משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מרץ 2017

cerulean-lemon image

פעם בחודש אני מפרסמת אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג), ותקבלו הודעה בכל פעם שיתפרסם פוסט חדש בבלוג. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: שינויים בתנאי המענק לעמותות של גוגל, פורום חדש לניהול ידע בעמותות, בלוג חדש לשינוי חברתי, תחרות נושאת פרסים בויקיפדיה, מדריך למערכות ניהול תוכן, תמונות רקע לדסקטופ, ועוד. 

שינויים בתנאי המענק לעמותות של גוגל: לאחרונה גוגל הרחיבה את תכנית המענקים שלה לעמותות שרשומות בישראל, ובנוסף לתכנית Google Grants  לפרסום במנוע החיפוש של גוגל, נוספו תכנית יוטיוב לעמותות והטבות לשימוש בחבילת G Suite. מידע נוסף על התכנית באתר של גוגל ישראל, וכללי התאמה לתכנית באתר התמיכה של גוגל. מידע נוסף בבלוג של מינוף דיגיטל.

פורום ניהול ידע בעמותות: פורום חדש ביוזמת מתאם וקמרון ייפגש לראשונה ב-25.4.2017, ההשתתפות כרוכה בתשלום. בהמשך לפעילות פורום מנהלי כספים ופורום הדרכה ומנהלי משאבי אנוש, נפתח פורום המיועד למנהלי ידע בארגונים חברתיים. הפורום ייפגש בסדרה של שישה מפגשים לאורך השנה. בין הנושאים שיעלו לדיון: צרכי המידע והידע הנדרשים לארגון להשגת מטרותיו, נגישות הידע לכלל העובדים לקבלת החלטות ולביצוע משימות, ניצול הידע הקיים בארגון ומחוצה לו, שיתוף הידע בארגון, ועוד. פרטים נוספים במודעה הזאת (קובץ תמונה) או במתאם.

בלוג שתיל לשינוי חברתי: הבלוג SHIFT יוצא לאור, כערוץ חדש לתקשורת ושיחה של שתיל, לשיתוף ידע והנעה לשינוי חברתי. בבלוג טיפים ועצות לעבודה עם תקשורת, גיוס ופיתוח משאבים, עבודת לובי, מדיה חברתית, ניהול פיננסי ועל תפיסות וכלים להרחבת התמיכה בארגון ובפעילותו.

עיצוב משכנע: איך עיצוב גורם לדף אינטרנט להיות משכנע, ואיך עמותות יכולות להשתמש בעקרונות העיצוב המשכנע בעמודי התרומות שלהן? ארבעה עקרונות, ודוגמאות מוצלחות של דפי תרומה בבלוג של Deeson. תודה לנירית גדסי על הלינק.

תחרות "הנשים שלא הכרתם" בויקיפדיה בעברית: תחרות הכתיבה של ויקיפדיה מזמינה אתכן ואתכם לכתוב ולערוך ערכים אודות נשים ולזכות בפרסים כספיים. התחרות פתוחה עד ה-16 באפריל 2017.

דמויות נחבאות ושינוי חברתי בסרט "מאחורי המספרים": כמה רשמים שלי בעקבות צפייה בסרט, בעיקר בנושאי שינוי חברתי ושינוי טכנולוגי. אם אתם רוצים ללכת מהר, צעדו לבד. אם אתם רוצים ללכת הרחק, צעדו יחד. וזה נכון למסע לחלל כמו גם למסע לשינוי חברתי.

מדריך למערכות ניהול תוכן לעמותות: Idealware פרסמו את העדכון השנתי שלהם למדריך לבחירת מערכות ניהול תוכן מבוססות קוד פתוח. המדריך סוקר את מערכות ניהול התוכן: דרופל, וורדפרס ופלון לפי קריטריונים שרלוונטיים למלכ"רים בגדלים וסוגי פעילות שונים. מעניין לקרוא ולהשוות, גם אם כרגע אתם לא בתחילת תהליך של הקמת אתר חדש.

איך לערוך שיחות סקייפ מהבית בלי להפוך למם: זה לא חייב להיות דרמטי כמו בראיון הזה, אבל כשעובדים מהבית יש לפעמים הפרעות והסחות דעת, גם בשיחות וידאו. איך לצמצם הפרעות בשיחות וידאו ואיך להתייחס אליהן ולהמשיך הלאה במדריך מבית לייפהאקר.

חידושים ב-WordPress.com שהיא הפלטפורמה בה מתארח אתר זה, ומרחיבה החודש שני שירותים מעניינים:
תוסף חדש לגוגל כרום מאפשר עריכה משותפת של פוסטים באמצעות גוגל דוקס. נראה כלי שימושי ומועיל לעבודה משותפת מרחוק ולבלוגים קבוצתיים.
תבניות העיצוב בתשלום (פרמיום) נכללות בסל השירותים של מנוי הפרמיום של וורדפרס.קום. (עד לאחרונה הן היו כרוכות בתשלום נפרד עבור כל תבנית עיצוב).

תמונות רקע חודשיות לדסקטופ: בסמאשינג מגזין מפרסמים פעם בחודש אוסף של תמונות רקע למסכי מחשב. הם מזמינים מעצבים מרחבי העולם להשתתף ולשתף ביצירה שלהם. הפעם באוסף: אביב, ציטוטים של הנס כריסטיאן אנדרסן לרגל יום הולדתו, חודש הגיטרה הבינלאומי, פסטיבל עפיפונים בוושינגטון די.סי ועוד.

לינקים לקראת פסח ושאר חגי אביב:

מכינים ברכות דיגיטליות לחג? אולי תרצו לראות איפה מוצאים תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט או לקרוא 11 טיפים להכנת תמונות לפרסום ברשת ולעבודה עם גרפיקאים.

בתמונה: תמונת רקע מבית Nova Pattern.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

4 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מרץ 2017”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא