חמישה דברים שכל ארגון יכול ללמוד מהטלוויזיה החינוכית על ניהול דפי פייסבוק

החברים צופים בטלויזיה הראשונה, קיבוץ ניר-עם.

דף הפייסבוק של הטלוויזיה החינוכית הוא אחד המוצלחים שפועלים כיום בישראל. הוא פעיל מאוד, גם בפרסומים היזומים וגם בשיתופים ובתגובות להם הוא זוכה מצד הגולשים ומשתלב במרחב הרשתי של פייסבוק. מנהלות הדף משיבות ועונות לגולשים, מתכתבות עם דפים אחרים ושומרות על דף מצחיק ומפתיע.

כתבות על הדף המוצלח התפרסמו בתקשורת הדיגיטלית: ראיון באתר "אייס" וראיון בבלוג "חדר 404". בשני הראיונות סיפרו מנהלות הדף,  סתיו זיו ומיה זיו סילבר, על ניהול הדף ועל דברים שלמדו ופיתחו עם הזמן.

אני אוהבת להביא את הדף כדוגמה מוצלחת בשיחות על פעילות ארגונית ברשתות חברתיות. מעבר לקול הייחודי ולארכיון העשיר ועמוס הנוסטלגיה של הטלוויזיה החינוכית – שלא עומדים לרשות מנהליו של כל דף בפייסבוק, יש כמה דברים שכולנו יכולים ללמוד מהדף הזה וליישם בדפים ארגוניים שאנחנו מנהלים, או שאנחנו רוצים להקים. נראה לי שאשוב ואתייחס עליו גם בעתיד, ואני מרכזת את הנקודות כאן.

חמישה דברים שכל ארגון יכול ללמוד מהטלוויזיה החינוכית על ניהול דפי פייסבוק:

לתת את ניהול הדף לעובדות או עובדים מתוך הארגון: מהו אורך נכון של פוסט ומה גודל אידיאלי לתמונה, איך לנתח סטטיסטיקות ואיך לפרסם בתשלום – ניתן ללמוד יחסית בקלות. זה אולי לוקח זמן, ודברים משתנים מבחינת העדפות קהל ואפשרויות שפייסבוק מציע מדי כמה חודשים – אבל יש המון מידע מקוון בנושא, וגם קורסים וסדנאות. מצד שני, להכיר את עולם התוכן המקצועי של הארגון שלכם, הרגישויות הפוליטיות (ברמה מדינית או ארגונית), צוות העובדים ותחומי עבודתם – זה יותר קשה, ולא תמיד יהיה מי שילמד אותך את זה. כשנותנים את ניהול הדף לעובדים מתוך הארגון, הם מכירים טוב יותר את התוכן שעומד לרשותם, ויוכלו גם להגיב טוב יותר לפניות גולשים או למשברים אפשריים. כמובן, חשוב מאוד שמנהלי הדף יכירו לפני כן את פייסבוק כמשתמשים פעילים. אם לא בתוך הארגון, אולי תוכלו למצוא מנהלי דף בקהילה שלכם?

למנות יותר ממנהל/ת אחת/ד לדף: כך אפשר לחלק לא רק את עומס העבודה ולגבות זה את זה, אלא גם לתכנן ביחד, לערוך סיעור מוחות, לקבל השראה מדפים אחרים, לחגוג הצלחות קטנות וגם לקטר קצת. ברבים מהארגונים, העובדים והעובדות שיעסקו בניהול הדף עוסקים בעוד משימות ותפקידים, והניהול המשותף יכול לאפשר מענה טוב יותר לאורך זמן.

גיבוי מלא של מנהל/ת הארגון וחופש פעולה: אחרי הגדרת מטרות לדף ומדיניות מדיה חברתית, כדאי לתת למנהלי הדף חופש פעולה מסויים. אם כל פרסום צריך לעבור דרך סוללה של אנשי צוות לאישור או שהנחיות לפרסום בדף מגיעות רק ממנהלים בארגון, זה יסרבל את התהליך, יוריד את החשק לפרסם, והדף יגווע לאיטו. במקרה של החינוכית מדובר באלדד קובלנץ, שהוא לא רק איש תקשורת מנוסה אלא גם נבחר ע"י מגזין פורבס לאחד מ-20 המנהלים הטובים בישראל בשנת 2015.

למצוא טון וסגנון כתיבה לדף: הפרסומים שלכם בפייסבוק הם לא הודעות לעיתונות ולא האתר הרשמי של הארגון. הדף בפייסבוק הוא מקום לשוחח עם  חברי הקהילה שלכם, ותיקים וחדשים, ולהניע אותם לפעולה. לכן, הסגנון והטון של הדף בפייסבוק יכולים להיות (ורצוי שיהיו) פחות רשמיים ויותר מזמינים תגובה ושיחה. לוקח זמן למצוא ולבנות קול כזה, בדף של החינוכית בהחלט מצאו אותו. כדאי לכם לנסות גם.

להשתמש בנכסי התוכן של הארגון: לא לכולנו יש ארכיון סרטים כמו לטלוויזיה החינוכית וערוץ יוטיוב ובו התכניות החדשות עוד לפני שידורן בטלוויזיה. הארכיון הזה לא עמד וחיכה למנהלות הדף שישתפו אותו. היה צורך בדיגיטציה, בעריכה ובחירה של סרטונים קצרים, ובחיבור של תוכן קיים לאירועים אקטואליים. גם אצלכם בוודאי יש מסמכים, חומרי ארכיון, תמונות מאירועים ופעילויות – שאפשר להעביר לפורמט דיגיטלי ולשתף.
שיתוף סרטונים ותמונות מתאים במיוחד לדף של החינוכית, כי זה מקדם את המטרה של הגברת תנועה לערוצים ביוטיוב, אבל מחקרי שימוש מראים ששיתוף סרטונים (במיוחד) ותמונות בדפי פייסבוק מביא ליותר חשיפה ופעילות בדף.

תוספת: יוסף ברוך שיתף את הפוסט בפייסבוק והוסיף: על חשיבותו של התוכן, ועל חשיבות של שידור ציבורי עצמאי:

המון תודה לטלוויזיה החינוכית, לסתיו ומאיה, על הדף המוצלח והיצירתי. נמשיך לעקוב, ליהנות וללמוד מכן.

בץ מופתע ממזג האויר הסוער. או מהצלחת הדף בפייסבוק. קשה לדעת, בץ תמיד מופתע

בתמונת הכותרת: החברים צופים בטלויזיה הראשונה, ארכיון קיבוץ ניר-עם, ויקימדיה.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

10 תגובות בנושא “חמישה דברים שכל ארגון יכול ללמוד מהטלוויזיה החינוכית על ניהול דפי פייסבוק”

  1. מניסיון אישי, מסכימה מאוד לנקודות שצוינו. אי אפשר להיות 'הקול של הארגון' בלי להיות חלק ממנו. מה שכן, אין תחליף וגם אי אפשר ללמוד הומור….

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא