משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, יוני 2017

Strawberries Ohio

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: קול קורא לתכנית "תרבות פתוחה", תבנית חדשה לדפי פייסבוק לעמותות, בלוג חדש בנושא קהילה וניהול קהילות, הנחיות של מבקר המדינה לניהול דפים של אנשי ציבור בפייסבוק, מדריך להגשת תביעות קטנות נגד הודעות הטקסט מאריה דרעי בעניין המאגר הביומטרי, ועוד. 

אירועים, דרושים, וקולות קוראים

מפגש פורום מובילים דיגיטליים בעמותות הקרוב, 24/7, יעסוק בנושא המהפכה הדיגיטלית – המהפכה התעשייתית הרביעית. למידע נוסף על הפורום, תכנית המפגש והרשמה.

פנים – איגוד ארגוני יהדות ישראלית מחפשים רכז/ת ניו מדיה. 80% משרה, בירושלים. הגשת מועמדות עד ה-13/7.

קול קורא לגלריות, ספריות, ארכיונים ומוזיאונים להשתתפות בתוכנית "תרבות פתוחה" של הסדנא לידע ציבורי. הפרויקט מבוסס על עקרונות תנועת Open GLAM העולמית שמטרתה לפתוח ולהנגיש אוצרות תרבות לציבור. אנשי צוות של גלריות, ספריות, ארכיונים ומוזיאונים, שברשותם מאגרים של פריטי תרבות, אמנות ומורשת היסטורית, מוזמנים להגיש מועמדות לפרוייקט. הגשה עד 25/7, לפרטים נוספים על התכנית ודוגמאות לפרויקטים מרחבי העולם.

חודש הגאווה וזכויות קהילת הלהטב"ק

אחריות תאגידית גאה: אוסף של פוסטים, ציוצים, תמונות וסרטונים שפרסמו חברות מסחריות שונות ברשתות חברתיות לרגל חודש הגאווה. את האוסף אצרו אנשי Human Rights Campaign.

גאווה ושינוי חקיקה: ראיון עם איבן וולפסון שהיה ממובילי המאבק להחלטת בית המשפט העליון בארה"ב להכיר בזכות של זוגות חד-מיניים להינשא, על מאבקים חברתיים ותנועות חברתיות. ראיין איתן גולדברג בבלוג ShiftShati.

תבנית חדשה לדפי פייסבוק לעמותות

פייסבוק התחילה להציע את התבנית החדשה למנהלי דפים של עמותות וארגונים ללא כוונות רווח, והודיעה שתחיל אותה על דפים בסוף יוני.

סקירה של התבנית החדשה ואפשרויות עריכה בפוסט של ActionSprout.

סרטון שמראה איך לאמץ את התבנית ולערוך אותה מאת ג'ון היידון.

בת' קנטר בדקה אפשרויות לשימוש בבוטים למענה מצד ארגונים במסנג'ר של פייסבוק, כולל כמה דוגמאות יצירתיות.

קישורים נוספים

קהילות ועבודה קהילתית: "מסביב למדורה" הוא הבלוג של CommAgain, קהילה של מנהלי קהילות. בבלוג מתפרסמות מדי פעם מודעות דרושים בנושא ניהול וריכוז קהילות, קולות קוראים לתכניות שונות ואירועים בנושא קהילות וארגונים קהילתיים.

פעילות ציבורית בפייסבוק: מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור יוסף שפירא קובע כי על אנשי ציבור לפרסם תקנון מסודר לפעילות דף הפייסבוק הציבורי שלו. במסגרת התקנון, עליו לקבוע מדיניות מדורגת של סנקציות בשל התבטאויות לא ראויות שכוללת מתן אזהרות לפני מחיקה או חסימה.

חסימה ומחיקת חשבונות בגוגל: גוגל סגרה חשבונות של קורבנות וירוס והודיעה: אתם לא זכאים לשחזור. חסימה / מחיקה של חשבון בגוגל היא הרבה יותר קשה ומשמעותית מחסימה בפייסבוק, וגם כאן אין הסברים, אין עם מי לדבר, קשה מאוד לבטל ולשחזר.

אריה דרעי שלח גם לך הודעת טקסט על המאגר הביומטרי? ההודעה הזאת בעייתית מכמה היבטים. התנועה לזכויות דיגיטליות הפיקה סרטון עם הדרכה איך לתבוע את משרד הפנים בתביעות קטנות ונוסח תביעה לשימושכם.

עיצוב לשינוי חברתי: שמונה פרויקטים של עיצוב ומיתוג לארגונים חברתיים (עמותות, קרנות ואפילו ספרייה אחת) שפרסמו מעצבים עצמאיים ברשת Behance וזכו להערכה של קהילת המעצבים ברשת. חוץ מאשר להיאנח בתוגה ולהגיד "אחחחחח, למה אצלנו זה לא נראה ככה", אפשר לקבל השראה וגם לנסות לפרט ולפרק לפרטים: מה בזה עובד טוב? מה מוצא חן בעיני? מה אני מרגישה כשאני רואה את זה? – ולנסות להטמיע בפרויקטים הבאים שלנו. את הרשימה אספו ב-TechSoup.

בתמונה: תותי שדה, כנראה שלא אורגניים אבל בגידול מקומי, Chiot's Run, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא