתנסות במערכת רב מסר.
  • אתרי אינטרנט: מדידת פעילות והערכה. על כלי ניתוח מידע שיכולים לעזור לנו להבין איך גולשים משתמשים באתר, ולתת רעיונות מה להוסיף ואיך לפתח את האתר. מצגת מהרצאה שהעברתי בכנס אינפו 2015, בקרוב גם הפוסט בבלוג.
  • להכיר את מאבקם של יוצאי אתיופיה וצעירים ממוצא אתיופי: ב"חדר המצב" ריכזו רשימת דפים וקבוצות פייסבוק של הקהילה האתיופית בישראל.
  • מה המשתמשים עושים כשהאתר קפוא? כתבה ב-YNET על מצבן של קהילות "ישראבלוג" ו"במה חדשה", מהאתרים הקהילתיים הותיקים בישראל, עכשיו כשהאתרים לא מנוהלים באופן שוטף.

לקבלת עדכונים על פרסומים בבלוג, הירשמו לקבלת עדכונים במייל בתיבה מצד ימין למעלה בדפי הבלוג. אפשר לעקוב כאן אחרי הדף של הבלוג בפייסבוק והנה מדריך איך להגדיל את הסיכוי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים מדף בפייסבוק.

בתמונה: עגבניות אורגניות ובזיליקום אורגני עירוני, "עץ בעיר", פליקר.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2015”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא