משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אפריל 2018

Summer Fruits love

והפעם: כנסים ואירועים בחודש מאי, משמעויות ה-GDPR עבור ארגוני מגזר שלישי, גיוס תרומות וקמפיינים ציבוריים, הכרעה במשפט דף הפייסבוק של "הצינור", תערוכה דיגיטלית בנושא 20 שנה של אינטרנט ישראלי, ועוד.

אירועים וקולות קוראים, מאי 2018

כנס אינפו 2018, 14-16.5.2018. הכנס, בהפקת חברת טלדן, עוסק בהתפתחויות טכנולוגיות ובחדשנות בתחום המידע והתעשייה הדיגיטלית. ימי העיון יעסקו בין השאר בנושאים: צ'אט בוטים, עידן ה- Fake Content, מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) בספריות רפואיות ומדעיות, Open Science & Big Data, ארכיונים דיגיטליים, ועוד.
אני אשתתף ביומיים מהכנס: ביום בנושא תרבות פתוחה, GLAM ו-ויקיפדיה, וביום בנושא כלים מעשיים למידענות מוכוונת מטרה בו ארצה על חיפוש ואיתור שיטתי של מידע בפייסבוק.

הכנס השנתי העשירי לאפקטיביות במגזר השלישי, 23.5.2018. הכנס מציג חידושים והלך רוח בפעילות המגזר השלישי, ובדרך כלל גם יש נושאים שקשורים לטכנולוגיה ודיגיטל (ששימוש מושכל בהם משפר אפקטיביות בפעילות הארגון). לפרטים נוספים והרשמה. השתתפות חופשית, בהרשמה מראש ואישור ההרשמה.

רגולציית ההגנה על הפרטיות (GDPR) של האיחוד האירופי תיכנס לתוקף ב-28.5.2018. בגדול, מדובר באוסף של תקנות שבאות לאפשר לתושבי האיחוד האירופי הגנה טובה יותר של פרטיותם מול פעילות איסוף מידע של חברות פרטיות, ציבוריות וגופים עסקיים וממשלתיים. עוד מידע כללי על התקנות אפשר למצוא בערך הזה בויקיפדיה. ארגון NTEN יקיים ב- 22.5 דיון פתוח בנושא המשמעויות של התקנות החדשות עבור ארגוני מגזר שלישי בארה"ב ובעולם. ההשתתפות ללא תשלום, בהרשמה לאתר ולאירוע.

תחרות מדיה ועיצוב חזותי בסימן 20 שנה לחוק חופש המידע: התנועה לחופש המידע מזמינה את הציבור להשתתף בתחרות, לחגוג את הזכות למידע ולקדם את הנושא באמצעות סרטונים, כרזות ודימויים לתועלת הציבור כולו. התחרות נושאת פרסים ופתוחה עד ה- 15.6.2018. פרטים נוספים ותקנון באתר התנועה לחופש המידע.

גיוס תרומות וקמפיינים ציבוריים

הקרן החדשה לישראל מינפה מתקפה לקמפיין גיוס תרומות מרשים. תיאור המקרה, המספרים, הפעילות מאחורי הקלעים – בפוסט על הקמפיין בבלוג שתיל.

קמפיין  metoo מגיע למגזר השלישי. אמט קרסון, מנכ"ל ומייסד הקרן הקהילתית של עמק הסיליקון, הוצא לחופשה (בתשלום) ע"י הועד המנהל של הקרן בעקבות 25 מכתבי תלונה של עובדות ועובדים, בהווה ובעבר, על הטרדות וסביבת עבודה רעילה. לפעמים קשה לשים את קו הגבול בין מנהיגות כריזמטית וסביבת עבודה לא הולמת, לפעמים זה קל. ולפעמים צריך 25 מכתבי תלונה.

סקר מגמות הפילנתרופיה העולמי לשנת 2018 יוצא לדרך. מטרת הסקר היא לתעד ולנתח מגמות בפילנתרופיה ותרומה פרטית ברחבי העולם, לזהות מגמות אזוריות ועולמיות, ולעזור לארגונים ולתורמים לתכנן טוב יותר את פעילותם. זאת השנה השנייה בה נערך הסקר. הנה רשמים שלי מהדו"ח שהתפרסם בשנה שעברה. ככל שיהיו יותר משיבים לסקר, ומיותר מקומות בעולם, כך המידע יהיה יותר מקיף ושימושי. אנא מלאו את הסקר ושתפו עם עמיתים ומכרים.

קראודפאנדינג מסביב לעולם: סקירה של 20 פלטפורמות למימון המונים במדינות ואזורים שונים בעולם, בבלוג Nonprofit Tech for Good. ההבדלים בשירותים פחות קריטיים, מעניין יותר לשים לב לעיצוב ולמיתוג השונה באתרים, לפרויקטים שרצים בהם עכשיו ולסיפורי הצלחה.

עדכונים נוספים

בית המשפט הכריע, עמוד הפייסבוק "הצינור" יישאר בידי גיא לרר. כתבה של נתי טוקר ב"דה מרקר", פסק הדין המלא באתר האינטרנט של משרד עורכי דין יורם ליכטנשטיין, שייצג את לרר במשפט.

ממשל וקוד פתוח: ממשלת ישראל תשחרר קוד שפיתחה בכלי קוד פתוח לשימוש הציבור. המהלך יאפשר למפתחים חיצוניים לאתר פגיעויות בקוד, להציע שיפורים, ואף לפתח אפליקציות חיצוניות על בסיס הקוד. (אמיתי זיו, דה מרקר).

כנס טכנולוגיות למגזר השלישי, NTC: העברתי חלק ניכר מחודש אפריל בהכנות ובנסיעה לכנס. את ההרצאה שהעברתי אפשר למצוא כאן, בקרוב יתפרסם פוסט גם פה באתר בעברית. בינתיים, פרסמתי רשמים מארגון הכנס, שהיה מקצועי, קהילתי, ומגוון חברתית. עוד חמישה רשמים ותובנות מרכזיים מהכנס אפשר למצוא בבלוג  של Whole Whale. נחשו מה? פייסבוק (עדיין) כאן כדי להישאר.

Never Stop Learning. And Tweeting
Never Stop Learning. And Tweeting כנס NTC 2018, ניו אורלינס.

עשרים שנה של אינטרנט ישראלי, תערוכה דיגיטלית. התערוכה עלתה באתר הספרייה הלאומית לכבוד כנס בנושא אירכוב דיגיטלי שהתקיים בסוף אפריל. לצד צילומי מסך אפשר לבקר בגרסאות מאורכבות של אתרים ישראליים רבים, להשוות לגרסאות החיות של האתרים (אם קיימות), וללמוד על שינויים חברתיים וטכנולוגיים.

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה. 

בתמונה: Summer Fruit, Photo by Jamie Street on Unsplash.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא