לקראת הבחירות המקומיות: יוזמות ופעילות ברשת

בשבוע הבא, יום ג', 22/10, יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות בישראל. נראה לי, אם כי לא בדקתי בכלים אמפיריים, שיש פחות עניין ופעילות סביב הבחירות המקומיות מאשר הכלליות (וגם שם שיעור ההצבעה בסופו של דבר היה נמוך). אולי זה בגלל שמדובר בפחות תקציבים ונראה שיש פחות אפשרויות פעולה והשפעה, ואולי כי הבחירות מקומיות ומבוזרות בין רשויות שונות וגם הפעילות ברשת יותר מבוזרת.

גם כשמדובר בפעילות ברמה מקומית, יש לאינטרנט ולרשתות החברתיות מה להציע: הפצת מידע עצמאית ללא תלות בתקשורת המיינסטרים, התחברות והתארגנות מקומית, והתחברות לקמפיינים עם בעלי עניין דומים ברשויות מקומיות אחרות. לצד ההזדמנות להצביע ולהשפיע על אופי הרשות המקומית או העיר בה אנו חיים, הבחירות המקומיות מביאות הזדמנות להתארגנות קהילתית ולהעלאת נושאים חשובים לסדר היום. הנה כמה קישורים ודוגמאות.

איתור קלפי

לא קיבלתם הודעה לבוחר? לא יודעים איפה הקלפי שלכם? בטופס הבא תוכלו לאתר את הקלפי בה אתם רשומים להצביע: https://kalpi.elections.gov.il
באמצעות הטופס אפשר גם לאתר קלפיות מותאמות לבעלי מגבלות נגישות.

עידוד השתתפות ומעורבות בבחירות

השו"ת המקומי הוא פרויקט מבית הסדנא לידע ציבורי שמזמין אזרחים לפנות ישירות אל המתמודדים בכל רשות מקומית ולשאול את מה שמעניין ומעסיק אותם (את התושבים). זאת המערכת היחידה כרגע שמאפשרת השוואה בין מועמדים אל מול שאלות, וכך עוזרת לאזרחים לקבל החלטה למי להצביע. כרגע יש באתר 370 שאלות ו-163 תשובות, כך שלצד שאלת השאלות, כדאי גם להעיר את תשומת ליבם של המתמודדים לקיומו של האתר בכלים נוספים, ולבקש שיענו על השאלות. עדכונים נוספים על השו"ת המקומי אפשר למצוא בדף הסדנא לידע ציבורי בפייסבוק. השו"ת המקומי פועל בשיתוף עם מכון שחרית, המכון למנהיגות וממשל – גו'ינט ישראל, התאחדות הסטודנטים ו התנועה לאיכות השלטון.

השו"ת המקומי. חבל שלא שאלת.

"נבחר טוב" הוא קמפיין מבית מכון שחרית – سحرية, לקידום פוליטיקה של טוב משותף, ונגד סקטוריאליות בפוליטיקה הישראלית. במסגרת הקמפיין, נערכים עימותים בין המתמודדים לכהן כראשי עיר, עמיתי מכון שחרית מפרסמים ניירות עמדה וטורי דעה בעיתונות, ועוד. התכנית הצליחה להביא לחיבורים מקומיים וחוצי סקטורים בין מתמודדים, ולפתח שיחות בנושא. עדכונים על הקמפיין וחומרים נוספים אפשר למצוא באתר ובדף הקמפיין בפייסבוק.

יוצאים מהאדישות, יוצאים להצביע בירושלים הוא קמפיין מקומי לעידוד הצבעה בבחירות המקומיות בעיר. בדף בפייסבוק אפשר להתעדכן בפעילויות בשטח (הצטרפו לפעילות גרילה ביום שישי הקרוב בשוק שתגרום לכולם ללכת להצביע), השראה, מוטיבציה ומידע שימושי לקראת הבחירות.

קידום נושא או תחום עניין בבחירות המקומיות

ייצוג נשים ברשויות המקומיות: סוגיית ייצוגן של נשים בפוליטיקה עלתה כבר בבחירות הכלליות האחרונות, ונידונה גם לקראת הבחירות המקומיות. אפשר למצוא ברשת פעילות רוחב בנושא, ותמיכה של נשים במתמודדות גם אם אינן באזור הבחירה שלהן.

סוגיות סביבתיות: קמפיין "מצביעים על מה שחשוב" של ארגוני הסביבה מזמין את הציבור להצביע על מה שחשוב (לתפיסתם): שבילי אופניים, נגישות לשירותים, טבע עירוני, אוויר נקי, תחבורה ציבורית, שקיפות ומנהל תקין. הקמפיין מדגיש את ההשפעה שיש לנבחרים מקומיים על סוגיות סביבתיות (לפעמים אפילו יותר מההשפעה שיש לנבחרי ציבור בכנסת), ומזמין תושבים להצטלם כשהם מצביעים על מה שחשוב עבורם.

דת ומדינה ברמה העירונית: מכון "על משמר הכנסת" מקיים מעקב אזרחי אחר עמדות, התבטאויות, הצעות חוק והצבעות של נבחרות ונבחרי ציבור בתחום הדת והמדינה. לקראת הבחירות המקומיות, קם פרויקט "על משמר העיר" שמטרתו למפות את עמדותיהם ופעילותם של מועמדות ומועמדים לראשות העיר וסיעות המתמודדות למועצת העיר בסוגיות עקרוניות בנושא "דת ועיר".

נ.ב.

קמפיין הבלוגרים למען דב חנין משנת 2008 עדיין חי ברשת. מעניין לראות את המגוון והכמות של כותבים עצמאיים, ואיך נראה קמפיין רשת לפני חמש שנים.

מכירים קמפיינים נוספים לעידוד השתתפות בבחירות או לקידום סוגיות ונושאים? מוזמנים לשתף בתגובות! שתהיה בחירה משמעותית ומשפיעה לכולנו!

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

תגובה אחת בנושא “לקראת הבחירות המקומיות: יוזמות ופעילות ברשת”

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:לבטל

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
%%footer%%