א.נשי מערכת הבריאות ברשתות חברתיות

ד"ר אורן זוסמן היה קרדיולוג ופעיל חברתי בנושאי בריאות ורפואה. הוא נפטר השבוע, אחרי שלקה בליבו במהלך משמרת בעבודתו. לצד עבודתו בבית החולים בילינסון, הוא ניהל חשבון פעיל ומעניין בטוויטר, בו סיפר על חוויות היומיום של עבודה במערכת הבריאות הציבורית בישראל, וגם על נושאים שהיו חשובים לו כמו מאבק המתמחים בשנת 2011, המאבק לקיצור תורנויות הרופאים ב-2016, ובנושא חיסונים. בידיעות שהתפרסמו בתקשורת על מותו, בחרו לא פעם לצטט מהפרסומים שלו בטוויטר, למשל כאן ב-Ynet.
הכרתי את אורן לפני כעשר שנים, כשעבד כמתכנת במקביל ללימודי הרפואה שלו. התחלתי לעקוב אחריו בטוויטר כי היה מישהו שהכרתי, ושמחתי לקרוא את העדכונים שלו, שהיו גם מקצועיים וגם אישיים, גם מרגשים וגם מעלים חיוך.

אחרי מותו, קראתי כמה דברים שעמיתים מקצועיים כתבו לזכרו. הציוץ הזה של מעין גלבוע מטריד במיוחד, וקושר בין תנאי העבודה הקשים בהם עבד אורן ועובדים רופאים רבים אחרים. ירדן לוינסקי שיתף פוסט מהבלוג שלו, מלפני כמה שנים בנושא שחיקה וסימנים מזהים שלה. אני מנחשת שזה גם קשור.

אני לא יודעת מה בני משפחתו של אורן יבחרו לעשות עם הפרסומים שלו במדיה חברתית, אבל יש עוד רופאים ורופאות (ואולי גם בעלי תפקידים אחרים) שמשתפים ומספרים ברשתות חברתיות על היומיום של עבודתם, על התנאים הקשים, התסכול וגם על רגעים של תקווה.

יצרתי רשימה בטוויטר של א.נשי מערכת הבריאות, ואתם מוזמנים לעקוב אחריה ולהציע חשבונות נוספים להוסיף לרשימה. אפשר למצוא את הרשימה כאן

המטרה של הרשימה הזאת היא לא רק להעלות מודעות. המטרה של הרשימה הזאת, מבחינתי, היא להקשיב ולהגיב לאנשים האלה, שנמצאים בחזית מערכת הבריאות בישראל. יכול להיות שלפעמים זה יהיה רק לייק, לפעמים שיתוף, כנראה לא על כל הפוסטים. אבל זאת תמיכה צנועה שאני יכולה להציע. ואני מזמינה אתכם להצטרף.

עוד דברים שאפשר לקרוא ולעשות:

להצטרף לפרויקט 'מכתבים לבריאות': לשלוח את הסיפורים שלכם ממפגשים עם מערכת הבריאות, או לתרום כסף להמשך הפעלת הפרויקט. פרויקט 'מכתבים לבריאות' הוא יוזמה פרטית לקידום הטיפול בקריסת מערכת הבריאות בישראל. עוד על הפרויקט.

לקרוא ולהירשם כמנויים לבלוג 'דברים שעוברים לי בראש' של ד"ר ירדן לוינסקי. הבלוג עוסק בבריאות הנפש, קשב וריכוז, בריאות בעידן הדיגיטל, מערכת הבריאות, ועוד. לאחרונה הבלוג שודרג ועכשיו הוא נראה טוב גם במובייל.

להכיר את הפעילות של 'מחוסגן' בנושא חיסון ילדי גנים, להזמין אותם לגן שלכם או להתנדב לפעילות.

להעלות את נושא הבריאות על סדר היום של מערכת הבחירות לכנסת: הרבה פוליטיקאים מתמודדים עכשיו על מקום בבחירות מוקדמות ובהמשך על מושב בכנסת ובשולחן הממשלה. הם ידברו איתנו על מה שנראה להם חשוב (או נוח). אנחנו יכולים וצריכים לדבר איתם על מה שחשוב לנו. למשל, מצב מערכת הבריאות בישראל, ומה הם מתכננים לעשות כדי לשפר אותה ואת תנאי העבודה בה.

יהי זכרו של אורן ברוך. תנחומיי למשפחתו, חבריו ועמיתיו.

 

Photo by Kelly Sikkema on Unsplash.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “א.נשי מערכת הבריאות ברשתות חברתיות”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא