משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, ספטמבר 2018

Apples Photo by Marina Khrapova on Unsplash

והפעם: אירועים וכנסים, דוחות ומחקרים, מה חדש בפייסבוק (אין רע בלי טוב…), יחסי דיגיטל וממשל, תיירות ספקולטיבית, הדלת הסודית של האינטרנט, ועוד. 

אירועים וכנסים

מפגש עריכה בויקיפדיה בנושא מגדר ופוליטיקה, 9.10.2018. הפעם המפגש יתקיים בירושלים, בשיתוף של עמותת ויקימדיה ישראל, מיזם ויקי נשים, ו"שוות – המרכז לקידום נשים בזירה הציבורית" במכון ון-ליר. בואו לכתוב ערכים חדשים, להרחיב ערכים קיימים ולהתנסות בעריכה בוויקיפדיה בליווי עורכות מנוסות. יש להירשם מראש, ולפתוח חשבון בויקיפדיה (אם אין לך עדיין חשבון). להרשמה והדרכה לפתיחת חשבון בויקיפדיה.

כנס ישראל תורמת השנתי, 25.10.2018. הכנס יעסוק במצב המגזר השלישי בישראל, פילנתרופיה בישראל, חדשנות ומנהיגות, סיפורים אישיים ומינגלינג. ההשתתפות בתשלום. לתכנית הכנס ולהרשמה.

GivingTuesday יתקיים השנה ב-27.11.2018. אם אתם רוצים להשתתף ולהריץ קמפיין, זה הזמן להתחיל לתכנן ולהתכונן. מה זה GivingTuesday. האתר הישראלי. המדריך של Blackbaud.

דוחות ומחקרים

צריכת חדשות במדיה חברתית: מחקר חדש של מכון פיו מצא שרוב הבוגרים בארה"ב (67%) ממשיכים לצרוך חדשות במדיה חברתית, למרות שהם מוטרדים מאמינות החדשות האלה. פייסבוק היא עדיין השער המרכזי לצריכת חדשות במדיה חברתית, ואחריה: יוטיוב. למה הם עושים את זה? בעיקר כי זה נוח. וגם קצת בגלל צורך באינטראקציה עם אנשים אחרים, מהירות, יתרונות הפורמט ועוד זוטות שכאלה.

דו"ח ההגינות המגדרית של קרן ויקימדיה: הקרן מפרסת דו"ח חדש על מצב ההטיות המגדריות בפעילות במיזמים השונים של הקרן, שהמוכר ביותר בהם הוא ויקיפדיה, ושינויים וכלים שעובדים לשיפור המצב וסגירת הפער המגדרי במיזמים שונים ברחבי העולם. תמצית הדברים בפוסט בבלוג של קרן ויקימדיה. הדו"ח המלא.

מגמות עולמיות בתרומה ונתינה: התפרסם הדו"ח לשנת 2018 של Nonprofit Tech for Good. הדו"ח מתפרסם זו השנה השנייה, וכולל הפעם מעל 6000 משיבים, כולל 400 משיבים מישראל. לאילו מטרות אנשים תורמים, מה ההעדפות שלהם לאמצעי תקשורת ודרכי תרומה, השוואת מגמות והרגלים לפי מאפיינים דמוגרפיים, וגם כ-1000 משיבים שסיפרו למה הם לא תורמים. לדו"ח המלא. פוסט שלי על הדו"ח של 2017.

מה חדש בפייסבוק

דיגיטל וממשל

עדכונים נוספים

משהו לסיום:

הדלת הסודית של העולם: הקלקה על תמונת הדלת לוקחת אתכם לכל מיני מקומות בעולם, בעזרת google street view. מקום אחר, אקראי, בכל פעם.

 

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

 

תמונה ראשית: Photo by Marina Khrapova on Unsplash.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

2 תגובות בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, ספטמבר 2018”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא