משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2016

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: סדנאות מידע פתוח לשינוי חברתי, רשימת אירועי יום האשה, המפה החברתית של "מידות", 20 אתרי אינטרנט מעוררי השראה של ארגוני מגזר שלישי,  ון-גוך משכיר חדר ב-Airbnb, ספרנית ראשית חדשה לספריית הקונגרס, ועוד.

משלוח אורגני : קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2016

סדנאות ממידע פתוח לשינוי חברתי: סדנאות עומק להכרת מפתח התקציב ואפשרויות השימוש בו, ולהתנסות בעריכה בויקיפדיה יתקיימו החודש בירושלים (10.3), תל אביב (13.3, 12.4), וחיפה (20.3). הסדנאות הן שיתוף פעולה של הסדנא לידע ציבורי ו-ויקימדיה ישראל. לפרטים נוספים והרשמה.

יום האשה הבינלאומי: ב"קרן דפנה" ריכזו את רשימת אירועי יום האישה 2016 ברחבי הארץ: כנסים, צעדות, פאנלים, הרצאות, חגיגות, הופעות ותערוכות. האירועים יתקיימו לכל אורך חודש מרץ, עם זיקה ליום האישה החל ב-8 בחודש. מארגנות או יודעות על אירוע שלא מופיע כאן? שלחו פרטים באמצעות דוא"ל או תגובה.

עמותת "אחת מתוך אחת" מגייסת מתנדבות.ים נוספות.ים לצוות הטוקבק: צוות הטוקבקיסטיות מקבלות ווטסאפ אחת לכמה ימים ומתבקשות להיכנס ולהגיב בצורה אוהדת נפגעות תקיפה מינית בכל מני שרשורים בפייסבוק או תגובות לכתבות רשת. מטרת הצוות לעסוק בהסברה לציבור הרחב ובתמיכה מקוונת בנפגעות ונפגעים. לפרטים מלאים על ההתנדבות ורישום להתנדבות.

קול קורא ליזמות בתחום המדיה: קול קורא לפרויקטים של יזמות בתחום המדיה החדשה בירושלים מבית רוח חדשה. הגשת הצעות עד ה-10/3 בטופס המקוון. לפרטים נוספים והנחיות.

המפה החברתית: מיזם חדש מבית "מידות" ליצירת בסיס נתונים זמין ואינטראקטיבי, המאפשר לציבור לקבל תמונה רחבה ומקיפה אודות הארגונים החברתיים הפועלים בחברה הישראלית על פי עניין אישי ועל בסיס פרמטרים משותפים. המפה מנגישה נתונים פומביים שלא היו נגישים מספיק על עמותות עם תקציב שנתי של מעל מיליון ש"ח ומאפשרת לשמור את הנתונים, לערוך השוואה וניתוח, ולעבד אותם. למידע נוספף באתר "מידות" ולמפה החברתית.

השראה: 20 אתרי אינטרנט מצויינים של ארגוני מגזר שלישי. ב-TopNonProfit בחרו אוסף של 20 אתרי אינטרנט של ארגונים ללא כוונות רווח (עמותות וקרנות) יפים ומעוררי השראה. מעניין לשים לב לשילוב בין תמונות, טקסט ונתונים מספריים, לפריסות העמוד המגוונות, ולשילוב בין נעימות לשימוש באתר לבין עיסוק בנושאים לא פשוטים ומטרידים.

ניהול מדיה חברתית במשרה חלקית, איך עושים את זה? פוסט של בת' קנטר עם עצות וקישורים שימושיים: איך להכניס את ניהול המדיה החברתית לסדר היום, כשזה בא בין הרבה דברים אחרים.

ספרנית ראשית חדשה לספריית הקונגרס של ארה"ב: בסרטון שהפיץ צוות הנשיא אובמה, משוחחת ד"ר קרלה היידן על ספריות כמרכז לפעילות קהילתית, ללמידה ואיסוף ידע, על יעודה ותפקידה של ספריה לאומית, ועל עתידן של ספריות. ד"ר קרלה היידן היא האשה הראשונה והאפרו-אמריקאית הראשונה לכהן בתפקיד. שיהיה לה בהצלחה רבה.

ון גוך משכיר חדר ב-Airbnb:  במסגרת קמפיין פרסום לתערוכה, מכון האמנות של שיקגו שיחזר את החדר של ון-גוך, שמצויר ביצירה משנת 1888 'חדר שינה בארל'. החדר מוצע להשכרה ב Airbnb באמצעות פרופיל של ואן גוך. מחיר החדר 10 דולר ללילה "כי אני צריך לקנות צבע. אבל אשמח לספק לכם כרטיסים חינם לתערוכה שלי במכון האמנות של שיקגו".

אמנות מתמטיקה ומדע יחד הופכים את העולם לטוב יותר: סיפורה האישי של איימי, שכילדה סירבה לבחור בין אמנות ומדע, וכיום נהנית מהטוב והשילובים ביניהם.

לקבלת עדכונים על פרסומים בבלוג, הירשמו לקבלת עדכונים במייל בתיבה מצד ימין למעלה בדפי הבלוג. אפשר לעקוב כאן אחרי הדף של הבלוג בפייסבוק והנה מדריך איך להגדיל את הסיכוי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים מדף בפייסבוק.

בתמונה: גזרים משוק מקומי, לא בטוח שאורגניים. Zoe, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2016”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא