משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוגוסט 2016

Rainbow of organic ice pops, Jennifer Chait, Flickr

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שפרסמתי גם בפייסבוק ובטוויטר. זאת במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף מידע ותוכן עם יותר אנשים. אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: שתי משרות מעניינות על התפר של טכנולוגיה ושינוי חברתי, לינקים לכבוד השנה החדשה, החלטת ממשלה להנגשת מאגרי מידע ממשלתיים, ללמוד לתכנת בספרייה, וגם קצת פייסבוק: כלי לגיוס כספים לעמותות ומאבק נגד קמפיינים חברתיים. 

דרושות ודרושים

לוויקימדיה ישראל דרוש/ה רכז/ת חינוך דובר/ת ערבית שחולם/ת להוביל שינוי גדול.

"תובנות" מחפשת מי שיודע/ת לעשות מהפכות דיגיטליות.

לקראת שנה חדשה:

הגיע זמן חינוך – גיליון חגיגי להדפסה: לרגל שנת הלימודים החדשה וחגיגות השנתיים למגזין המקוון, "הגיע זמן חינוך" מפרסמים גיליון חגיגי מודפס, המאגד בתוכו כתבות נבחרות מהשנה האחרונה. הגיליון זמין להורדה והדפסה באתר.

חגים, מועדים וימי ציון: איך למצוא אותם ולתכנן פעילות מראש. מדריך שפרסמתי בבלוג לפני כשנה וחצי, עם קישורים ללוחות שנה ורשימות אירועים שנתיים שונים.

40 מקומות ברשת ללמוד בהם משהו חדש: רשימה מאת לארי קים, שכוללת אתרי קורסים, הרצאות, מדריכים ועוד.

קישורים נוספים:

הנגשת מאגרי המידע הממשלתיים לציבור: בהתאם להחלטה שאושרה בממשלה, תוטל חובה על משרדי הממשלה למפות את מאגרי המידע הממשלתיים ולהנגישם לציבור, במטרה לשרת טוב יותר את הציבור, לקדם חדשנות במתן שירותים לציבור, לקדם את הצמיחה במשק באמצעות עידוד פעילות חברות ההזנק, ולקדם שקיפות בעבודת הממשלה. (ידיעה ב"דה מרקר".)

ללמוד לתכנת – בספרייה: שיתוף פעולה בין ספרייה ציבורית שמספקת מקום מפגש, וארגון של מתנדבות שמדריכות נערות בנושאי תכנות ומחשוב, Girls Who Code. בארץ פועלות כמה תכניות וארגונים בנושאי הכשרת נשים בתכנות ומדעים, למשל She Codes ו Rails Girls תל אביב יפו. אולי יש פה הזדמנות לשיתוף פעולה מקומי? (מתוך הבלוג של Techsoup for Libraries.)

להכיר את כלי גיוס הכספים של פייסבוק: אמנם האפשרות פתוחה רק למלכ"רים רשומים ומוכרים בארה"ב, אבל שווה להכיר את כלי גיוס הכספים של פייסבוק: איך נרשמים, אילו אפשרויות יש לשלב בקשות תרומה בקמפיינים, איך אפשר להניע תומכים להשתמש באפשרויות, ועוד. יהיה מעניין לראות האם פייסבוק ירחיבו את האפשרויות, ואיך הכלי ישפיע על שוק כלי גיוס הכספים לעמותות. (סקירה בבלוג Nonprofir Tech for Good.)

כשהמחאה היא נגד פייסבוק: תחקיר מעמיק באתר "מזבלה": איך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת 'באים לבנקאים' עד שמחקו אותה לחלוטין. שיתוף קישורים לכתבה ופוסטים שהתייחסו אליה לא תמיד הופיעו בצורה הגיונית גם הם.

 

בתמונה: Rainbow of organic ice pops, Jennifer Chait, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא