שינויים בהרגלי ה-RSS

הם נתנו התראה של שלושה חודשים וחצי מראש, אבל קשה להאמין שבעוד חמישה ימים זה קורה: גוגל מפסיקה את הפעלת השירות גוגל רידר, קורא ה-RSS שלה, שירות פופולרי ונוח לקריאת RSS וכן בסיס (API) לשירותים רבים אחרים לקריאת RSS. על RSS או רסס באופן כללי כתבתי כאן, והתפרסמו לא מעט ניתוחים למהלך והמלצות לחלופות (ראו קישורים בהמשך). בפוסט הזה אשתף במחשבות שלי: למה לא כדאי לוותר על RSS או למה כדאי להתחיל להשתמש בו, אתן קישורים לסקירות חלופות טובות, ואספר מה החלופה שאני בחרתי.

מותו של גוגל רידר הוא לא סוף העולם, ובטח שלא סוף ה-RSS. Photo by: HeatherWeaver, Flickr

למה לא לוותר על רסס?

על אף שקשה להתרגל לשירות חדש, לייצא ולהעביר את המידע, ולהתגבר על חוסר האמון אחרי ה"נטישה" של גוגל, אני ממליצה לכם לא לוותר על רסס.

זה כלי חופשי ופתוח להעברת מידע: כל ערוץ תוכן שתירשמו אליו יעביר אליכם את מה שביקשתם, בלי לסנן ובלי להוסיף פרסומות. קורא RSS נותן לכם כמשתמשים שליטה בזרימת המידע: מה אני רוצה לקרוא, ולבחור מתי ואיפה. קורא RSS הוא כלי מצוין לניהול ידע באופן מקצועי, ומומלץ למי שרוצה להספיק לקרוא, ללמוד ולתפוס תוכן עשיר באינטרנט בלי ללכת לאיבוד.

אם אתם לא משתמשים ב-RSS, וגם אם הסגירה של שירות גדול ונוח כמו רידר מעוררת חששות, אני ממליצה בחום להכניס קורא RSS לשגרה האינטרנטית שלכם.

חלופות לגוגל רידר:

לקראת ירידתו של הרידר מהרשת, התפרסמו סקירות והמלצות שונות לחלופות. חלק מהשירותים תומכים ביבוא נתונים מגוגל רידר, מתאימים לקריאה במובייל, סנכרון בין מכשירים ועוד. בסופו של דבר, כל אחת ואחד מאיתנו צריכים להגדיר מה המאפיינים שחשובים להם, ולפי זה לבחור. אני הולכת, בינתיים, על פידלי – Feedly, שתומך בהגירה חלקה ונעימה מגוגל רידר, עובד טוב בדפדפן כרום, נוח לקריאה, ותומך בסנכרון בין מכשירים שונים.

מעקב אחרי דפים בפייסבוק הוא לא חלופה לגוגל רידר!!!

מעקב אחרי דף בפייסבוק יכול להיות פתח לשיחה, וכלי לשיתוף תכנים מעבר למה שמתפרסם בבלוג אבל הוא לא חלופה לקורא RSS. פייסבוק שולטת במידת החשיפה של תכנים מדפים לעוקבים, והחשיפה הזאת מאוד הצטמצמה בחודשים האחרונים כדי להרוויח יותר מפרסום. כמו כן, קשה עד בלתי אפשרי לסמן ולשמור תכנים בתוך פייסבוק לקריאה אחר כך.

אשמח לשמוע מכם: המלצות נוספות, חוויות מהמעבר מגוגל רידר לשירות אחר, ורשמים משירות בשירותי קריאת RSS חדשים. בהצלחה לכולנו!

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

11 תגובות בנושא “שינויים בהרגלי ה-RSS”

  1. yigalc – I am Yigal Chamish, Inspiring, Creative and enthusiastic Knowledge Management and Social media consultant, speaker and lecturer . I am a Israeli blogger writing in Hebrew and in English. I collect and write stories about Organizations and Knowledge, as part of my intersts in Knowledge Management (KM), Storytelling, Social Networks and Blogs. Through the past ten years My direct activities have been focused on Organizational Learning, Knowledge management and Organizational Effectiveness. I am a knowledge management practitioner and consultant, writer, lecturer and PhD. Researcher on the topic of Knowledge Management. I also contribute to a blog, in Hebrew, which is positioned at the heart of the Knowledge management body of knowledge. The blog address is http://www.yigalchamish.com. Between the years 1999-2004 I was the knowledge manager at the Engineering & Planning division of Bezeq – the Israeli Telecommunication Corporation. I reported directly to the Bezeq VP of E&P. At that time, it was one of the very first positions in the field of Knowledge Management in Israeli corporations. I was responsible for the planning and execution of the Organizational learning and Knowledge Management program at the division. It incorporated conceptualization and development of KM Policy, Methodology and Implementation programs. Best practices stood at the core of that program, as means of knowledge sharing, new knowledge creation and maintaining knowledge flow. After one year, this KM program was appreciated as an effective program in the Israeli organizations scene. At the beginning of 2001, I initiated, established and lead the Israel Knowledge Managers’ Forum. The Israeli Knowledge Managers forum is a group of Israeli knowledge managers, professionals and practitioners, from various business and public sectors, who study KM and contributing to build the KM body of knowledge. The forum vision is to contribute to the emerging discipline of KM, to maintain professional contacts with relevant colleagues and groups in Israel and abroad, and to serve as a center of KM in Israel. Since it’s inception, members of the forum meet regularly each month to maintain an ongoing virtual dialog, focusing on organizational KM programs as well as general issues in the KM discipline. The forum includes around 60 Knowledge Managers across all business sectors.
    yigalc הגיב:

    יופי של פוסט וסקירה מפורטת, תודה :-)
    עוד תוספת קטנה: החל מאתמול ל TOR יש API ואפשר להפעיל אותו במובייל בשירות Feddler. הם פרסמו את זה בבלוג שלהם, כאן: http://blog.theoldreader.com/post/53860614326/weekly-update-june-24-30

    1. Ma'ayan – עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.
      מעין אלכסנדר הגיב:

      הי יגאל, תודה על העדכון ועל הסקירה המפורטת שלך בנושא. לא יודעת מה איתך, אבל אני שמחה לראות שסופו של גוגל רידר מעורר תקווה ועניין, ומעודד פיתוח של כלים ושירותים חדשים. מעז יצא מתוק.

    1. Ma'ayan – עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.
      מעין אלכסנדר הגיב:

      שיהיה בהצלחה! ספר לי איך הולך ואיך אתה מתרשם מפידלי

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:לבטל

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
%%footer%%