משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2017

Spring (Fruit Trees in Bloom), Claude Monet

פעם בחודש אני מפרסמת אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג), ותקבלו הודעה בכל פעם שיתפרסם פוסט חדש בבלוג. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: שתי משרות פתוחות בסדנא לידע ציבורי, אירועים בחודש מרץ, מחקר בנושא העלאת מודעות ושינוי חברתי, מדריך ניהול ידע בעמותות, דו"ח שימושי טכנולוגיה בעמותות ברחבי העולם, שיתוף מידע בתחומי תרבות ואמנות, טיפ לשימוש באקסל, ועוד.

דרושות ודרושים:

לסדנא לידע ציבורי דרושים:

מנהל/ת מוצר להוביל בתהליך יצירת מוצר שימושי שעושה אימפקט בעולם. פרטים נוספים כאן. הגשת מועמדות עד ה- 07.03.2017.

רכז/ת קורס וקשר עם ארגונים, דובר/ת ערבית, בחצי משרה, לפרויקט חדש של הסדנא בשיתוף עם המשמר החברתי והתנועה לחופש המידע. מטרת הפרויקט להגביר בקרב ארגוני חברה אזרחית את ההבנה של תהליכי התקצוב בממשלה ואת היכולת להשפיע עליו ועל חלוקת המשאבים הציבוריים בישראל. פרטים נוספים כאן. הגשת מועמדות עד ה- 07.03.2017.

אירועים בחודש מרץ:

יום הנתונים הפתוחים, Open Data Day 4/3/2017: היום מצוין מאז שנת 2010 באירועים במדינות שונות ואונליין. באתר ה-Open Data Day אפשר ללמוד עוד על האירוע ועל הנושא. ארגון Open Knowledge פרסם רשימת יוזמות מרחבי העולם שזכו במענקי תמיכה.

יום לא דיגיטלי, 3-4/3/2017: ה- National Day of Unplugging, עומד להתרחש בסוף השבוע הקרוב בפעם השביעית. משקיעת החמה של יום שישי 03.3 ועד שקיעת החמה בשבת 04.3 – אנחנו נקראים לאתגר ההתנתקות הגדול: 24 שעות ללא טלוויזיות, טלפונים, מחשבים, ממירים, סטרימרים או מסכים בוהקים אחרים. מידע נוסף ופרטים על אירועים מקומיים באתר תנועת ההאטה.

יום האשה הבינלאומי, 8/3/2017: רשימת אירועי יום האשה שיתקיימו בחודש מרץ מתגבשת באתר של קרן דפנה. אפשר לשלוח מידע ולהוסיף אירועים נוספים.

קישורים נוספים:

העלאת מודעות ושינוי חברתי: להעלות מודעות זה אף פעם לא מספיק (כמטרה של קמפיין או פעילות או אירוע), כי מודעות לא באמת פותרת בעיות חברתיות. במאמר שהתפרסם ב- SSIR סוקרות ומנתחות אן כריסטיאנו ואנני נימנד בעיות בקמפיינים חברתיים להעלאת מודעות, וגם מציעות איך כן להניע לפעולה.

ניהול ידע בעמותות: מדריך חדש בילקוט הכלים של פרויקט נובה, הפעם בנושא ניהול ידע. המדריך מתאר כיצד תהליך ניהול הידע מסייע לארגון (המון!), איך מטמיעים ניהול ידע בתהליכי העבודה בארגון, וגם סוקר פלטפורמות קיימות (חלקן לשימוש חופשי) לניהול ידע.

דו"ח בנושא שימוש בטכנולוגיות מקוונות במלכר"ים ברחבי העולם: דו"ח מקיף שמתפרסם זו השנה השנייה, במטרה לתעד ולהשוות בין פעילות ארגונים במדינות ויבשות שונות. הדו"ח מראה שהרוב המכריע של הארגונים פעיל אונליין: כמעט לכולם יש אתר, הרבה פועלים במדיה חברתית, ולא מעט מגייסים תרומות אונליין. הפעילות הכי משמעותית ברשתות חברתיות נמצאת ב- לא מפתיע – פייסבוק, והרשת הבאה אחריה היא טוויטר (שזה קצת יותר מפתיע, ומגמה מעניינת).  באתר הדו"ח יש הצגה של ממצאים עיקריים ואפשר לעיין בדו"ח המלא. הת'ר מנספילד, מעורכות הדו"ח, מציינת ממצאים מרכזיים בפוסט הזה.

דוחות שנתיים לתורמים: דוחות שנתיים לא חייבים להיות מסמכים מודפסים על נייר עבה שאף אחד לא קורא בסופו של דבר. ננסי שוורץ ממליצה לבחור פורמט לפי מה שמתאים לתורמים (ויותר מפורמט אחד): מיניסייט ייעודי לדו"ח, PDF לקריאה במחשב, אינפוגרפיקות ,סרטוני וידאו, ועוד. והכי חשוב: לא לשכוח לסיים את הדיווח בנימה חיובית, ולכלול הנעה לפעולה

אינטרנט של דברים ושל מחאה חברתית: ניית'ן פריור יצר לעצמו כפתור תרומה מהירה ל-ACLU (האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות) בתבנית הכפתורים לרכישה מהירה של אמאזון. לא היה API לתהליך תרומת כסף, אז הוא כתב בעצמו קוד שמתחבר לטופס התרומה של הארגון, עיצב את מראה הכפתור, והדביק על הלפטופ. בינתיים זה לא כפתור רשמי, אבל אפשר למצוא את הקוד ב-GitHub ולהכין כפתור כזה בעצמכם.

ידע חופשי בתחומי תרבות ואמנות:

מובי משתף ארבע שעות של מוסיקה ליוגה, מדיטציה, סיוע בהירדמות או סתם הנאה, לשימושכם החופשי.

איילת עוז יצרה גוגל דוק שיתופי להמלצות על ספרים לילדים בגילאי בי"ס יסודי. אפשר להוסיף עוד ספרים מומלצים, ועמודות חדשות עם המלצות של ילדות וילדים שקראו אותם.

ספרי צביעה למבוגרים חובבי ספריות: במסגרת שבוע#ColorOuCollections  כבר שנה שנייה, מוזיאונים וספריות ברחבי העולם מפרסמים חוברות צביעה למבוגרים שמבוססות על יצירות מהאוספים שלהם.

מוזיאון המטרופוליטן לאמנות שיחרר החודש 375,000 צילומים דיגיטליים של יצירות אמנות לרשת לשימוש חופשי. היצירות מופיעות באתר המוזיאון, ומסומנות כ- Public Domain. אפשר להגדיר חיפוש של יצירות ב- Public Domain בלבד.

טיפ לשימוש באקסל:

איך משתמשים בנתונים מתאים מסויימים בין גיליונות שונים? הסבר יחסית פשוט (באנגלית) עם תמונות להמחשה, והסבר מפורט באתר התמיכה של מיקרוסופט. הלינק מוקדש לאורנה, ואולי יהפוך לפינה קבועה במשלוח.

 

בתמונה: אביב (עצי פרי בפריחה), קלוד מונה, אוסף מוזיאון המטרופוליטן.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

3 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר 2017”

  1. הי מעין
    מה שלומך?
    מדי חודשיים שלושה אני מקרינת בלוגריות מהארץ אודות הבלוג שלהן.
    אשמח לראיין אותך.
    זה אומר שליחת שאלות בוורד ומענה עליהם פלוס צירוף תמונות רלוונטיות.
    מתאים?
    יונית

    בתאריך 28 בפבר׳ 2017 22:28,‏ "אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי חברתי | מעין

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא