משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, יולי 2018

Summer Drinks with fruits

והפעם: כנסים והרשמה לתכניות לאקטיביזם דיגיטלי, מחאת קהילת הלהט"ב+, אתר חדש ליעוץ, תמיכה וליווי מפגינות ומפגינים, הגברת שקיפות בנושא פרסומות בדפי פייסבוק, צ'טבוטים, מדריך לאינטגרציית CRM בארגון, ודגל גאווה נסתר בגביע העולם בכדורגל.

כנסים, תכניות וקולות קוראים

כנס "מעצבים את העתיד" ה-5  של המרכז לטכנולוגיה חינוכית יעסוק בבינה מלאכותית והשפעתה על חינוך ותהליכי למידה אנושיים. הכנס יתקיים ב-3/9, ההשתתפות בתשלום. הרשמה בהנחה של 25% עד ה-7 באוגוסט. לפרטים נוספים והרשמה.

הרשמה לתכנית לעיתונאות אזרחית לאקטיביסטים: בספטמבר יפתח המחזור ה-9 של תכנית העיתונאות האזרחית של יאללה-מנהיגים צעירים. התכנית אורכת 4 חודשים, כולה אונליין (מלבד סדנא בירושלים וכנס בירדן למצטיינים) וההשתתפות ללא תשלום. התכנית מיועדת לא.נשים בגילאי 17-36 והצוות מכוון ל70% נשים בסמסטר הקרוב. ההרשמה פתוחה עד ה-15 באוגוסט. לפרטים נוספים ולהרשמה.

קול קורא להגשת הצעות לכנס NTC: כנס הטכנולוגיות למגזר השלישי הבא יתקיים במרץ 2019 בפורטלנד. בניית תכנית הכנס התחילה, עם שלב הגשת הצעות להרצאות ופאנלים בכנס. אפשר להגיש הצעות עכשיו, ובהמשך לחבור לדוברים נוספים בנושאים דומים. זאת הזדמנות מצוינת לשתף מהידע והניסיון שלכם, וללמוד מאנשי מקצוע אחרים בתחום. אפשר להגיש הצעות עד ה-17 באוגוסט. פרטים נוספים וליווי בתהליך ההגשה באתר הכנס.

נפתחה ההרשמה למחזור הסתיו של תכנית "תקציביזם": תכנית לפעילים חברתיים מבית הסדנא לידע ציבורי, התנועה לחופש המידע והמשמר החברתי, ללמידה והתנסות בכלים להשפעה על תקציב המדינה ועל חלוקת המשאבים הציבוריים בישראל. הקורס נפתח באוקטובר. ההשתתפות בתשלום סמלי. לפרטים נוספים והרשמה.

מחאת קהילת הלהט"ב+

ב-22 ביולי יצאו אלפי אנשים, חברות וחברי קהילת הלהט"ב בישראל, יחד עם תומכים נוספים, לשביתה וסדרת הפגנות במחאה על אפליית להט"ב במסגרת חוק הפונדקאות, אלימות כלפי חברות וחברי הקהילה, וסוגיות מאבק נוספות. חברות וארגונים רבים במשק הישראלי תמכו במחאה ואיפשרו לעובדיהם להיעדר ממקום העבודה כדי להשתתף בפעולות המחאה.

המחאה והיקפה המשמעותי העלו דיונים ציבוריים בכמה נושאים: פונדקאות, נישואים חד מיניים בישראל, זכויות אדם וקשר בין מחאות שונות, ותמיכת חברות עסקיות רבות במחאה בנושא שנוי במחלוקת.

האם זאת התחלה של מחאה ציבורית רחבה בנושאים שונים כפי שהתפתחה בקיץ 2011? מה יהיו הישגי המוחים? והאם מחאת הלהט"ב מאפילה על חוק הלאום והדיון הציבורי בו ובהשלכות שלו? נצטרך לחכות ולראות.

עדכונים נוספים

דוקורייטס – ייעוץ, תמיכה וליווי למפגינות ומפגינים: אתר חדש מבית האגודה לזכויות האזרח בישראל, פרויקט לליווי מפגינות ומפגינים ולתמיכה בהן, בין היתר באמצעות תיעוד מצולם של הפגנות, אירועי מחאה ומעצרים שמתרחשים במסגרתם, וקיום הכשרות לפעילות ופעילים חברתיים ולציבור הרחב בתחומי חופש הביטוי והמחאה.

הצגת כל הפרסומות הממומנות של עמודים בפייסבוק: לפייסבוק יש פיצ'ר חדש שמאפשר לראות אילו מודעות ממומנות עמוד מסויים מריץ ברגע נתון. אמנם בלי פירוט עלויות המימון או הקהל המטורגט, ובכל זאת, זהו כלי חשוב לכיוון קידום שקיפות. ד"ר ענת בן-דוד, חוקרת אינטרנט ומרצה בכירה באוניברסיטה הפתוחה, סוקרת את הכלי ומדגימה מה אפשר ללמוד תוך שימוש בו.

צ'טבוטים לשינוי חברתי: להיות מעורבים בפעילות שחשובה לנו, לקבל מידע רלוונטי בזמן, לעזור לנו להתחייב להצביע בבחירות, לבקר במוזיאון בלי לבקר במוזיאון, או סתם להרגיש טוב יותר – צ'טבוטים יכולים לאפשר את כל אלה, והם כאן כדי להישאר. מה זה צ'טבוטים, איפה מוצאים אותם, ואיך אפשר לפתח צ'טבוט משלנו – זאת ועוד בפוסט חדש בבלוג.

מדריך לאינטגרציית CRM בארגונים חברתיים: מדריך החדש מבית IdealWare שאפשר גם לקרוא לו: "למה אפשר לצפות ממערכת CRM חדשה, ואיך להתאים אותה לצרכים שלנו." המדריך מתאים גם לאנשים טכניים וגם לכאלו שפחות, ולא תלוי בטכנולוגיה ספציפית. הוא חופשי להורדה ושימוש, וכתוב באנגלית. מומלץ לקרוא ולשמור, כי מתישהו בטח יהיה שימושי.

משהו לסיום: אקטיביזם וכדורגל

הדגל הנסתר: גביע העולם בכדורגל נערך השנה ברוסיה, מדינה שמגבילה מאוד את חופש הפרט והזכויות של אנשי קהילת הלהט"ב+. ששה חובבי כדורגל ממדינות שונות נפגשו בגביע העולם, ויצרו יחד, כשכל אחד לובש חולצה של הנבחרת שהוא אוהד, את דגל הגאווה.

 

הירשמו לקבלת משלוח אורגני חודשי בדוא"ל

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, שאני מוצאת ומשתפת במשך החודש. הרעיון נולד במטרה לשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים ולעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, הירשמו לעדכונים מהבלוג, בתיבה מצד ימין למטה. אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

 

בתמונה: Photo by Kaizen Nguyễn on Unsplash

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא