משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2016

strawberries

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: המאגר הביומטרי, לקראת תקציב 2017-18, מפות שיתופיות בגל השריפות שעברנו, על אתרי "חדשות" והשפעתם על הבחירות בארה"ב, סיפור סיפורים דיגיטלי, אתגר חנוכה לפרסום במדיה חברתית, אימוג'י,  Apple Pay לעמותות, וטיפ לסטודנטים לעיצוב שרלוונטי לכל מי שמשתמשים באינטרנט:

המאגר הביומטרי: שר הפנים אריה דרעי הכריז על הפעלת המאגר הביומטרי באופן מחייב. התנועה לזכויות דיגיטליות יוצאת בקמפיין מימון המונים לשם עתירה לבג"צ נגד הפעלת המאגר. למידע נוסף ותמיכה בעתירה.

לקראת תקציב 2017-2018:

כאן הכסף: משחק מבית תאגיד השידור הישראלי החדש, נסו לנחש כמה כסף מוקצה לסעיפים שונים, תוך השוואה לסעיפים אחרים.

השוואת תקציב 2017 ביחס לתקציב 2016 באתר מפתח התקציב.

ספר התקציב האבוד: מחקר ונתונים על הפער בין הקצאת תקציבים לניצולם, באתר המרכז להעצמת האזרח.

הצעת תקציב המדינה 2017-2018 באתר משרד האוצר.

גל השריפות בישראל:

מפות שיתופיות לעדכונים ותיאום אירוח:

חברת Airbnb לא גובה עמלות על שירותים באזורי השריפות בישראל עד ה-3 בדצמבר, מה שמאפשר הצעת אפשרויות אירוח למפונים מביתם.

בעקבות הבחירות בארה"ב: אתרי ה"חדשות" והשפעתם על הבחירות

כתבה ב"כלכליסט" על אתרי חדשות שאינן אמת כענף כלכלי רווחי וכגורם משפיע על דעת הקהל ותוצאות הבחירות בארה"ב.

מליסה זימדרס, מרצה לתקשורת ועיתונות בקולג' בארה"ב, אספה לצרכי הוראה ומחקר רשימה של אתרי "חדשות" שאינם באמת חדשות. בנוסף, היא פרסמה רשימת כללי אצבע להערכה וניתוח של מקורות חדשות.

חדשות נוספות:

סיפור סיפורים דיגיטלי עם כלי מדיה חברתית: חברות המדיה החברתית משקיעות במחקר ופיתוח כדי להבין איזה תוכן יותר משפיע ומניע לפעולה. כדאי לנו ללמוד מהידע הזה ולהבין איך להשתמש בכלים שהן מציעות כדי לקדם את המטרות שלנו. פוסט ומצגת בעקבות הרצאה בכנס EVA/Minerva בנושא מורשת דיגיטלית.

תכנית שיווק דיגיטלי: איך לתכנן ואיך להתייחס לאירועים בלוח השנה. לא כל יום בינלאומי דורש פוסט, ולא כל חג מצריך החלפת תמונת קאבר. אחרי קצת שחרור קיטור בנושא תכנון שיווק דיגיטלי, יש גם כמה דוגמאות מוצלחות לרלוונטיות בזמן אמת, ואתגר לחנוכה. פוסט בבלוג "המתכנה".

כל האמוג'י כולם! פוסט של חנן כהן על אמוג'י בכלל, ומה עושים איתם, ולינק לטבלה באתר unicode.org ובה רשימת כל האמוג'י כולל הקוד המספרי, ותצוגה באפליקציות ושירותים שונים.

חדשות טובות לגיוס כספים מאפל: החברה פותחת את האפשרות של תרומה באמצעות Apple Pay, שהיה חסום עד עכשיו להעברת כספים לעמותות. בינתיים השירות זמין רק לעמותות רשומות בארה"ב. איך השינוי ישפיע על היקף התרומות ועל הרגלי התרומה? נצטרך לחכות ולראות. בת' קנטר כתבה על זה כאן, ואליסון קאפין כתבה כאן.

חופש המידע ושינוי חברתי: בתגובה שלו לתחקיר של רביב דרוקר, רה"מ נתניהו הזכיר את התנועה לחופש המידע באופן לא ענייני. לפני כשלוש שנים, לקראת כנס בנושא, עו"ד אלונה וינוגרד שהיתה אז מנכ"לית התנועה, התארחה לפוסט אורח וסיפרה על התנועה, על החוק, ועל הקשר בין חופש המידע ושינוי חברתי.

טיפ לסיום:

"כשאתם מחפשים משהו, לעולם אל תסתפקו בעמוד הראשון של גוגל." (בתיה קולטון)

מתוך 30 טיפים לסטודנטים לעיצוב באתר אאא.

בתמונה: תותים, Artur Rutkowski, Unsplash.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2016”

    1. תודה עמי, לכבוד הוא לי.
      אני משתפת בשמחה דברים שמעניינים אותי, ונראה לי שיעניינו גם אחרים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא