משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, ספטמבר 2017

Apples Photo by Marina Khrapova on Unsplash

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: משרות פתוחות, קולות קוראים ואירועים, דו"ח מגמות עולמיות בתרומה ונתינה, הכנות ל-Giving Tuesday, סיכום שנה בפייסבוק הישראלי, שובם של הניוזלטרים, המפה הירושלמית ליוזמות חברתיות, ועוד. 

משרות פתוחות, קולות קוראים ואירועים:

מפגש נוסף של התנדבות טכנולוגית בעמותות HackJLM: בעקבות הצלחת האירוע הקודם, אנשי Made in Jerusalem מארחים מפגש נוסף ב-19.10. זה הזמן לברר צרכים, לרשום ביומן, ולהירשם לאירוע. הרשמה עד ה-5/10.

למכון אלכא למנהיגות וממשל דרוש/ה ראש תחום לדיגיטציה במרחב הציבורי והחברתי. לפרטים נוספים אודות המשרה. הגשה עד 12/10.

למטה ישראל דיגיטלית דרוש/ה מנהל/ת פרויקטים דיגיטליים. לפרטים נוספים אודות המשרה. להגשה מקוונת. הגשת מועדות עד ה-15/10.

מלגות גוגל ללימוד תכנות ווב ואנדרויד: גוגל מציעה 30,000 מלגות לקורסים למפתחי אפליקציות אנדרויד ו-30,000 מלגות לקורסים למפתחי ווב. המצטיינים יזכו במלגות גם לקורסי המשך. יש מסלולים לבעלי ניסיון ולחסרי ניסיון בתכנות. הקורסים באנגלית ומתקיימים רק אונליין, במערכת הלמידה המקוונת Udacity. הגשת מועמדות עד 15/10.

קול קורא להשתתפות במאיץ תרבות וטכנולוגיה: פרויקט חדש של הסדנא לידע ציבורי מפגיש מפתחי תוכנה ומעצבים עם מאגרי מידע של ארגוני תרבות (גלריות, ספריות, ארכיונים ומוזיאונים), במטרה לפתח אפליקציות חדשות ושימושיות. הארגונים המשתתפים כבר נבחרו, עכשיו זהו קול קורא לאנשי קוד ועיצוב להצטרף. ההרשמה פתוחה עד ה-22/10.

גיוס כספים ומימון פרויקטים

דו"ח מגמות עולמיות בתרומה ונתינה 2017: איך תורמים אנשים ברחבי העולם? לאילו מטרות, באילו אמצעי תרומה, ומתי במהלך השנה? מה ההבדלים בין תורמים באזורים שונים בעולם, נשים לעומת גברים, בני גילאים שונים? דו"ח חדש מסכם ממצאים של סקר עולמי בנושא, ומנסה לתאר מגמות ומאפיינים של תורמים ברחבי העולם. עיקרי הדו"ח ורשמים שלי בפוסט הזה.

Giving Tuesday 2017 יתקיים ב-28 בנובמבר, שזה עוד חודשיים. עכשיו זה הזמן להתחיל לעבוד על קמפיין ולהכין תכנית עבודה, אם עוד לא התחלתם. מידע נוסף וחומרי הדרכה באתר הפרויקט. עוד על GivingTuesday בפוסט הזה.

קישורים נוספים

סתיו זיו מסכמת שנה בפייסבוק הישראלי: גופים ציבוריים גדולים שמבריקים בדפי פייסבוק עם תוכן משובח, קבוצות ועמודים קהילתיים עתירי תוכן, וקבוצות הנשים שהן חכמת ההמונים העדכנית.

19 שנים לגוגל: גוגל חוגגו 19 שנים של פעילות עם מטא-דודל: גלגל הפתעות שמעלה 19 דודלים מוכרים ומוצלחים, אפליקציות ממעבדת הניסויים של גוגל, וטריקים נחבאים של מנוע החיפוש.

חדשות הניוזלטרים: אחרי שהוספדו כבר כמה פעמים בעבר, הניוזלטרים חוזרים לאחרונה לקבל תשומת לב והשקעה בהפקה ובהפצה שלהם. שינויים בהרגלי שימוש באינטרנט וחידושים בפלטפורמות ניוזלטרים מביאים הזדמנויות חדשות. גלי בסודו משתיל בסקירה והמלצות.

המפה הירושלמית ליוזמות חברתיות מבית "אנו"  מציגה רשת חברתית של ארגונים ויוזמות חברתיות בירושלים. המפה אינטראקטיבית ומאורגנת לפי תחומי פעילות, אפשר להתמקד בתחום מסויים, ללמוד על כל אחת מהיוזמות בהרחבה, וגם להוסיף יוזמות חדשות למפה.

מדריך בנושא ניהול פגישות עבודה וירטואליות: עצות וכלים לתכנון, ניהול וסיכום פגישות בהן משתתפים מצטרפים ממקומות מרוחקים באמצעות עזרים טכנולוגיים שמפרסמת בת' קנטר.

ניהול זמן ותכנון דף שבועי בבולט ג'ורנל – יומן נקודות: בולט ג'ורנל היא שיטה לניהול זמן ומשימות בכתב יד במחברת נייר. אחת הגרסאות הנפוצות של שימוש בכלי זה הוא כיומן שנתי – שכל אחד יכול לתכנן ולהתאים לצרכיו ולהרגליו. אבל איך מתכננים דף שבועי ביומן? בפוסט הזה אני מעלה כמה שאלות מנחות לתכנון, וארבע דוגמאות לתכנון ופריסה של שבוע ביומן שבועי בולט ג'ורנל.

מה זאת מציאות רבודה, ואיך היא יכולה להניע שינוי חברתי? למשל: בלמידה אינטראקטיבית ומחקר, הדמייה והשראה של תורמים, וכלים חדשים לפתרון בעיות. פוסט מעורר השראה בבלוג NPEngage.

חגיגת יום הבלוגים הבינלאומי: ה-31.08 היה יום הבלוגים, ויונית צוק הבלוגריסטית ציינה אותו בפוסט חגיגי עם כ-40 בלוגריות שמספרות על הבלוג שלהן: למה פתחו אותו, מה מפתיע אותן בבלוג, ומה הפוסט החביב עליהן בבלוג. המגוון גדול: בנושאים, סגנונות הכתיבה והעיצוב, ובא.נשים שמאחורי הבלוגים. גם אני שם. מוזמנים להצטרף.

 

בתמונה: תפוחים, לא בטוח שאורגניים. Photo by Marina Khrapova on Unsplash

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא