סיכומי שנת 2015 בבלוגים ואתרים עצמאיים

2015

בדומה לתקשורת הממוסדת, גם אתרי חדשות עצמאיים ובלוגרים מפרסמים בימים אלה סיכומי שנה. בהמשך לפוסט שפרסמתי בשנה שעברה ובזאת שלפניה, גם השנה הרכבתי לעצמי רשימה של סיכומי שנה שנראים לי מעניינים, ואני שמחה לשתף אותם כאן. מבחינתנו כקוראים, זאת הזדמנות לא רק לסיכומים, אלא גם להכיר בלוגים ואתרים חדשים, לרענן את מקורות המידע ורשימות הקריאה שלנו, ולתמוך בכתיבה עצמאית ברשת – בקריאה, תגובות, שיתוף או תמיכה כספית.

השנה הסיכום כולל גם כמה פרויקטים לשנה החדשה (במובן של לתת לנו רעיון לעשות משהו חדש או אחר), וכן סיכום קצר של שנת 2015 בבלוג הזה, אינטרנט להשפעה ושינוי חברתי.

מעבר לטעימות שכאן, למעקב במשך השנה אני ממליצה להשתמש במנוי בקורא RSS (אני משתמשת ב-feedly ודי מרוצה ממנו), טוויטר או דוא"ל. בפייסבוק דברים מתפספסים! זה נחמד להוסיף תוכן חדש לפיד שלנו ולהביע תמיכה, אבל אל תסמכו על זה.

יש לכם המלצות לסיכומים נוספים? אנא שתפו בתגובה עם קישור. אפשר גם סיכומי שנה באנגלית בנושאי טכנולוגיה, שינוי חברתי והמגזר השלישי.

קריאה נעימה ושנה אזרחית טובה!

חדשות וחברה:

טכנולוגיה וחברה:

תרבות ושאר רוח:

פרויקטים לתחילת השנה החדשה:

סדנאות ופרויקטים שמטרתם לעזור לכם לעמוד בהחלטות לשנה החדשה ולהתחיל אותה בפרודוקטיביות.

  • הקורס בלוגינג 101 של WordPress.com ייתן לכם משימות ורעיונות להקמת בלוג חדש, עיצוב הבלוג, משימות כתיבה ועוד. הקורס יתקיים בין ה- 4-22.1.2016, ההצטרפות חופשית ובאמצעות הרשמה לעדכונים בדוא"ל.
  • סדנת ארגון וסידור הבית של Apartment Therapy מציע סדרה של 21 משימות ברות ביצוע במהלך חודש ינואר, בדרך לבית יותר נקי, מסודר ונעים. ההצטרפות חופשית ובאמצעות הרשמה לעדכונים בדוא"ל.
  • הסולידית מציעה תרגיל לשנה החדשה: לווסת את רמות הדופמין במוח באמצעות כיוונון של הצבת יעדים ומטרות.
  • ב-Trello מציעים טיפים וטריקים לביצוע המשימות שלכם לשנה החדשה, באמצעות כלי ניהול המשימות והפרויקטים של טרלו, כמובן.

אצלנו בחצר: סיכום שנת 2015 ב"אינטרנט להשפעה ושינוי חברתי"

חמשת הפוסטים הפופולריים ביותר השנה בבלוג היו:

חוץ מהחמישי ברשימה, כל הפוסטים נכתבו בשנים קודמות ובנויים כרשימות ומדריכים. זה נחמד לראות שלתוכן יש חיים משלו באינטרנט, ושמידע יכול להיות רלוונטי ושימושי גם אחרי כמה שנים. כמו כן, אני רושמת לעצמי משימה לחזור לפוסטים האלה בשבועות הקרובים ולעדכן את התוכן.

הפוסט השישי הכי פופולרי השנה בבלוג היה גם פוסט שנכתב השנה: איך להחליט למי להצביע? הדרכה למתלבטים/ות לקראת הבחירות. פוסט אורח של אורנה עמוס שזכה להרבה צפיות לקראת הבחירות לכנסת, ויכול להוות מדריך טוב לקבלת החלטות גם בהזדמנויות אחרות. נסו ותיהנו.

עוד השנה, התחלתי לפרסם פעם בחודש משלוח אורגני של קישורים והמלצות שאני משתפת במשך החודש ברשתות חברתיות (בעיקר בפייסבוק). לפרויקט הזה תמלא שנה בפברואר, ואני מתכננת לשבת ולערוך ניתוח וסיכום (ביניים) של הפרויקט.

תודה שהייתם איתי השנה, בקריאה, תגובות, שיחות ברשת ומחוצה לה. תודה על היכרויות חדשות, השראה, שאלות מעניינות והפנייה למקורות מידע מעניינים חדשים. תודה רבה ולהתראות גם בשנה הבאה.

בתמונת הכותרת:2015, נוצר באמצעות Spell with Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

10 תגובות בנושא “סיכומי שנת 2015 בבלוגים ואתרים עצמאיים”

    1. תודה, חמוטל. סיכום שנה מרשים ומעורר אופטימיות. המשכנה לעשות חיל גם השנה

    1. כייף שאת פה, שתהיה שנה נפלאה. מקווה שהשנה נצליח להיפגש גם אופליין

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא