משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2017

פיטנגו עירוני מלוקט, עץבעיר, פליקר.

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית הדלילה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: כנסים ואירועים בחודש יוני, מצגות ההרצאות מכנס האפקטיביות במגזר השלישי, שני בלוגים ודף פייסבוק ירושלמיים עצמאיים, מימון המונים ובניית קהילה, מדידת השפעה של תכניות בניית יכולת, רעיונות לפעילות חברתית אונליין מעבר לאתר ולפייסבוק ומחשבות על תכניות חברתיות דיגיטליות, ועוד.

כנסים ואירועים בחודש יוני 2017

גרינפיס נגד מותגי העל, 4/6, 18:30, בירושלים: שירלי קנטור, מומחית לשיווק חברתי ואחריות תאגידית, בהרצאה על אקטיביזם חברתי-סביבתי שעושה שימוש ברשתות חברתיות ובפעילות שטח להפעלת לחץ ציבורי על תאגידי ענק, ומצליח בענק. פרטים נוספים בדף האירוע בפייסבוק.

חג השוטטות, 19/6, בתל אביב ובכלל: בחג השוטטות אתם מוזמנים לכבות את הטלוויזיה, לבטל את כל התוכניות האחרות ולהצטרף לחגיגות העולמיות של יום השוטטות הבינלאומי, פשוט על ידי יציאה להליכה איטית וחסרת תכלית ברחובות. לפרטים נוספים, קישורים והזמנה לשתף מידע על שוטטויות מקומיות באתר תנועת ההאטה.

כנס ISVIS 2017, 27/6, בחיפה: כנס הויזואליזציה הישראלי נפגש זו השנה השלישית בכדי לסקור את העשייה המקומית והבינלאומית בתחום הויזואליזציה ולהתמודד עם השאלות הבוערות בתחום. בין ההרצאות: שימוש בתלת מימד בויזואליזציה, עיתונות נתונים בחינוך, מיפוי היסטוריה ותרבות, אינפוגרפיקה בשירות מאבקים אזרחיים, ויזואליזציה בראייה פמיניסטית, ועוד. לפרטים נוספים והרשמה באתר הכנס.

סיכומים מאירועים בחודש מאי

הכנס השנתי לאפקטיביות במגזר השלישי התקיים ב-15/5. מצגות ההרצאות זמינות באתר של BDO. אספקת שירותים חברתיים במיקור חוץ, השקעות עסקיות לקידום מטרות חברתיות, כלים מעשיים לפתרון דילמות אסטרטגיות, להתמצא במבוך הרגולטורי, מימון המונים למטרות חברתיות ו קידום השפעה חברתית בראייה תחומית.

כנס אינפו 2017 התקיים גם הוא בחודש מאי. ההרצאות יעלו בקרוב לאתר טלדן (יש המון!). מצגת ההרצאה שלי בנושא אוצרות תוכן זמינה כאן (פוסט בבלוג יתפרסם במהלך חודש יוני). סרטון מפתיחת ההרצאה שלי והרצאות נוספות זמין בדף הפייסבוק של טלדן.

ספיישל יום ירושלים

לרגל יום ירושלים שנערך החודש, הנה שלוש המלצות על אתרי תוכן עצמאי ירושלמיים – שיכולים לעניין לא רק ירושלמים:

  • חמש יחידות הוא בלוג ירושלמי שמזמין אורחים, ירושלמים ולא ירושלמים, לבחור 5 מקומות בירושלים ומסלול שמקשר ביניהם. קוראי הבלוג מוזמנים לצאת למסע בעיר עם ובעקבות הפוסטים השונים.  הפוסטים מתפרסמים מדי כמה שבועות או חודשים, אבל לא מאוד תלויים בזמן ואפשר ליהנות מהם גם במבט לאחור.
  • ירושלים האחרת הוא בלוג בנושאי עירוניות והמרחב העירוני בירושלים.
  • על המקום הוא דף פייסבוק שמוקדש לתמונות היסטוריות של ירושלים, עם תובנות וסיפורים אישיים של מנהליו, מריק שטרן ושלום בוגוסלבסקי.

קישורים נוספים

מימון המונים ובניית קהילה: איך קמפיין מימון המונים יכול להיות כלי לפיתוח ארגונים ומינוף הפעילות, בנוסף ליעדים כספיים. פוסט של גלי בסודו בבלוג שתיל לשינוי חברתי.

הדרכה ותמיכה אונליין לאנשי מקצוע במגזר השלישי: רשימה ארוכה באתר Wired Impact של אתרים, פורומים, קבוצות ותכניות להדרכה ותמיכה של אנשי מקצוע במגזר השלישי. והכל בחינם (או לפחות: חופשי ללא תשלום).

מדידת השפעה של תכניות בניית יכולת: כדי לשפר ולמצות הכשרות של בניית יכולת לארגונים ופעילים חברתיים, צריך למדוד ולנתח את התוצרים של הכשרות כאלה. אבל איך מודדים בניית יכולת? איך מעריכים את התוצרים וההשפעה של הכשרות כאלה?
בת קנטר משתפת ומצטטת מחקר שמצא שארגונים שמקבלים שירותי בניית יכולת משיגים יותר השפעה חברתית. עם זאת, החוקרים לא הצליחו להראות סיבתיות בין הכשרות בניית יכולת ושיפור במדדים של הארגונים.

יש חיים ברשת מחוץ לאתר ולדף בפייסבוק: בפוסט הבא אספתי כמה רעיונות ואפשרויות לפעילות חברתית דיגיטלית, מעבר לאתר הרשמי ולדף הארגוני בפייסבוק: במאגרי מידע מקוונים, ברשתות חברתיות, באתרי חדשות ותוכן וכתכניות חברתיות במרחב הדיגיטלי. מוזמנים לקרוא, להתרשם, ולנסות.

שיתופים מתחדשים באתר אינטרנט ופורטל ידע חדשים. בפורטל הידע החדש נמצאים כל הכלים, המאמרים והמדריכים המקצועיים שפיתחו בשיתופים לאורך השנים. הפורטל כולל גם תוכן חדש, ואת מאגר הקרנות המשותף של שתיל ושיתופים.

בתמונה: פיטנגו עירוני מלוקט, עץבעיר, פליקר.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, מאי 2017”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא