משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, ינואר 2017

Organic, Dave Parker, Flickr.

פעם בחודש אני מפרסמת אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג), ותקבלו הודעה בכל פעם שיתפרסם פוסט חדש בבלוג. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: משרות מעניינות שפתוחות לאיוש, מחאה דרך הארנק, היבטים דיגיטליים בחילופי השלטון בארה"ב ובצעדת הנשים בוושינגטון, האקתון דאטה חינוכי בירושלים, הנגשת תמונות חופשיות לשימוש, שיווק שירותים חברתיים באינטרנט, ועוד. 

דרושות ודרושים

באגודה לזכויות האזרח מחפשים מנהלת או מנהל ניו מדיה וקמפיינים ברשתות החברתיות. עוד על התפקיד ופרטים לשליחת קורות חיים. אפשר להגיש מועמדות עד ה- 7.2.17.

ספאריה מחפשים מנהל/ת לפעילות בישראל. ספאריה – Sefaria הוא מלכ"ר השואף לעיצוב עתיד הלימוד היהודי כך שיהא פתוח ושיתופי ופועל להנגיש את האוצרות הטקסטואליים של היהדות לאוכלוסייה רחבה יותר. משרת המנהל/ת היא תפקיד רב-גוני הכולל פיתוח אסטרטגי, עסקי ומחקרי וכן אחריות בתחום השיווק.

באגף לשוויון מגדרי בנציבות שירות המדינה פועלים לקדם נשים בתפקידים בכירים בשירות המדינה, וקוראים לנשים וארגוני נשים להצטרף לרשת מקצועית כדי להפיץ משרות מעניינות לכמה שיותר נשים.

מחאה דרך הארנק

מחאה דרך הארנק לא חייבת להיות בהחרמה והימנעות, היא יכולה להיות גם בתמיכה כספית, מתוך רצון לחזק ולעודד פעילות.

איך הפכו קמפיינים למימון המונים בישראל לכלי לתמיכה במחאות חברתיות, והאם תמיכה כזאת אכן משמעותית ותורמת לשינוי חברתי. כתבה של קרן צוריאל הררי, כלכליסט.

האגודה האמריקאית לחירויות אזרחיות, ACLU, גייסה מאז השבעת טראמפ יותר תרומות ממה שגייסה בכל שנת 2016. מספר החברים הרשומים באגודה הוכפל והגיע למיליון חברים רשומים. התרומות ישמשו להגדלת כוח האדם בארגון, 50 עד 100 עובדים חדשים בשנה הקרובה.

חילופי שלטון בארה"ב

חילופי שלטון דיגיטליים: בפעם הראשונה, חילופי השלטון בארה"ב התרחשו גם במרחבי הרשתות החברתיות והמדיה החברתית. איך הועברו את החשבונות הרשמיים לבית הלבן החדש, איך ואיפה יפעל אובמה ברשתות חברתיות בעתיד, ומה המצב של שימור נכסים דיגיטליים של פוליטיקאים ושל גופי ממשל בישראל.

התארגנות החברה האזרחית לאחר הבחירות: עפרה פלמר גרנות משתפת חוויות ורשמים מפילדלפיה. מומלץ לעקוב אחרי הבלוג של עפרה, בו היא כותבת על עירוניות, פעילות במרחב הציבורי העירוני, ואמנות חברתית בעיר.

יוזמות עצמאיות בצעדת הנשים בוושינגטון: לצד הארגונים הגדולים שהובילו את ארגון ההפגנה, צצו יוזמות עצמאיות כמו הכובעים הורודים או כרזות אמנותיות. הן הפכו לחלק מרכזי בצעדה בזכות הפצה והתארגנות ברשתות חברתיות, והפכו למשפיעות באמצעות יציאה מהרשתות למרחב הציבורי. פוסט אורחת שכתבתי בבלוג של קרן דפנה – נשים משתפות פעולה לשינוי.
הפוסט התפרסם גם באנגלית.

קישורים נוספים

האקתון דאטה חינוכי: לראשונה בישראל, יתקיים האקתון של הנגשת דאטה חינוכי לטובת פיתוח ישומיים עבור מערכת החינוך. אנשי חינוך, הייטקיסטים, אנשי דאטה מוזמנים להגיע. האירוע יתקיים ב- 16-17.02.16, במוזיאון המדע בירושלים.

הנגשת תמונות חופשיות לשימוש: קרן ויקימדיה זכתה במענק של 3 מיליון דולר מקרן אלפרד פ. סלואן לשם הנגשת תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט.

שיווק שירותים חברתיים באינטרנט: הגיליון האחרון של ביטאון היחידה לטיפול בהתמכרויות של עמותת "אפשר" עסק בשיווק. המאמר שלי התמקד בשיווק באינטרנט של שירותים חברתיים ותכניות טיפוליות.

רשימת ימי ציון ומודעות בינלאומיים לשנת 2017 עם לינקים להאשטגים הרלוונטיים בטוויטר, כך שתוכלו לעקוב אחרי פרסומים בנושא ולהצטרף לשיחות ואירועים. מתוך הבלוג NonProfit Tech for Good.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: בכל-זכות פועלים לאורך כל השנה להנגשת זכויות בישראל. בדף הבא אפשר למצוא מידע אודות זכויות ניצולי שואה בישראל, ושירותים למיצוי זכויות אלו.

קרנות, בחנו את עצמכן: עד כמה תהליך הגשת הבקשות למענקים שלכם מעצבן ומסובך? 63 סעיפים שנאספו בדף הפייסבוק של Nonprofit With Balls מעובדי עמותות וארגונים שונים. מעבר לשחרור הקיטור, יש פה דברים שימושיים, ולמנהלי קרנות ורכזי מענקים שווה לעבור על הרשימה ולבדוק שאתם לא מקשים יותר מדי על הגשת בקשות.

ולסיום ולקראת ט"ו בשבט: תהייה, מדף הפייסבוק (המעניין והמומלץ) של מכון דוידסון לחינוך מדעי:

בתמונה:  Organic, Dave Parker, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, ינואר 2017”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא