משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2017

תפוחים (לא בהכרח אורגניים), Photo by Fischer Twins on Unsplash.

והפעם במשלוח: משרות פתוחות, אקטיביזם דיגיטלי בויקיפדיה ובקוד פתוח, נתונים לסיכום Giving Tuesday, ביקור מאחורי הקלעים של "לא רלוונטי", ספריות במדיה חברתית, הטרלות במדיה חברתית, גרסה חדשה לאתר שלי, ועוד. 

דרושות ודרושים:

אקטיביזם דיגיטלי

עריכה והשתתפות בקהילת ויקיפדיה כאקטיביזם חברתי: לרגל פתיחת דף פייסבוק למיזם ויקי נשים (תנו לנו לייק!), ציפי ערן משתפת פוסט מלפני כשלוש שנים בו היא מתארת את הבעיות והאתגרים בויקיפדיה, ולמעשה מייסדת את המיזם.

על קוד פתוח כפילנתרופיה: ג'ון ג'ונס, סמנכ"ל ב- Case Foundation, מסביר בקצרה מה זה קוד פתוח וסוקר ארגוני שינוי חברתי טכנולוגי, כלי קוד פתוח שמשמשים ארגוני שינוי חברתי, ומראה איך אפשר להיות מעורבים בפרויקטים של קוד פתוח, כמתנדבים וכארגונים שותפים.

תרומות וגיוס משאבים

GivingTuesday, סיכום האירוע:

איך תורמים ברחבי העולם: סיכום וניתוח דו"ח בנושא תרומה ונתינה ברחבי העולם, מבית Nonprofit Tech for Good, שמבוסס על סקר שנערך ב-2017. בין הממצאים בדו"ח:  תורמים מעדיפים לתרום אונליין,  פעילות ברשתות חברתיות מעודדת לתרום, נמצא קשר בין התנדבות ותרומה כספית לארגון בו מתנדבים.

קהלי יעד חדשים: איך נשים לגופן מינפו את הירידה בתרומות מקרנות כדי להגיע לקהלים חדשים. פוסט בבלוג שתיל.

קישורים נוספים

מאחורי הקלעים של אתר אישי מצליח: חנן כהן מפעיל את "לא רלוונטי" מזה כ-15 שנה. איך האתר השתנה במשך השנים? כמה זמן הוא משקיע בו? כמה פוסטים פרסם? חנן מספר על תפעול האתר וההשקעה בו בפוסט חדש. אין הרבה בלוגים שפועלים בהצלחה כל כך הרבה זמן, מעניין לקרוא וללמוד ממנו.

הטרלות במדיה חברתית: סתיו זיו מספרת למה היא לא אהבה את ההטרלה של עיריית תל-אביב, ועל הדרך נותנת כמה טיפים איך להטריל בחינניות במדיה חברתית.

לקראת הפקת דו"חות שנתיים: שבעה דו"חות שנתיים של עמותות, להתרשמות והרשאה, באתר של Whole Whale. אהבתי במיוחד את הדו"ח של Girls Who Code שמיישם יפה את עולמות התוכן וכיווני הפעולה של הארגון: אתר אינטרנט של עמוד אחד נגלל, משלב מידע, נתונים וסיפורים אישיים, עיצוב ואינטראקטיביות ששומרים על עניין אבל גם מאפשרים קריאה לעומק.

גרסה חדשה לאתר: בחודש האחרון השלמתי העלאת גרסה חדשה לאתר זה. למעשה, הפכתי אותו מבלוג לאתר אישי מקצועי, שיש בתוכו בלוג וגם עוד דברים. על תהליך העבודה, אתגרים והחלטות לאורך הדרך, בפוסט חדש בבלוג. מוזמנים לשוטט ולהתרשם.

אפיון והכרת לקוחות באמצעות שימוש בטכניקת בפרסונות: כנס דרופל ישראל שהתקיים בשבוע שעבר, היה הזדמנות טובה לשתף רשמים ותובנות על עבודה עם לקוחות מרקע מקצועי ותפקידים שונים בארגון. הראיתי איך באמצעות שימוש בטכניקת הפרסונות לאפיון משתמשים אפשר להכיר את הלקוחות שונים, להבין את השאיפות והמטרות שלהם – בדרך לעבודה משותפת פורה ולהשקת פרויקט מוצלח. המצגת המלאה כאן.

איך ספריות משתמשות במדיה חברתית: TechSoup ערכו סקר בקרב 311 ספריות ברחבי ארה"ב, ומשתפים את הממצאים. רוב הספריות שהשתתפו בסקר דיווחו שמקדישים אצלם פחות מ-5 שעות בשבוע למדיה חברית, אבל גם מביעים עניין לפתח ולהריב את הפעילות במדיה חברתית. מהי הרשת החברתית הפופולרית ביותר לשימוש ע"י ספריות? התשובה לא תפתיע אתכם.

 

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

בתמונה: תפוחים (לא בהכרח אורגניים),  Photo by Fischer Twins on Unsplash.

 

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2017”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא