משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2017

Photo by Chris Lawton on Unsplash

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.
והפעם: כרטיסים במתנה לכנס טרנספורמציה דיגיטלית 2017, קול קורא לכנס אינפו 2018, מדריך למנהלי קהילות לטיפול בפניות על פגיעה מינית בקהילה, השוואת מערכות ניהול תוכן, כמה עולה להפיק קמפיין פייקניוז, ועוד.

אירועים וקולות קוראים:

פורום מובילים דיגיטליים בעמותות, 12/11 יעסוק בטכנולוגיה לקידום השילוב של בעלי צרכים מיוחדים בקהילה ויתארח בעמותת צ'יימס ישראל. לפרטים נוספים והרשמה.

כנס טרנספורמציה דיגיטלית 2017, 29/11: הכנס יעסוק בתהליכי טרנספורמציה בארגונים ויתמקד בארגונים עסקיים, אך גם ארגונים חברתיים יכולים ללמוד מידע מועיל ולקבל השראה. אם זה משהו שאתם עובדים עליו, או רק חושבים עליו – אתם מוזמנים להגיש מועמדות לקבל כרטיס מתנה בשווי 600 ש"ח, תרומת CDO4GOOD . כתבו בתגובות לפוסט זה למה חשוב שדווקא הארגון שלכם ישתתף בכנס, ומלאו את הטופס בקישור זה. שירלי קנטור, מומחית לשיווק חברתי ופיתוח אסטרטגיה עסקית-חברתית, ואני נבחר יחד את 15 הזוכים. אנא מלאו את הטופס עד ה-8.11 בשעה 10:00, ושתפו עם עמיתות ומכרים שעשויים למצוא עניין ותועלת בהשתתפות בכנס. כל הפרטים ותנאי ההשתתפות בטופס.

HackJLM, 30/11: נפתחה ההרשמה לעמותות ולאנשי טכנולוגיה ודיגיטל למפגש הקרוב של HackJLM, ערב של פיתוח והתנעת פרויקטים טכנולוגיים חברתיים בירושלים מבית Made in Jerusalem. פרטים נוספים ועדכונים בדף האירוע.

קול קורא לארגון ימי עיון, מושבים, סדנאות והרצאות בכנס המידע 2018: הכנס יתקיים ב-14-16/5/2018 בתל-אביב. הכנס עוסק בנושאי מידע וידע, ניהול ידע, קהילות דיגיטליות, שירתוים ופעילות ארגונית מבוססי מידע ועוד. מרצים אינם מקבלים תשלום עבור ההרצאה אבל זוכים לכרטיס כניסה לכנס ליום בו הם מרצים. הגשת הצעות עד ה-26/11.

דיגיטל במוזיאונים וארגוני GLAM: איכשהו הצטברו בשבוע שעבר בירושלים כמה אירועים משמעותיים בנושא דיגיטל במוזיאונים, ספריות וארגוני GLAM: פאנל בספרייה הלאומית, וסדנה וכנס של איגוד המוזיאונים שהתמקד השנה בפעילות דיגיטל של מוזיאונים.  שיתפתי בפוסט בפייסבוק תמונות ורשמים ראשונים, בקרוב פוסט יותר מורחב כאן בבלוג.

קישורים נוספים

התמודדות מנהלי קהילות עם פניות על פגיעה מינית בקהילה: מקרה של דיווח על פגיעה מינית ע"י חבר קבוצה למנהלי קבוצת פייסבוק גדולה ופעילה, כשגם קמפיין metoo# ברקע, הוביל את צוות מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א לחבר אוסף כללי אצבע למנהלי קהילות לטיפול בפניות על פגיעה מינית בקהילה. המדריך רלוונטי לא רק לקהילות דיגיטליות. מומלץ לקרוא ולשמור, ולהכניס למדריכי עבודה למנהלי קהילות וקבוצות.

סקירה משווה של מערכות ניהול תוכן: עמי סלנט סוקר ומשווה יתרונות וחסרונות של מערכות שונות, ולאילו פרויקטים הן מתאימות במיוחד. בסקירה: מערכות כלליות כמו וורדפרס, ג'ומלה, שרפוינט, וויקס, ועוד, וכן סקירה של מערכות ניהול תוכן לניהול אתרי מסחר אלקטרוני.

מילניאלז ושינוי חברתי: מה מניע מלניאלז למעורבות חברתית ופוליטית? מחקר חדש מנתח התנהגות של 3000 מילניאלז בארה"ב בשנה האחרונה, כולל הצבעה ומעורבות בבחירות לנשיאות. בחצי השנה שאחרי הבחירות, סוגיות של זכויות אדם הפכו לנושא שהכי מעניין/מטריד מילניאלז. עוד ממצא מעניין: למרות שפרסום במדיה חברתית הוא פעילות פופולרית, מליניאלז סבורים שלמדיה חברתית יש השפעה נמוכה לחולל שינוי חברתי.

כמה עולה להרים קמפיין פייק ניוז: לארי קים הקים אתר פייקניוז ודף פייסבוק (פייקבוק?) ובדק כמה עולה פרסום בתשלום שיגיע לחשיפה של כמות האנשים שהיו פער הקולות בין טראמפ וקלינטון בוויסקונסין, מישיגן, ופנסילבניה. יש כמה בעיות בהנחות של הניסוי הזה: הגיוני יותר להניח שצריך להגיע לכמות גדולה יותר של גולשים מאשר פער הקולות, שחשיפה אחת בפייסבוק לא משפיעה על ההחלטה, ויכול להיות שהעלויות בתקופת קמפיין הבחירות היו גבוהות יותר. ועדיין, מפתיע כמה קל, זול ומשתלם לקדם פייקניוז בפייסבוק – ולהשפיע על תוצאות הבחירות. יש גם אינפוגרפיקה בפנים, לחובבי הז'אנר.

איך נתמודד עם חדשות מזוייפות: בסופו של דבר, למודעות וספקנות בריאה (לא מסכימה עם המחבר או המתרגמים שזאת ציניות), אין תחליף דיגיטלי. כתבה באתר "הידען".

280 תווים בטוויטר: טוויטר הכפילו את מספר התווים לציוץ מ-140 ל-280. מצד אחד זה הרבה יותר, ומצד שני עדיין מגבלה- מה שמעורר יצירתיות ורעיונות לשימוש יצירתי במרחב החדש הזה. למשל: לשתף כמה קישורים, לכתוב את אותו מסר בשתי שפות (או יותר), להשתמש במעברי שורה ליצירת אפקטים ויזואליים, להוסיף הרבה יותר אימוג'ים, וגם להמשיך ולהשתמש רק ב-140 תווים. נסו ותיהנו.

אנשי ניו יורק, סדרת האינטרנט: אחרי האתר, הדף, הספרים והמסעות בעולם (כולל ירושלים!), קבלו את סדרת האינטרנט.

בתמונה: עלי שלכת,  Photo by Chris Lawton on Unsplash.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

4 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוקטובר 2017”

  1. היי מעיין

    אני חושבת על נושא להרצאה כיצד לארכב או להתיחס למה שמפורסם היום פעמודי
    פיסבור או פורטלים של קהילות נוסטלגיה מקומיות
    יש כמה כאלו למל בפתח תקווה ועולים בהם דברים נהדרים קטעי מידע קטנים המשלים
    חומר ארכיוני. למשל כשאני מעלה תמונה מובקשת שמות משתתפים עולים שמות וסיפורים.
    יש לך עניין בהרצאה שקזו
    אנחנו מתארגנים ליום עיון שיעסוק בתיעוד קולנועי לאור 70 שנה למדינה
    אולם אולי אפשר יהי להכניס הרצאה בנושא שכזה כי זה חם "ברשת"

    בינתיים מברר איתך התכנו לעניין אשאל את הצוות המארגן אם יש להם עניים ההרצאה
    בירושלים בסינמטק בתאריך יום ד 7 במרץ

    תודה
    מנוני

    נוני ירון
    ארכיונאית – אוצרת אוספים מיוחדים

    בתאריך 31 באוקטובר 2017 בשעה 21:56, מאת מעין אלכסנדר | אינטרנט, טכנולוגיה

  2. היי מעיין "הנציגה שלי בטכנולוגיה" מה הם רוצים מחיי? נכנסתי להורדות שואלים אילו קבצים להוריד? האם מאגר התצלומים נמצא שם? או מסמכים של גוגול דריוו? לא כלכ כך מבינה מה יש שם? האם נתקלת בהודעה שכזו? האם תבואי ליום הרליץ. ממש בעוד כשבוע. בארכיון הציוני בירושלים?? בברכה נוני

    נוני ירון ארכיונאית – אוצרת אוספים מיוחדים

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא