משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2018

בתמונה: Organic, StephanieVacher, Flickr.

והפעם: איך נסגר Giving Tuesday, מענקים של גוגל בתחום AI למטרות חברתיות, תוכן עצמאי ברשת, מבצע שחרור התוכן הציבורי של ויקימדיה, מה חדש בפייסבוק, חוק הצנזורה, פערים דיגיטליים חברתיים בישראל, ונעליים שטוחות ככלי לשינוי חברתי.

אירועים וכנסים

אחרי הבחירות זה עכשיו וזה זמן מצוין להתארגן ולהשפיע על המרחב העירוני והאזורי. יוסי סעידוב, ממייסדי ארגון "15 דקות" לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, משתף מניסיונו בפוסט בבלוג שתיל.

Giving Tuesday, 27.11.2018: גם השנה נשבר השיא של השנה הקודמת, ונתרם יותר כסף על-ידי יותר אנשים מאשר בשנה שעברה. בת' קנטר פירסמה סיכומים של היום. אתר הקמפיין כבר מכוון לשנה הבאה.

100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה, 11.11.2018: בבלוג של מכון דוידסון פרסמו סקירה של שכלולים וחידושים טכנולוגיים שהתפתחו במהלך ולצורך מלחמת העולם הראשונה. בבלוג של בית התפוצות פרסמו תמונות מהחיים היהודיים במהלך המלחמה.

רשמים מכנס ויקימדיה GLAM וכנס חדשנות טכנולוגית במגזר השלישי – בקרוב בפוסט בבלוג.

מענקים וקולות קוראים

גוגל תחלק 25 מיליון דולר למיזמים שעוסקים בפיתוח והטמעה של שימושי בינה מלאכותית AI למטרות חברתיות ובמיזמים חברתיים. ארגונים, יזמים, חברות מרחבי העולם – מוזמנים להגיש הצעות עד ה-22.1.2019.

תוכן עצמאי ברשת

כנס עיתונות עצמאית: כנס תקשורת עצמאית התקיים ב-30.11, ורשימת השותפים בו היא אחלה רשימת קריאה לאתרי חדשות עצמאיים ישראליים. שימו לב שהקישורים הם לדפי פייסבוק, אני תמיד מעדיפה וממליצה לעקוב אחרי האתרים עצמם, ב-RSS או בהרשמה לרשימת התפוצה.

בלוגים עצמאיים בעברית: בטופס ההצבעה עבור פרס בלוג אהוב הקהל של תחרות "בלוג השנה" אפשר למצוא רשימה של 136 בלוגים עצמאיים. הם לא ממוינים לפי שם או נושא, אבל יש שם הרבה תוכן עצמאי בעברית שמחפש קוראים חדשים.

שחרור תוכן ציבורי:

ויקימדיה ישראל השלימה החודש מבצע מורכב של הנגשת כ-30 אלף תמונות השייכות לנחלת הכלל (אין עליהן זכויות יוצרים) ונמצאות בארכיונים ציבוריים כגון לשכת העיתונות הממשלתית, ארכיון הפלמ"ח, ארכיון המדינה, ועוד. המהלך זכה לתגובות שונות מהארכיונים ומאיגוד הארכיונאים, שנעו בין ברכה על המהלך לגינוי שלו, ולהד ציבורי ודיון על נחלת הכלל, ועל תפקידם של ארכיונים במאה ה-21.

מה חדש בפייסבוק

דיגיטל וממשל

חוק הצנזורה: יוזמיו רוצים להשתמש בכלים טכניים (שאינם ישימים למעשה, ופוגעים פגיעה קשה בחופש הפרט) לחסימת תוכן פורנוגרפי, במקום להשתמש בכלים אחרים של חינוך או סנקציות על יצרני פורנוגרפיה.

ניתוח פעילות של פוליטיקאים ישראליים בפייסבוק: ראיון עם ד"ר ענת בן דוד בפודקאסט "הכמוסה". מעניין ללמוד לא רק את הממצאים, אלא גם להכיר את שיטות המחקר והשאלות שבן דוד ושותפיה מעלים ובודקים.

הפער הדיגיטלי בין החברה הערבית ליהודית בישראל – מסמך מדיניות ודיון ציבורי. המסמך נכתב ביוזמת איגוד האינטרנט ובמימונו על-ידי ד"ר אסמאא גנאיים, חוקרת בתחום האינטרנט והחברה, והוצג בכנס בנושא ב-29.11.

משהו לסיום:

נעליים שטוחות ככלי לשינוי חברתי: שלי גרוס, "המלבישה", מפרטת ומדגימה:

אחרי הכל, איך אפשר לשלוט בעולם כשאת במצב קבוע של אי נוחות? כשרוב האנרגיה הפיזית והמנטלית שלך מוקדשת לעמידה יציבה? זה פשוט מאד: אי אפשר. הסניקרס – להלן, סמל פמיניסטי – לא רק מאפשרות לך לעמוד בלי לחשוב על זה יותר מדי, הן מאפשרות לך לרוץ.

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, נובמבר 2018”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא