משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, יוני 2018

Summer time, Photo by Brooke Lark on Unsplash

והפעם: כנסים ואירועים, אתיקה ואחריות חברתית בחברות טכנולוגיה, חודש הגאווה וזכויות להט"ב, פונט ברייל לשימוש חופשי, מדריך חדש לאינטגרציית מערכות בארגון, הסחות דיגיטליות, חידושים ב- Google Classroom ועוד.

כנסים ואירועים

דיבור אחר ביוטיוב, 5/7, משרדי גוגל, ת"א. מפגש של קהילת "דיבור אחר" בנושא השפעה חברתית ביוטיוב, כולל שני סיפורי מקרה מוצלחים ובדרכה של חברת גוגל. לפרטים והרשמה. ההשתתפות מותנית בקבלת אישור הרשמה.

מפגש עריכה בויקיפדיה בנושא נשים וספרות, 11/7, ספריית בית אריאלה, ת"א. מפגש במסגרת הפעילות של קבוצת ויקי נשים, במטרה לסגור את הפער המגדרי בויקיפדיה. ההשתתפות חופשית אך יש להירשם מראש. לפרטים נוספים ולהרשמה.

יום סדנאות שיווק לארגונים חברתיים, 19/7, בני ברק. שתי סדנאות מרוכזות ומעשיות בנושאי שיווק דיגיטלי: בניית תכנית אסטרטגית שיווקית עם שירלי קנטור, ובניית קמפיינים דיגיטליים עם אביאל סלע. ההשתתפות בתשלום, ובהרשמה מראש. לפרטים נוספים ולהרשמה.

אתיקה חברתית בחברות טכנולוגיה

עקרונות AI של גוגל: חברת גוגל פרסמה מדיניות פיתוח והפצה של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI). זאת בעקבות מחאה ואיומי התפטרות של עובדים בחברה לאחר חתימה על הסכם פיתוח אמצעי פענוח למזל"טים ולמערכות נשק עם משרד ההגנה של ארה"ב.

עובדי אמזון מוחים על מכירת תוכנה לזיהוי פנים לגורמי משטרה בארה"ב. בכתבה באתר The Verge מתפרסם מכתב פנימי של עובדי החברה למנכ"ל, ג'ף בזוס, ובו טיעונים ונימוקים נגד מכירה כזאת.

אקטיביזם ותביעות משפטיות בענקיות הטכנולוגיה: כתבה ב"גלובס" על מחאות עובדים בחברות הי-טק נגד מכירות בעלות השפעה חברתית, ותביעות של עובדים בנושאי גיווניות והכלה חברתית.

חודש הגאווה וזכויות להט"ב

להט"ב ואחריות תאגידית: סדרה בת שלושה פוסטים בבלוג של שירלי קנטור: מה הקשר לאחריות תאגידית?, פעילות בתוך חברות (רלוונטי גם לפעילות בתוך ארגונים חברתיים), ופעילות מחוץ לחברות: שיווק, שירות וקהילה. לדבריה של קנטור, בישראל יש ניצנים ראשונים ומעטים מדי של פעילות בתחום הזה. הגיע הזמן להתקדם.

בפרויקט "הקהילה העסקית" של גלובס מוצגים 30 מנהלות ומנהלים בקהילה הגאה. בין המשתתפים גם עובדי המגזר הציבורי-ממשלתי, ונציגים של המגזר השלישי: מיכל לסטר ואיציק אדרי, מנכ"ל ויו"ר ויקימדיה ישראל, ורעות גיא ורועי חומרי, ראשי תחומים בעמותת עלם.

עדכונים נוספים

שיפור תהליכי מימוש זכויות של אנשים עם מוגבלות: במטרה לעדכן ולשפר שירותים, במיזם ישראל דיגיטלית יוצאים בסקר כדי ללמוד על המצב הקיים מנקודת מבטם של אנשים עם מוגבלויות. אנא מלאו את השאלון והפיצו: שאלון לאנשים עם מוגבלות, שאלון לאנשים המטפלים באנשים עם מוגבלות.

פונט ברייל בשפות עברית, ערבית ואנגלית לשימוש חופשי מבית אאא. פורסם והוגש לכבוד יום העיוורים, שחל ב-6.6.

אינטגרציית מערכת CRM בארגונים חברתיים: מדריך חדש של IdealWare מציג אפשרויות חיבור והעברת מידע בין מערכת CRM ומערכות מידע אחרות בארגון. המדריך לא תלוי בטכנולוגיה ספציפית, ויכול לעזור בתכנון הטמעה מוצלחת של מערכת CRM בארגון.

בלוגים ארגוניים ככלי לניהול ידע: מה היתרונות, מה האתגרים (או מתי זה לא מתאים) וגם שלוש דוגמאות לבלוגים ארגוניים שהם גם מאגר ידע מקצועי. פוסט אורחת שלי בבלוג Shift Shatil.

על הסחות דיגיטליות והתמודדות איתן: טיפים וכלים להתמודדות עם הסחות דיגיטליות ברמה האישית, ברמת סביבת העבודה הארגונית, ובעבודה עם בעלי עניין נוספים. יש גם המלצות קונקרטיות על חמש אפליקציות שעוזרות לשלוט בהסחות דיגיטליות ולהפחית אותן.

עיצוב, יזמות, ושינוי חברתי: סיכום רשמים מפגישה עם בן בלומנפלד, מעצב ויזם, לשעבר מעצב מוביל בפייסבוק, בירושלים.

גוגל קלאסרום Google Classroom נפתחה לאחרונה לכל משתמשי גוגל (היתה עד לאחרונה חלק מחבילת G suite לארגוני חינוך). סקירה ומידע על שיפורים וחידושים במערכת בבלוג של עמי סלנט.

 

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה. 

בתמונה: Photo by Brooke Lark on Unsplash

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא