תכנון אסטרטגי לפעילות באינטרנט בראייה ארגונית טכנולוגית

לפני כעשר שנים, ד"ר תמי רובל ליפשיץ ואני נפגשנו בשתיל לעבודה משותפת של יועצת ארגונית ומנהלת אתר אינטרנט. העבודה יחד היתה בשני מישורים: הדרכה אישית של תמי לליווי עבודתי בשתיל, ובנייה והנחייה משותפת של קורס האינטרנט של שתיל למנהלי אינטרנט בארגונים חברתיים. בעקבות שיתוף פעולה זה, כתבנו יחד מאמר שמשלב ידע, תפיסה מקצועית, ורשמים מעשיים של שתינו.

לקריאת המאמר המלא:
אינטרנט לשינוי חברתי: כלי לתכנון אסטרטגי לפעילות ארגונית באינטרנט

בעבר המאמר היה זמין באתר האינטרנט של שתיל, אך באחד מעדכוני האתר הוסר או נמחק. מאחר ואני יודעת שהוא שימש ועניין אנשים שונים בעבר, ואני בעצמי משתמשת בו בהדרכות ובמפגשי יעוץ, חשוב לי שהוא יהיה זמין ונגיש באינטרנט, ואני שמחה לשתף אותו כאן.

למרות שרשת האינטרנט והפעילות תחת הכותרת "דיגיטל" השתנו מאוד בעשר השנים האלה, עקרונות מסוימים של פעילות ברשת ובטח של עבודה בארגונים, חברתיים ובכלל, נשארו איתנו. אתגרים של פיתוח שירותים ופעילות דיגיטליים עדיין מעלים שאלות דומות, אולי אפילו בעוצמה גדולה יותר.

אם היינו כותבות את המאמר היום (או עורכות גרסה עדכנית שלו), הייתי מדגישה את ההבדל בין: התוכן והשירותים שהם מרכז הפעילות, הפעילות השיווקית למשיכת תשומת לב וגולשים, וההנעה לפעולה שאנחנו חייבים לעצמנו ולאנשים שאנחנו מבקשים את תשומת ליבם ואת זמנם היקר.

את האפשרות לפרסם ולהפיץ מידע ללא תשלום, הייתי מציינת עם סייגים רבים. והייתי מוסיפה פסקה אחת לפחות על הצורך והאפשרויות במדידה והערכה של הפעילות המקוונת.

על השימוש בטכניקת הפרסונות לאפיון קהלי יעד ותכנון חוויית שימוש, הרחבתי עם השנים, כתבתי שאלון מובנה לאפיון פרסונות, ותכניות עבודה לסדנאות בנושא. את כלי העבודה הזה אפרסם בפוסט נפרד.

מתוך המאמר:

עבודה לשינוי חברתי באינטרנט כרוכה לא רק בהבנה טכנולוגית של אפשרויות הפעולה בזירה זו, אלא גם בהבנייה של תהליכים ארגוניים שיתמכו בעשייה לאורך זמן. הבנייה של תהליכי העבודה יכולה לסייע לנצל את הפוטנציאל העצום לשינוי חברתי הטמון באינטרנט. במאמר זה נתייחס לתהליך התכנון המקדים המאפשר להגדיר מראש לאילו קהלי יעד ברצוננו להגיע, איזה סוג של אתר יעניין אותם, ומה היינו רוצים שיעשו בעקבות הביקור באתר. המאמר נשען על תובנות וכלים מעשיים מעבודתנו כיועצות לארגונים לשינוי חברתי בשתיל.

(…)

התכנון האסטרטגי של פעילות באינטרנט כולל התייחסות לארבע שאלות מפתח:

  • מי קהל היעד אליו אנחנו פונים? למי האתר / קמפיין / בלוג /כלי אחר מיועד?
  • אילו תכנים יעניינו (ימשכו) את קהלי היעד שלנו?
  • איך הקהל שלנו יגיע לאתר? מה יביא את הגולשים הרלוונטיים אל האתר שלנו?
  • מה אנחנו רוצים שהגולשים באתר יעשו בעקבות הביקור בו, ואיך זה ממנף את העשייה שלנו לשינוי חברתי?

לקריאה ושמירה של המאמר המלא לחצו כאן.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא