משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אוגוסט 2017

פעם בחודש מתפרסם כאן אוסף קישורים והמלצות בנושאי טכנולוגיה, חברה וקהילה, ששיתפתי במשך החודש במדיה חברתית. הרעיון נולד במטרה לעקוף את החשיפה האורגנית החלשה של דפים בפייסבוק ולשתף אתכם מידע ותוכן מעניינים. לקבלת העדכון לתיבת הדוא"ל, השאירו את כתובת המייל שלכם בתיבה מצד שמאל (בראש עמודת צד שמאל בבלוג). אתם מוזמנים גם לשתף ולהפיץ הלאה.

והפעם: אירועים בספטמבר, כמה מודעות דרושות ודרושים מעניינות, ארגונים שפועלים לסיוע לנפגעי ההוריקן בטקסס, אוצרות תוכן, איך עובד מנגנון שמות המתחם, בולט ג'ורנל, ועוד.

אירועים בספטמבר:

7-8/9, אוגוסט פינגווין 2017, הכנס המרכזי של קהילת התוכנה החופשית והקוד הפתוח בישראל עוסק בפיתוח בסביבות קוד פתוח, ניהול קהילות קוד פתוח, היבטים משפטיים, ועוד. לתכנית המלאה ולהרשמה (ההשתתפות בתשלום).

10/9, פורום מובילים דיגיטליים בעמותות: המפגש יעסוק בהתמודדות עם איומי תקיפות דיגיטליות, הגנה על פרטיות ומידע – מה שקרוי לרוב באופן כללי "סייבר". לפרטים נוספים והרשמה.

דרושות ודרושים:

לוויקימדיה ישראל דרוש/ה רכז/ת חינוך בשפה העברית להחלפה בחופשת לידה. הגשת קו"ח עד לתאריך 10/9/2017. לפרטים נוספים ותיאור התפקיד.

לג'וינט ישראל דרוש/ה אחראי/ת מערכת מידע וניהול פרויקטים. הגשת קו"ח עד לתאריך 31/8/2017. לפרטים נוספים ותיאור התפקיד.

לפרויקט קמפוס, המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, דרוש/ה מנהל/ת פיתוח – CTO. לפרטים נוספים ותיאור התפקיד.

בספרייה הלאומית מחפשים רכז/ת קהילות דיגיטליות. פרטים נוספים באתר הספרייה.

מי שמצביעה משפיעה:

השתתפו בסקר הטכנולוגיות למגזר השלישי העולמי: זאת השנה השלישית שהסקר מתבצע, ביוזמת NPTech for Good עם שותפים שונים. מטרת הסקר היא ללמוד איך ארגונים ברחבי העולם משתמשים בכלים טכנולוגיים שונים, ולתת מדדים לבחינה והשוואה של פעילות הארגון שלכם לעומת ארגונים אחרים דומים לפי אזור גאוגרפי, תחומי פעילות והיקף פעילות.
ככל שיותר ארגונים ימלאו את הסקר, המידע שהוא ייתן יהיה יותר מקיף ואמין. הסקר זמין למילוי בשפות אנגלית, ערבית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית. למילוי הסקר.

כנס הטכנולוגיה למגזר השלישי NTC הוא הכנס המוביל והמקיף בתחום. מדי שנה משתתפים בו מעל אלפיים אנשי מקצוע מרחבי העולם לשתף, לשוחח ולגלות דרכים חדשות בהן טכנולוגיה יכולה לתמוך בשינוי חברתי. הכנס הקרוב יתקיים באפריל 2018 בניו אורלינס, ואני מתכננת להגיע לשם. בימים אלה מתקיימת הצבעה על תכנית הכנס. יש מעל 500 הצעות, במגוון עצום של תחומים ונושאים. אני הגשתי שתי הצעות, אחת להרצאה בנושא ניהול אתרים מרובים (מולטיסייט), והשנייה לפאנל בנושא גיווניות והכלה בויקיפדיה. מוזמנות ומוזמנים להצטרף ולהצביע.

סיוע לנפגעי ההוריקן הארווי בטקסס:

גיוס כספים ומימון פרויקטים:

צוות "המקום הכי חם בגיהנום" מתקרבות לגיוס רבע מהתקציב השנתי בקמפיין מימון המונים. זאת הפעם הראשונה שהמגזין המקוון מגיע למימון עצמאי בהיקף כזה. הקמפיין נמשך עד 1/9, וזאת הזדמנות לתמוך ולהצטרף. לפוסט של עינת פישביין על הקמפיין.

ממשלת ישראל משקיעה באתר "כל-זכות": האתר הוא יוזמה עצמאית שמפעילה עמותה עצמאית להנגשת מידע ומיצוי זכויות של כל תושבי ישראל. במסגרת שיתוף פעולה ייחודי עם משרד המשפטים, המשרד לשיוויון חברתי והג'וינט, יושקעו 10 מיליון שקל באתר במהלך השנתיים הקרובות. שיתוף הפעולה נועד לקדם את פעילות האתר מול משרדי הממשלה השונים ובניית ממשק עבודה שוטף עמם, הרחבת תחומי התוכן באתר ותרגומו לערבית.

קישורים נוספים:

אוצרות תוכן: עמי סלנט סיכם ופרסם בבלוג "המרפסת של עמי סלנט" נקודות מרכזיות מההרצאה שלי בנושא אוצרות תוכן בכנס טלדן האחרון. מה זה אוצרות תוכן, איך לבנות תהליך עבודה, ואיך להפוך את זה למשהו בעל ערך עבורכם ועבור הקהילה שלכם.

עשור להשטאג: ב-23 לאוגוסט מלאו 10 שנים לפרסום הראשון של הרעיון להשתמש בסימן # לסמן נושאי שיחה, ולקשר פרסומים באותו נושא. עידו קינן ואני שוחחנו על הנושא בפינה "האחראי על האינטרנט" בתכנית שישבת בגלי צה"ל. לפוסט בבלוג של עידו "חדר 404", להאזנה לפינה.

איך עובד מנגנון שם המתחם (דומיין): רן בר-זיק מסביר ביסודיות אך בשפה לא טכנולוגית בבלוג שלו "אינטרנט ישראל".

בולט ג'ורנל: מה זה ואיך זה יכול לעבוד בשבילך? בולט ג'ורנל, יומן נקודות, היא שיטה לא דיגיטלית לניהול זמן משימות, שתומכת בתיעוד, תכנון ומעקב אחר משימות ורשימות שונות – ודרך כך לשפר אפקטיביות וניהול זמן. התחלתי לאחרונה בלוג חדש בנושא בולט ג'ורנל בעברית, מוזמנות ומוזמנים להצטרף.

 

בתמונה: Organic, Stephanie Vacher, Flickr.

מאת: Ma'ayan

עוסקת ומתעניינת בשימושי אינטרנט לשינוי חברתי: פיתוח קהילות, הנעה לפעולה, יצירה ותרבות ברשת. מעדיפה ירושלים על פני תל אביב, הייקו על פני הייטק, שוקולד מריר על פני שוקולד חלב, עשר דקות מול ורמיר אחד על פני שעה בתערוכה של אימפרסיוניסטים.

מה דעתך? אהבת את הפוסט? זה המקום לשתף, איתי ועם קוראי הבלוג:לבטל

לגלות עוד מהאתר מעין אלכסנדר

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
%%footer%%