משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2016

Golden and red beets, Chris and Jenny

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: שש אסטרטגיות אפקטיביות בקמפיינים של גרינפיס, קבוצות ודפים בפייסבוק, שקיפות שלטונית בישראל ובמדינות אחרות, נתונים וגרפים בנושא תרומות אונליין ופעילות במדיה חברתית,  אתר חדש בנושא קידום נשים במדע ובמחקר, וספיישל רמדאן: סדרת פוסטים על נשים מוסלמיות פורצות דרך, אוסף ספרי קוראן בספרייה הלאומית וקבצים וקטוריים של ברכות לחג. 

משלוח אורגני : קישורים וחדשות ברשת, מאי 2016

רוצים לעבוד איתי? עכשיו יש הזדמנות: אחרי שנתיים וחצי מאתגרות ומרתקות, סיימתי בתחילת יוני את עבודתי באוניברסיטה העברית. אני מחפשת פרויקטים חדשים, שמשלבים אתגרים טכנולוגיים וארגוניים או חברתיים, לאו דווקא במגזר השלישי. מוזמנים להציץ בפרופיל שלי בלינקדאין, ליצור קשר ולשתף הלאה.

 

קמפיינים דיגיטליים לשינוי חברתי: ארגון גרינפיס מצליח להשתמש ברשתות החברתיות כדי להניע מיליוני אנשים למחות נגד המותגים האהובים עליהם. שירלי קנטור סוקרת במאמר  שש אסטרטגיות שהופכות את הקמפיינים של גרינפיס לאפקטיביים במיוחד, כולל דוגמאות מהקמפיינים. כל אחד יכול ללמוד משהו ולאמץ משהו לפעילות חברתית ברשת מהמאמר הזה.

פייסבוק, קבוצות לעומת דפים: מדריך מצוין מבית Hootsuite שמסכם את כל מה שצריך לדעת על קבוצות בפייסבוק: ההבדלים בין קבוצות ודפים, מה היתרונות של כל כלי, איך מגדירים את פרטיות הקבוצה, ורעיונות לשיתוף תוכן בקבוצה.

על מה אנחנו בעצם מדברים כשאנחנו מדברים על שקיפות: שקיפות הופכת נושא פופולארי בחודשים האחרונים, ונשמעת יותר ויותר בשיח הציבורי. כתבה מרתקת ומפורטת של מור רובינשטיין ותומר אביטל על שקיפות בישראל ובמדינות אחרות, ועל התפתחויות ומגמות בתחום.

יום חופש המידע: לרגל יום חופש המידע ושמונה עשרה שנים לחוק חופש המידע בישראל, פרופ' קרין נהון סוקרת כמה נקודות בנושא חופש המידע.

גיוס תרומות ברשת: פילוח תורמים לפי גילאים, מידע על יחסי תרומה אונליין ובמובייל וגם מהי מערכת ניהול התוכן הפופלרית ביותר לאתרי מגזר שלישי: 16 פיסות מידע וגרפים על תרומות אונליין ופעילות במדיה חברתית מבית Nonprofit Tech for Good.

קידום נשים במדע ובמחקר: אתר חדש בנושא עלה באוניברסיטה העברית, מיועד בעיקר לחוקרות האוניברסיטה ולסטודנטיות, אבל יכול להיות שימושי גם לנשים נוספות. באתר מידע על נהלים ושירותים רלוונטיים לנשים באוניברסיטה, רשימת מלגות (לא רק בתוך האוני' העברית), מצגות מכנס הכנה ליציאה לפוסט דוקטורט, מידע על פעילויות בתאי סטודנטיות, ועוד.

עבודה לשינוי חברתי: עדכנתי את הפוסט החביב עליכם בבלוג שלי (הסטטיסטיקה לא משקרת) עם קישורים לקבוצת פייסבוק בנושא, ולרשימת לוחות דרושים ברחבי העולם.

לקראת רמדאן

פוליטיקלי קוראת בסדרת פוסטים על נשים מוסלמיות פורצות דרך. זה הראשון בהם אודות סמאח מסארווה, سماح مصاروة, אקטיביסטית ובלוגרית ירושלמית.

30 ספרי קוראן לכבוד 30 ימי רמדאן: פרויקט מיוחד מציג שלושים ספרי קוראן מיוחדים מאוספי הספריה הלאומית.

ברכות בקליגרפיה מעוצבת: 30 קבצים וקטוריים חופשיים לשימוש של ברכות לחג באתר DesignBolts.

בתמונה: Golden and red beets, Chris and Jenny, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2016”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא