משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אפריל 2017

שדה חיטה בעמק יזרעאל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: כנסים ואירועים בחודש מאי, תמונות של כרזות מצעדת המדע, זכרון והנצחה דיגיטליים, מגדר וטכנולוגיה, מדריך להתמצאות במאגר החקיקה הלאומי, שאלון אפיון צרכים ל"כנסת פתוחה", בלוג חדש לספרייה הלאומית, ועוד. 

דרושות ודרושים

בספרייה הלאומית מחפשים רכז/ת קהילות דיגיטליות להקמה של קהילות וירטואליות בנושאי הליבה של הספרייה, ניהול וטיפוח מערכת קשרים עם חברי הקהילה, והפצת תכני הקהילה בזירות חברתיות מגוונות ברשת. פרטים נוספים באתר הספרייה.

כנסים ואירועים בחודש מאי 2017

כנס אינפו 2017 (טלדן), 9-11.5, ירושלים ותל-אביב. כנס מקיף ותערוכה מקצועית בתחומי הידע: ניהול מידע וידע, פיתוחים מסחריים, מחקר, קהילות, ידע ציבורי ועסקי, ועוד. אני אשתתף במסלול בנושא מידענות בסביבות עתירות ידע וקהילות המונים להרצאה בנושא אוצרות תוכן כמוצר וכשירות חברתי. אם אתם בסביבה, אשמח להיפגש. לתכנית המלאה ולהרשמה לכנס.

הכנס השנתי לאפקטיביות במגזר השלישי (מידות ו-BDO), 15.5, תל-אביב. הכנס יעסוק בחידושים וחדשנות בעשייה חברתית ובכלים לעבודה אפקטיבית. בין הנושאים: תהליכי שיפור באספקת שירותים ממשלתיים חברתיים במיקור חוץ, השקעות עסקיות חברתיות, תקשורת ועשייה חברתית, מימון המונים לקידום מטרות חברתיות, ועוד. לתכנית הכנס והרשמה.

כנס ישראל תורמת, 23.5, תל-אביב. הכנס השנתי של "ישראל תורמת" יעסוק בתרומות וגיוס תרומות, כולל דיונים על חידושים, מגמות ומחקרים בתחום. לתכנית הכנס והרשמה.

קישורים נוספים

קורס עריכה בויקיפדיה של מיזם "ויקי נשים" ייפתח ב-20 במאי. הקורס יערך במבנה של שש פגישות מרחוק, בימי שבת בשעות הערב – במטרה להנגיש לכמה שיותר נשים, ובמטרה לעודד נשים לערוך ולהיות פעילות בויקיפדיה.  לפרטים נוספים והגשת מועמדות (מספר המקומות מוגבל).

יום כדור הארץ: צעדת המדע, March For Science, התקיימה ב-22 באפריל (הוא יום כדור הארץ) ברחבי ארה"ב ובעוד מקומות בעולם, ביום כדור הארץ 2017. הצעדה נערכה במחאה על מיעוט השימוש במחקרים מדעיים ע"י ממשל טראמפ ואפילו מדיניות עוינת מדע, כפי שצויין בחלק מהפרסומים לקראת הצעדה. רבים צעדו עם שלטים שהכינו בעצמם, ובחלק מהם אפשר להשתמש כל השנה לתמיכה במדע ומחקר. הנה כמה שלטים מוצלחים במיוחד שהתפרסמו באתר Slate. באתר Peoples Climate נערכת תחרות כרזות מהמצעד. אפשר למצוא עוד תמונות ופרסומים בחיפוש ההשטאג marchforscience#  ברשתות חברתיות שונות.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, זכרון והנצחה דיגיטליים: איך חידושים דיגיטליים ושינויים באופני שימוש באינטרנט מתבטאים בתהליכי זכרון והנצחה? כיצד ניתן לשמר ולהנגיש את תודעת השואה בעידן המדיה החברתית ולהילחם במכחישי השואה? מחשבות ודוגמאות וסיכום פאנל בנושא באתר "כלכליסט".

מגדר וטכנולוגיה: עידו קינן הקדיש תכנית של "רבע לדיגיטל" בגלי צה"ל לנושאי מגדר וטכנולוגיה, והיה לי הכבוד להתארח בה. שוחחתי איתו על הפער המגדרי הדיגיטלי, ועל תכניות מדיניות בראייה מגדרית. עוד בתכנית: ענת כץ-ארוג’אס, מומחית למגדר וטכנולוגיה, על היתרונות והחסרונות בעיצוב מוצר מותאם למגדר, והאם מציאות מדומה יכולה להוות גשר בין נשים לגברים. האזינו לתכנית בבלוג "חדר 404" (עידו מעלה את כל התכניות לבלוג, שווה לעקוב).

מאגר החקיקה הלאומי: מדריך קצר למשתמשים. מה אפשר למצוא במאגר ואיך להתמצא בו – פוסט של חובב ינאי בבלוג שתיל לשינוי חברתי.

פותחים את "כנסת פתוחה": במסגרת פרויקט חידוש פניו של אתר כנסת פתוחה, אתם מוזמנים להיות שותפים באמצעות מענה לשאלון (הלא ארוך). השאלון הוא הזדמנות לתאר את הצרכים שלכן/ם ושל ארגונכם מהאתר, כך שיעזור לכם לקדם את המטרות שלשמן אתם פועלים. בואו להשפיע על מבנה ותכן האתר!

בלוג חדש לספרייה הלאומית, "הספרנים". הבלוג מיועד לפרסום סיפורים על פריטים ואוספים מיוחדים מתוך אוצרות הספרייה.

פייסבוק: סכנה לתחרות, לשוק, לפרטיות ולדמוקרטיה. גיא רולניק מזכיר שכוח אבסולוטי יכול להשחית לא רק פוליטיקאים, בנקאים וחברות נפט, אלא גם אנשים שכותבים קוד ופועלים מעמק הסיליקון.

 

בתמונה: החיטה שצומחת שוב. (לא אורגנית). צילום: מעין אלכסנדר.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אפריל 2017”

  1. מעיין יקרה
    כל פעם אני נהנת מחדש. קוראת ומתעדכנת. לומדת. אני אוהבת לקרוא את חדר 404.
    תמיד מסקרן.
    חשבתי לבוא ליום שלכם. הפעם הארכיונאים בירושלים ואני נשלחתי ליום של הרשתות
    ביום ד לשמוע מה חדש בעניין רשתות חברתיות.

    בתאריך 30 באפר' 2017 7:57,‏ "אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי חברתי | מעין

    1. הי נוני,
      אני מקווה שתיהני ותלמדי דברים חדשים מעניינים ביום של הרשתות החברתיות. ניפגש בשמחות וכנסים אחרים :-)

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא