משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2016

רימון

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: סדנת עריכה בויקיפדיה, שינויים בשקיפות אתר הכנסת, קמפיינים לגיוס כספים בדוא"ל- דוגמאות והשראה, ערימות "לקריאה אחר כך", מורשת דיגיטלית ושינוי חברתי בפרספקטיבה היסטורית.

סדנת עריכה בויקיפדיה במסגרת מיזם ויקי נשים: הסדנה מיועדת לנשים ותתקיים בימי שני בחודש נובמבר (3 מפגשים) בתל אביב. לפרטים נוספים והרשמה מלאו את הטופס.

שקיפות והנגשת מידע ציבורי: כנסת ישראל משנה נהלים ותהליכים באתר הכנסת, ולא מאפשרת כריית מידע וניתוחו ע"י "כנסת פתוחה". כתבה בנושא באתר "כלכליסט". למידע נוסף ודיון בדף של "כנסת פתוחה" בפייסבוק.

גיוס כספים בדוא"ל: סקירה של 16 קמפיינים מצטיינים לגיוס כספים באווירת סוף שנה אזרחית בבלוג npENGAGE. מעניין להתרשם מהארגונים השונים ופעילותם, וכן מהעיצוב: ניסוח הטקסטים, בחירת התמונות וגודלן, כפתורי הפעלה, קישור למדיה חברתית, ועוד.

מה לעשות עם כל ערימות ה"לקריאה אחר כך" שאנחנו לא מגיעים אליהן? שירלי קנטור מציעה: לנסות לא להספיק כמה שיותר, אלא למצות את מה שבחרתי.

מורשת דיגיטלית

קול קורא: איגוד האינטרנט הישראלי קורא ליחידים, קבוצות או תאגידים וכן מוסדות אקדמאיים ועמותות להגיש מועמדות לכתיבת והצגת מסמך מחקר ומדיניות בנושא "מורשת דיגיטלית אישית". פרטים נוספים על התהליך ודרישות הסף באתר איגוד האינטרנט.

כנס מורשת דיגיטלית: בתאריכים 9-10/11 יתקיים בירושלים הכנס ה-12 בנושא מורשת דיגיטלית של EVA/Minerva. הכנס עוסק בהיבטים דיגיטליים של שימור מורשת תרבותית וחברתית, בעיקר בארכיונים, מוזיאונים וספריות. אני אשתתף כמרצה ביום הראשון של הכנס, ואסקור כלים בפלטפורמות מדיה חברתית להעשרת סיפור סיפורים דיגיטלי. אם אתם גם באים לכנס, אשמח להיפגש.

שינוי חברתי בפרספקטיבה נשית והיסטורית

כשסיפורים אישיים מצטברים לתמונת מצב חברתית: אזרחיות ארה"ב שנולדו לפני שלנשים היתה זכות הצבעה, חוגגות את הצבעתן עבור אישה לתפקיד נשיאת ארה"ב. הפרויקט התחיל כשאסטל שולץ ביקשה מנכדתה לפרסם באינטרנט את התמונה שלה מצביעה להילארי קלינטון. אחרי שהגיעו פניות וסיפורים מנשים נוספות, היא העלתה לאוויר את האתר. בהחלט נותן פרספקטיבה היסטורית.

על מחאת הנשים בפולין: שרון גבע מ"אל מדף ספרי ההיסטוריה" עם ארבע הערות על מחאת הנשים בפולין. בין השאר היא כותבת על פומביות, דיווח, ודינמיקה של תהליכי שינוי חברתי:

"מחאות המונית כאלו, בוודאי שביתות, הן אירועים ברורים שקל לדווח עליהם ולתאר אותם, ועל כן בהחלט נרשמים בדפי ההיסטוריה. בפועל, מאבקים של נשים לשינוי ותיקון מתנהלים לאיטם, בדרך כלל רחוק מהמרחב הציבורי. אם אנחנו רוצות לבדוק את ההשפעות של נשים על ההיסטוריה, הרבה פעמים אנחנו צריכות לחפש אותה מאחורי הקלעים ולאו דווקא בקידמת הבמה. ובעיקר – לבחון מה קרה לאורך זמן. זה גם יותר קשה, וגם דורש סבלנות."

 

בתמונה: רימון של חג סוכות, ככל הנראה לא אורגני.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

3 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2016”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא