משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר-מרץ 2018

בתמונה: Organic, StephanieVacher, Flickr.

והפעם: המשלוח התעכב, בשל חג הפורים ובשל שפעת. אי לכך, הוא מלא בכל טוב. אירועים וכנסים, קול קורא ליוזמות ביום ירושלים, יום האישה הבינלאומי, דו"חות ונתונים, טלגרם, דארק ווב, דפי צביעה למבוגרים מאוספי ספריות וארכיונים ברחבי העולם, ועוד.

אירועים וכנסים

כנס ויזואליזציה ישראל, ISVIS2018, 18/3: מטרת הכנס היא לסקור את העשייה המקומית והבינלאומית בתחום הויזואליזציה ולהתמודד עם השאלות בתחום. גם הפעם (שנה רביעית) נמשכת המסורת הרב-תחומית ומתארחים חוקרים ויוצרים מהארץ והעולם לדיון על הקשת הרחבה שבין עיצוב, הנדסה, תקשורת, פסיכולוגיה קוגניטיבית, אקדמיה ותעשייה. אני אהיה שם עם הרצאה על יומני בולט ג'ורנל כויזואליזציה של ניהול זמן. אם אתם באים ויש לכם בולט ג'ורנל, אנא הביאו אתכם. לתכנית הכנס והרשמה (נותרו כרטיסים אחרונים).

March for Our Lives, 24/3: בוושינגטון די.סי. וברחבי ארה"ב יתקיימו צעדות והפגנות בקריאה לשינוי החקיקה לנשיאה ומכירה של נשק חצי אוטומטי בארה"ב. את ההפגנות יוזמים בני נוער ששרדו את הטבח בבית הספר בפארקלנד, פלורידה. אפשר לתמוך ולעקוב בדף הרשמי של האירוע בפייסבוק.

יום ירושלמי: יום האחר, 13/5, מאגד אירועים ופעילויות בנושאי מעורבות חברתית, סובלנות ושונות חברתית בירושלים ומתקיים ביום ירושלים. קול קורא ליוזמות ורעיונות, אפשר להגיש הצעות עד ה-29/3.

כנס טלדן אינפו 2018, 14-16/3: מתקיים זו השנה ה-33 ויעסוק במגמות וחדשות בתחומי טכנולוגיה, מידע וחברה. בין המסלולים בכנס: צ'ט בוטים, תרבות פתוחה, GLAM ו-ויקיפדיה, פייק: תכנים שקריים ומזויפים במדיה החברתית, ועוד. גם השנה, אני אשתתף ביום בנושא מידענות מוכוונת מטרה שבא לתת כלים מעשיים ושיטות עבודה. השנה אני ארצה על חיפוש ואיתור מידע מקצועי בפייסבוק. לתכנית המלאה ולהרשמה לכנס.

יום פאי, 14/3: מלי מרטון, מהנדסת תוכנה ו"אמא רבודה" בפוסט על המספר פאי, יום פאי, ועל לימודי מתמטיקה.

יום האשה הבינלאומי, 8/3

כמה מהחדשות והיוזמות שהתפרסמו לרגל יום האשה השנה, ואפשר להמשיך וליהנות מהם כל השנה:

דו"חות ונתונים

היום העולמי נגד צנזורה באינטרנט, 12/3, מבקש לעורר תמיכה ברעיון שהאינטרנט צריך להיות נגיש לכל, ולהגביר את המודעות לדרכים בהן ממשלות וחברות מסחריות פוגעות בחופש הביטוי באינטרנט. ארגון Freedom House  פרסם דו"ח על חופש האינטרנט בעולם בשנת 2017, ועל חסמים וחסימות במדינות שונות בעולם.

איגוד האינטרנט הישראלי פרסם נייר עמדה בנושא הצעות החוק לסינון אתרי אינטרנט: פגיעה בחופש הביטוי והפרטיות.

הדו"ח השנתי השלישי על שימושי טכנולוגיה בארגוני המגזר השלישי ברחבי העולם מציג מידע שיכול לעזור לאנשי המגזר השלישי להעריך ולתכנן שימוש ברשת האינטרנט, דוא"ל, מובייל, כלי גיוס כספים מקוונים, מדיה חברתית, וכלים לניהול ואבטחת מידע. ממצאים עיקריים וכמה אינפוגרפיקות, בפוסט חדש בבלוג.

חברת בלאקבוד Blackbaud פרסמה את הדו"ח השנתי בנושא תרומות ופילנתרופיה בארה"ב לשנת 2017. עיקרי הממצאים: בשנת 2017 סך התרומות בארה"ב גדל ב-4.1% לעומת שנת 2016. היקף התרומות אונליין גדל ב- 12.1%. לדו"ח המלא.

כללי

טלגרם: עדיין לא ברור אם זה אמצעי תקשורת חדשני והדבר הגדול הבא, או עוד רשת חברתית וכלי להצפת מידע. סתיו זיו על טלגרם ועל ערוצי טלגרם מעניינים. עמי סלנט סוקר הבדלים עיקריים בין ווטסאפ וטלגרם.

דארק ווב: מבוא והסבר בשפה יחסית פשוטה, בבלוג "אינטרנט ישראל" של רן בר-זיק.

אבק דיגיטלי, הסוף: ורד שביט, אקטיביסטית ובלוגרית בנושא מוות דיגיטלי (ניהול נכסים דיגיטליים וטיפול בהם אחרי מותם של אנשים), פרסמה הודעת פרישה מעיסוק בנושא, ופרידה מהבלוג. המידע שורד פרסמה והנתונים שאספה ימשיכו להיות זמינים ונגישים בבלוג שלה, "אבק דיגיטלי".

לוח השנה הדמוקרטי של המכון הישראלי לדמוקרטיה: הלוח מרכז את האירועים המשמעותיים שתרמו לעיצובה של הדמוקרטיה בישראל, ומכיל גם אירועים בעלי משמעות בינלאומית. אם תרצו להוסיף את לוח השנה הדמוקרטי ליומן הפרטי שלכם, ניתן להוריד ליומני גוגל, IOS, אאוטלוק ואנדרואיד.

התמודדות עם השינויים בפייסבוק, מהצד של הקוראים: כשאנחנו חושבים איך השינויים בפייסבוק ישפיעו עלינו, לפעילים חברתיים יש מבט כפול. מצד אחד יש את השימוש בדפים ובקבוצות כדי להפיץ רעיונות ומידע ולהניע לפעולה קהלי יעד רלוונטיים. מצד שני, השימוש האישי שלנו יכול להשפיע על אופנות שימוש ברשתות חברתיות, פייסבוק ובכלל, ולהשפיע על אפשרויות השימוש שהחברות המסחריות שמאחורי הרשתות החברתיות מפתחות. ריכזתי בפוסט אחד כמה אפשרויות לעריכת התאמות בתוכן שאנחנו רואים בפייסבוק, בהצעות השיווקיות שאנחנו מקבלים, ובהרגלי השימוש שלנו.

Color Our Collections: בשבוע אחד בתחילת פברואר מוזיאונים, ספריות וארכיונים ברחבי העולם אוצרים ומשתפים חוברות צביעה (בסגנון "חוברת צביעה למבוגרים") מאוספיהם. באתר הפרויקט אפשר למצוא כמה עשרות חוברות חדשות, וכן חוברות משנים קודמות. כל החוברות חופשיות לשימוש: שמירה, הדפסה וצביעה. תיהנו!
 

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

 

בתמונה: Organic, Stephanie Vacher, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

3 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, פברואר-מרץ 2018”

    1. תודה רבה, יגאל. לכבוד הוא להתארח בערוץ שלך בטלגרם :-)
      שבוע טוב ולהתראות בשמחות וב-RSS

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא