משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, יוני 2016

צרור צנוניות, משק רמי קנטור

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: כנס "מידות" לאפקטיביות במגזר השלישי, קול קורא לתכניות בנושא אוריינות דיגיטלית, על שקיפות ופילנתרופיה, פונטים חינמיים בעברית, הצד האחר של כלכלה שיתופית, ועוד. 

כנס אפקטיביות במגזר השלישי: הכנס השנתי של "מידות" יתקיים ב-26/7/2016 בתל אביב. בין הנושאים בכנס: הסיכונים הנפוצים בניהול מלכ"רים, מיזוגים חברתיים, פיתוח משאבים – הדור הבא, פעילות עסקית במלכ"רים בראי הרגולציה, מינוף והשפעה של תכניות חברתיות, ועוד. לפרטים והרשמה באתר הכנס.

קול קורא בנושא אוריינות דיגיטלית או למידה משמעותית: ג'וינט ישראל – אשלים בקול קורא לתכניות בנושא אוריינות דיגיטלית או למידה משמעותית בקרב ילדים במצבי סיכון. הרעיון הזוכה יקבל מימון של עד 350 אלף ש"ח וליווי מקצועי למשך שנתיים. הגשה עד ה-31/7/2016.

פילנתרופיה ומעורבות חברתית של צעירים: אתר חדש YouthGiving.org מרכז מידע ואפשרויות פעולה בנושא פילנתרופיה ומעורבות חברתית של צעירים: קרנות וארגונים שפועלים בנושא, תכניות, מאגר מידע ועוד.

אתר העדויות של עמותת עמר"ם – ילדי תימן, מזרח ובלקן: כשעשרות ומאות סיפורים אישיים מצטברים יחד, נוצרת תמונת מצב חברתית. באתר מוצגות עדויות אישיות ומשפחתיות, סיפורים שהושתקו במשך עשרות שנים, והופכים מסיפורים אישיים לתמונת מצב משותפת. אפשר לאתר סיפורים לפי מאפיינים של שמות, ישובים, בתי חולים ועוד, וכן להוסיף עדויות לפרסום באתר.

תיקונים לחוק הספאם: חשוב לזכור  שהחוק עוסק לא רק בהפצה עצמה, אלא בעיקר בשימוש במידע מפולח עלינו, מתוך מאגרים, כדי לייצר השפעת יתר. טור דעה מאת ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר.

על שקיפות ופילנתרופיה: אלונה וינוגרד מנתחת מגמות בפילנתרופיה בארה"ב וקנדה, וקוראת להגברת השקיפות בפילנתרופיה בישראל.

מקצועיות בעיצוב: הכותרת הרשמית של המאמר היא "מדוע בשנת 2016 כל איש/אשת שיווק צריכים להיות גם מעצבים." עיצוב טוב דורש השכלה, מיומנות, כישרון וניסיון שאין בהכרח לאנשי שיווק, אבל להכיר את המושגים כדי לתקשר טוב יותר עם מעצבים – כדאי בהחלט לדעת. עוד באותו נושא:  11 טיפים להכנת תמונות לפרסום ברשת ולעבודה עם גרפיקאים, פוסט מלפני כשלוש שנים אך עדיין רלוונטי.

פונטים חינמיים בעברית: גוגל העלתה גרסה חדשה לאתר גוגל פונטס ויחד איתו השיקה 70 פונטים חדשים, ביניהם 12 פונטים חדשים בעברית לשימוש חופשי. צוות מגזין אות-אות-אות (אאא) פרסם סקירה של הפונטים החדשים.

הצד האחר של כלכלה שיתופית: פלטפורמות כלכלה וצרכנות שיתופית מאפשרות לאנשים לחסוך בהוצאות, להשתתף במשאבים, ולהרחיב את מעגל הפעילות והחברה שלהם. מצד שני, חלק מנותני השירותים מהצד השני של לחיצת הכפתור לא תמיד מרווחים שכר הוגן, על תנאים סוציאליים בטח שאין מה לדבר, ואפשרויות הבחירה שלהם לפרנסה די מוגבלות.

האם פייסבוק מרגלת אחרינו: לא, אבל היא אוספת את המידע שאנחנו נותנים לה ומנתחת אותו. קצת יותר מודעות לתנאי השימוש שלנו בפייסבוק לא יכולה להזיק.

 

בתמונה: צרור צנוניות, משק רמי קנטור – תוצרת חקלאית במכירה ישירה.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, יוני 2016”

    1. אכן ואכן… אלה הצנוניות של רמי קנטור, חקלאי מרמת השרון שלאחרונה עבר למכירה עצמאית של תוצרת חקלאית ולא דרך רשתות השיווק. אפשר לבוא לקנות בימי שישי בבוקר.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא