פעילות חברתית בפייסבוק: לא רק אקטיביזם כורסה

לפני כמה חודשים נפגשתי עם קבוצת פעילים של סיעת ירושלמים בראשות רחל עזריה, שמתמודדת היום בבחירות המקומיות בירושלים. מטרת המפגש היתה לתת מוטיבציה וכלים ל"פעילות שטח" בפייסבוק, ולשם המפגש הכנתי את המצגת הזאת.

במצגת ובהדרכה, הצגתי את ההבדלים באופי הפעילות וביחס של פייסבוק כלפי פרופילים אישיים לעומת דפים ארגוניים, ואיך שיחה, שיתוף, ותגובות של אנשים אמיתיים יכולה לחזק פעילות שהמרכז שלה הוא בדף פייסבוק (בין אם זאת סיעה שרצה לבחירות מקומיות, ארגון חברתי, קמפיין ציבורי ועוד).  באופן השימוש הנוכחי בפייסבוק, בו החברה (פייסבוק) מגבילה מאוד חשיפה לא ממומנת לתכנים של דפים כדי להרוויח מפרסום, יש חשיבות רבה למעורבות ופרסום תכנים ע"י עוקבים בעלי חשבונות אישיים (פרופילים).

עוד שוחחנו על איך ומתי עדיף לשתף, וגם על המינשון – איך מזכירים שם של מישהו בפוסט או תגובה שאנחנו כותבים כך שהם יראו את זה ויופיע קישור אליהם. תוכלו למצוא הסבר בשקף 13 במצגת.

אחד התוצרים של המפגש היה קבוצת פייסבוק סגורה ששימשה את הפעילים ואת צוות הסיעה לשתף קישורים לפרסומים בפייסבוק ובתקשורת, לאירועים, תמונות ועוד- עם בקשה מהפעילים לשתף. בגלל שזאת קבוצה סגורה, איני יכולה לשתף קישור אבל זאת דוגמה טובה להבחנה מתי להשתמש בדף ומתי להשתמש בקבוצה בפייסבוק. הדף של הסיעה משמש לפעילות ציבורית, וכל משתמשי פייסבוק יכולים לראות את הפרסומים בו, והקבוצה משמשת לשיחה בפורום מצומצם, ולתיאום פעילות. אני יודעת על עוד קבוצות כאלה של מתמודדים בבחירות המקומיות, וגם היה שימוש בקבוצות כאלה בבחירות לכנסת, למשל "המדורה של מפלגת העבודה" שטל שניידר כתבה עליה.

שיהיה בהצלחה לרחל ולירושלמים, ולכל המתמודדות והמתמודדים שרוצים להשפיע על סביבתם, לשפר ולקדם את החיים בישוב בו הן והם מתמודדים. ויותר מזה, אני מאחלת בהצלחה לנו, הבוחרות והבוחרים; שנבחר במי שיקדמו את הרצונות והצרכים שלנו, יקשיבו לנו וישוחחו איתנו גם במשך חמש השנים עד הבחירות הבאות.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:לבטל

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
%%footer%%