משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2015

Organic Onions, Susy Morris, Flickr, cc-by-nc.

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, קהילות ושינוי חברתי, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: על נורמות התנהגות ברשת והצבת גבולות באופן עצמאי, קורסים וסדנאות, קהילות מקוונות: ספריות בפינטרסט, קהילות מפתחי קוד והאנטיתזה לטינדר, אתר חדש למציאת תמונות חופשיות לשימוש, פרטיות ופייסבוק, ועוד.

משלוח אורגני : קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2015

על הפער בין דברים שאפשר לעשות מבחינה טכנית לנורמות חברתיות ברשת:

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר בטור דעה: כיצד הפכו הרשתות החברתיות לכלי לליבוי שנאה ומה אנחנו יכולים לעשות לגבי זה.

מייסדות ועורכות "המקום הכי חם בגיהנום" מציינות שנתיים לפעילות, ומסבירות למה אינן מפיצות באתר סרטונים ותמונות של אלימות מפורשת.

זה שמישהו העלה את זה לאינטרנט או שלח לכם לינק או תמונה או סרטון – לא אומר שחייבים לצפות בזה, וגם לא לשתף.
דרור גלוברמן על סינון תוכן אישי באינטרנט.

קורסים וסדנאות:

קבוצת הכתיבה הגדולה בעולם יוצאת לדרך: במסגרת פרויקט NaNoWriMo, מאות אלפי אנשים ברחבי העולם לוקחים על עצמם משימה, ומתחילים היום לכתוב ספר (טיוטה) של 50 אלף מילים במשך חודש נובמבר. אם אתם מחפשים מסגרת כתיבה תומכת ומדרבנת – שווה לנסות. עוד על הפרויקט בטור של רחל מראני ב"אלכסון".

אקסל באקסטרים: קורס מקוון (באנגלית ובתשלום) מבית TechChange לשימוש מתקדם באקסל, בדגש על ויזואליזציה של מידע.

כנס המידע הפתוח של ויקימדיה ישראל והסדנא לידע ציבורי: הכשרה מעשית על השימוש בכלי מידע פתוח למטרות חברתיות תוך כדי חשיפה לעולם של מידע, קוד פתוח ותוכן חופשי. המפגש יתקיים ב-23/11/2015, בקמפוס גוגל בתל אביב. מוזמנים ומוזמנות להירשם עובדים ופעילים בארגונים לשינוי חברתי, עיתונאים ואקטיביסטים.

קהילות מקוונות:

פינטרסט היא רשת חברתית לאוצרות תוכן ויזואלי. בפוסט הבא, באתר TechSoup for Librairies שעוסק בטכנולוגיה לספריות, מוצגות כמה דוגמאות לאוספי תוכן של ספריות, ככלי לבניית קהילה.

מה עושה קהילה לטובה? שרה שארפ היא מתכנתת קוד פתוח, שעד לאחרונה היתה פעילה בפרויקט קוד פתוח גדול ומשמעותי, ליבת הקוד של מערכת ההפעלה  לינוקס. לאחרונה היא פרשה מהפרויקט. אחרי פוסט בו סיפרה על תחושות וסיבות שהובילו אותה לפרוש, היא פרסמה את הפוסט הזה, עם מחשבות מה עושה קהילה לטובה. חלק מהרעיונות רלוונטיים במיוחד לקהילת פיתוח קוד, אבל חלק רלוונטיים גם לקהילות אחרות.

יש חיים אחרי טינדר: אחרי שעזה את עבודתה בטינדר בעקבות הטרדה מינית, וויטני וולף הקימה אתר היכרויות חדש, שמהווה אנטיתזה לטינדר – האפליקציה, וגם התרבות הארגונית, כנראה.

קישורים נוספים

על הקשר בין ממשל פתוח ושקיפות לקידום זכויות אדם: שבי קורזן, מנכ"לית הסדנא לידע ציבורי, משתפת רשמים מכנס ה- Open Government Partnership שהתקיים בשבוע שעבר.

אתר חדש לחיפוש ומציאת תמונות חופשיות לשימוש: LibreStock הוא מנוע לחיפוש בכ-40 אתרי תמונות חופשיות לשימוש. תודה לדוד על הלינק ועל פיתוח האתר השימושי.

על זכויות יוצרים, פרטיות ופייסבוק: מצד אחד, אין טעם בהודעות הפרטיות שאנשים מפרסמים בימים האחרונים כסטטוסים ברשת. מצד שני, זה מניע טוב לבחון את היחסים שלנו עם פייסבוק. חנן כהן משתף מחשבות בנושא. אם אתם רוצים להגן על זכויות היוצרים שלכם בפייסבוק, הנה מה שצריך לעשות.

גיוס משאבים לכולם: דף פייסבוק חדש עם טיפים ומידע בנושא גיוס משאבים לעמותות ומלכ"רים, שמפעילה נעמי אפרת, יועצת לפיתוח משאבים.

ללמוד מהטלוויזיה החינוכית על ניהול דפים בפייסבוק: חוץ מזה שהוא דף מצחיק וכייפי, אפשר ללמוד כמה דברים מהדף של החינוכית בפייסבוק על ניהול דפים ארגוניים: לתת את ניהול הדף לעובדים מתוך הארגון, למנות יותר ממנהל/ת אחת/ד לדף, למה חשוב שיהיה גיבוי מלא מההנהלה, למה כדאי למצוא טון ייחודי ופחות רשמי, ואיך להשתמש בחומרים ארכיונים גם אם אתם לא ערוץ טלוויזיה.

 

לקבלת עדכונים על פרסומים בבלוג, הירשמו לקבלת עדכונים במייל בתיבה מצד ימין למעלה בדפי הבלוג. אפשר לעקוב כאן אחרי הדף של הבלוג בפייסבוק והנה מדריך איך להגדיל את הסיכוי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים מדף בפייסבוק.

בתמונה: Organic Onions, Susy Morris, Flickr, cc-by-nc.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

3 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2015”

    1. הי יוגב, אני ממליצה לך בחום לנסות לרכז פוסט חודשי כזה. זה גם עוזר לפרסם יותר בדף בפייסבוק, וגם טוב שיש פוסט ידוע מראש פעם בחודש בבלוג. בהצלחה

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא